Hunnes si garasje
#21
Posted 31 January 2011 - 22:58
kva merke er det på dei forskjellige tinga?
trenger ogso fjøyrer med to toms heis. vis noken har liggande. må vær med papir.
#22
Posted 31 January 2011 - 23:04
må jo snart kjøpe maling.
#23
Posted 01 February 2011 - 16:56
må jo snart kjøpe maling.
Og bildene da mister?
#24
Posted 01 February 2011 - 23:28
tjass.. no tenkte ej att alle skolle få vente i spenning. til bilen e ferdig.
nei sannheta e att fotoapperate he blitt liggandes heime i de siste. en viss somlemikkel som aldri hugsar og ta de med
men med litt flaks so hugsar eg det iløpet av veka.
#26
Posted 05 February 2011 - 10:12
Tøft, men kikk på denna, kanskje Norges fineste Hilux uansett type, hevbart plan her å:
http://www.offroad.n...0232.html&st=80
#28
Posted 06 February 2011 - 22:16
fårkje heilt til og skrive komentara mylla bilda. so satsa på att bilda tala for sei sjøl.
men karosserifesta e veldig fine som holdar for snusboksa etter den trenge en tørk etter og ha ramla i bytta med bremseveske.
og ej kappa av en bete av røret bak tanken for og inspisere det. og konklusjonen er att heile røret skall skiftast.
#29
Posted 06 February 2011 - 23:35
trenge både framme og bake.
ogso trenger eg nye demperar. hadde våre kjekt vis nåken hadde det liggandes ogso.
med det same eg skriver ønskeliste kan eg jo nemne att eg er på utkikk etter:
noke so sjeldent som gangstercaps med integrerte markeringslys.
ett stk. plan.
hydraulikksylinder til og bygge tipp på planet med.
panserlippe.
og viss det er ein luring der ute som har prøvd og bygge skorsteinar på ein hilux nåkengong, so hadde de våre triveligt med ein prat.
#30
Posted 07 February 2011 - 19:08
Når det gjelder å klosse mellom aksel og fjæra er detta beste måten å få de til å knekke på, ikke gjør det. Kjør heller på hevesjakler om du ikke penger til å handle OME ol. Ellers så kan du handle et bodylift kit, veldig lettvindt nå som ramma er hytte/plan løs og ikke koster det mange kr. heller.
Caps, hør med Prinze om han har sin liggende ennå...
Plan, BGnor skaffer, hele plan fra USA, 8000.- sånn ca ca, ellers kan du bytte plansider.BGNor har plansider som er ferdig bredda.
Sylinder til planet, hør med hph om han skal kvitte seg med sitt (tviler på det, men skader ikke å spørre)
Panserleppe, prøv ebay, ligger mye til MK3 men her ikke finni til mk2 ennå.
#32
Posted 07 February 2011 - 22:08
Edited by hunnes, 07 February 2011 - 22:27.
#33
Posted 07 February 2011 - 22:37
Når det gjelder å klosse mellom aksel og fjæra er detta beste måten å få de til å knekke på, ikke gjør det. Kjør heller på hevesjakler om du ikke penger til å handle OME ol. Ellers så kan du handle et bodylift kit, veldig lettvindt nå som ramma er hytte/plan løs og ikke koster det mange kr. heller.
Caps, hør med Prinze om han har sin liggende ennå...
Plan, BGnor skaffer, hele plan fra USA, 8000.- sånn ca ca, ellers kan du bytte plansider.BGNor har plansider som er ferdig bredda.
Sylinder til planet, hør med hph om han skal kvitte seg med sitt (tviler på det, men skader ikke å spørre)
Panserleppe, prøv ebay, ligger mye til MK3 men her ikke finni til mk2 ennå.
ja det beste er vell og kjøpe nytt. men veit ikkje heilt ka eg vill ha / trenger. bilen skall jo brukast mest på vei. til og frå jobb og alt det der. men ogso nokre turar i skogen i ny og ne.
so de hadde våre kjekt og vist kva som påvirkar køyre egenskapane mest. det må vell vær bedre og kjøpe nye og høgare fjøyrer kontra og heve den på sjaklar?
eller er eg heilt på jordet no?
BL hiver eg nokk på uansett no når ramma er fri for hytte og plan. sida det er so mykkje enklare enn og ta det igjen når tommesjuka slår inn for alvor.
#34
Posted 08 February 2011 - 16:32
so de hadde våre kjekt og vist kva som påvirkar køyre egenskapane mest. det må vell vær bedre og kjøpe nye og høgare fjøyrer kontra og heve den på sjaklar?
eller er eg heilt på jordet no?
BL hiver eg nokk på uansett no når ramma er fri for hytte og plan. sida det er so mykkje enklare enn og ta det igjen når tommesjuka slår inn for alvor.
Hehe, det virker som du har innsett at tommesjuka kommer. Så et av to:
1. Du kan gjøra som de fleste av oss og bygge deg oppover (den dyreste måten);
Steg 1 sjakler og 33",
Steg 2 sjakler, bl og 35"
Steg 3 sjakler, bl.ome, kapping 37"
Steg 4 alt over ++++++ histeer, sperrer i hytt og gevær etc etc.
2. Ellers kan du gjøra det enkelt å gå rett på steg 4...
Fra spøk til halvor; OME er ALDRI feil. Om du ikke har råd til både og så hadde jeg handla OME først. (nei det er ikke det visuellt kule, men da begynner du på mange måter i rett ende. Når det gjelder hva du har bruk for så er OME et fint utgangspk. både on og offroad.Hør litt innpå h4k, mange som sitter med gjørme til over huet mtp kunnskap om mk2 og OME.
BL smeller du på nå, det samma gjør du med kappinga nå som hytta er løs.
Edited by Spydebergskrens, 08 February 2011 - 16:35.
#35
Posted 08 February 2011 - 18:07
Jeg har pella bilen min i filler opptil flere ganger, og satt den sammen igjen like mange, men hver gang med litt forskjellig oppsett.. Vært innom alle "stegene" som Trond prater om, dog ikke helt som han beskriver.. Send en PM eller sms eller ring eller no hvis du lurer på noe 41 44 22 41
PS: Som Trond, sier, OME er aldri feil.. BL derimot...
#36
Posted 08 February 2011 - 22:53
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#37
Posted 13 February 2011 - 19:33
http://forum.h4k.no/...;p=59092#p59092
men det kan vær det fortsatt blir litt aktivitet her. men det får tida vise.
#38
Posted 02 April 2011 - 19:46
he skjedd litt på "skåtlemme" sida sist. so har eg fått skifta ut det berømte røret på ramma som tanken er festa i. nye røret har 70mm i diameter og 10mm vegg. so det vil vare evigt.
i tilleg so har eg endeligt fått smort på litt maling på ramma og nokre smådeler.
#40
Posted 03 April 2011 - 19:47
he en krypeslange liggande klar.
men litt i tvil om ka som er best og sprøyte inn... tectyl eller owatrol?