Gå til innhold



Foto

Erfaringer med store bilhengere/multitransportere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#1 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 18:06

Er det noen her som vil dele sine erfaringer med forskjellige hengere? Jeg har hatt en Tysse bilhenger i et par år nå, og selv om den er 417x200 på planet og laster ca 2t så opplever jeg stadig at jeg er på grensa med bredde, lengde og tyngde. Så nå er jeg på utkikk etter noe som er større. Av det jeg har sett på markedet her i Norge så er det tre kandidater som skiller seg ut i mine øyne.

Agados Adam som selges av HSS: www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=13467148
Wiks Jumbo: www.allslapet.se/bilder_slap/transportslap/jumbo_tippbara2.html
Brian James: www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=22970030

Er det noen som har positive erfaringer med andre merker så tar jeg imot innspill med glede smile.gif Mine minimumskrav er 210cm bredde, 500cm lengde og ca 2,5t lasteevne. Det er masse penger å legge i en henger så jeg vil ha mest mulig for mine surt oppsparte grunker smile.gif
Jeg ser at nesten alle hengere i denne klassen har trippelboggi med små 10" hjul, jeg ser ingen store fordeler med dette siden små og mange hjul ruller tungt og man drar på en aksel til ingen nytte. Synspunkter på dette?

Av de tre overnevnte kandidatene så synes jeg Wiks Jumbo skiller seg positivt ut på utseende og den virker veldig solid bygd. Etter det jeg kan forstå så er det mulig å få gjort egne tilpassninger på alle kandidatene. Eller er det sånn at skal man ha den ultimate hengeren så må den bygges selv?

Edited by RamDodge, 05 February 2011 - 18:08.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#2 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 19:06

Se på disse!!
Ifor Williams
Jeg har selv en Tysse, men en kompis har en slik Ifor Williams som jag har dradd endel.
Tyssehengeren er stabil på veien, men Ifor'n er enda mye bedre.
Og veldig god kvalitet! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#3 s4nd3r

s4nd3r

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 464 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 19:45

har ikkje så mye erfaring.. men eg villa velgt 13" hjula om du har mulig heita til det..
prisen på 10" hjula er håreisande..... var en 3 4 tusen per stk.. ikkje heilt sikker, men hørte dei var dyre..
mens 13" dekk får du til 400kr kansje? bare og kjøre på 13" vanlige bil dekk..
om du bruker hengeren mye, så sliter du fort dekk... tongue.gif

og vil tro att ett 13" hjul ruller lettere en ett 10" hjul...
Mobil: 93262854
87 Volvo 740 Turbo
95 Chevy Silverado 2500 6,5td
98 Chevy Astro AWD 4,3 vortec

#4 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 20:01

Akkurat dette med 10" hjul har eg tenkt på.... Korleis oppfører desse seg på humpete grus/vestlandsveger med slagholer og lignande? Ser for meg 13" hjul ++ egner seg bedre. Vil også tru at med tre aksler så sliter man mykje dekk i sving (rundkjøringer), men er selvfølgelig meir stabil. Har skjølv sansen for Brian James og Ifor hengere (sistnemte har eg berre hørt godord om)
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#5 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 20:49

Med 3,5 tonn totalvekt på 4 stk 13" hjul må man minst ha C- dekk.. altså "varebildekk", og det tror jeg ikke man får til 400 kr smile.gif
Men 10" er dyre dekk, uten tvil.
Men 13" vil jo også gi høyere tyngepunk hvis du skal ha henger med flat bunn og hjulene under.

Jeg hadde ikke vært i tvil om valget, hadde blitt Ifor Williams!

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#6 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 07 February 2011 - 23:08

QUOTE(Jarl_ @ 5 Feb 2011, 20:49) <{POST_SNAPBACK}>
Med 3,5 tonn totalvekt på 4 stk 13" hjul må man minst ha C- dekk.. altså "varebildekk", og det tror jeg ikke man får til 400 kr smile.gif
Men 10" er dyre dekk, uten tvil.
Men 13" vil jo også gi høyere tyngepunk hvis du skal ha henger med flat bunn og hjulene under.

Jeg hadde ikke vært i tvil om valget, hadde blitt Ifor Williams!

Jeg har vel sneiet innom den Ifor Williamshengeren tidligere, men kan bare ikke like designet og en del tekniske løsninger de har. Men jeg må innrømme at jeg ikke har sett de "live" ennå og ennå mindre prøvd en. Tenkte jeg skulle tatt en tur opp til Agados-importøren i morra for å kikke litt nærmere på den. Jeg har ingen hast og har god tid til å fundere. De med 13" dekk er vel gjerne 195/50C 13 så er vel ingen standard dimensjon akkurat, og de bærer vel nesten det dobbelte av et vanlig 13" dekk. Så skulle en vært gjerrig så hadde vel et personbildekk gått på felgen med fullt lass.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#7 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 07 February 2011 - 23:45

Har kikket litt på hengere jeg også og liker jo de der 3 aksla med 5 m+ lang platt og bra bredde med hjulene under og lavt tyngdepunkt pga små hjul. Ser jo at de hjulene koster en del, men..

Om jeg skal ha meg ny henger så blir det på firmaet og der har jeg strengt tatt mer bruk for en henger med tak og vegger. Har kapell på den jeg har nå, men det blir en grusom luftmotstand bak en pickup og kapellene liker ikke å stå ute om vinteren om det snør en hel del og plutselig blir mildt... Så jeg har kikket litt på Ifor Williams 126g Disse er vesentlig mindre enn det jeg kunne tenkt meg når jeg først skal ha henger, men de er innebygd. Brian James har jo lukket bilfrakter til 150000,- ++ som hadde vært perfekt, men det blir for dyrt... Alternativet er jo å få konstruert noe på en slik Agados som du linker til, men det tar fort opp en del vekt og samtidig vanskelig å få solid nok med en lett konstruksjon. Kapell er billig, men håpløst ubrukelig..

Det var mine tanker =)

Angående de tre du linker til så hadde eg nok gått for Agados-hengern. Den er billigere enn Brian sin og den har alle hjulene plantet på bakken når man tilter den helt opp, Brian-hengern fungerer på en annen måte slik at hjulene også tiltes, det ser jeg på som negativt, men ikke sikkert det har store betydningen. Kjenner iallefall en som har en slik, og den er upåklagelig i bruk. Henger fint etter bilen og god og dra.

Hva er prisen på en slik wiks jumbo i samme kategori da? Har studert en slik en en gang og de funker sikkert greit, men mener de er litt simplere bygd, litt "billigere" på en måte?

Brian James er sikkert flotte hengere, men ingen personlig erfaring..

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#8 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 01:12

QUOTE(El Duce @ 8 Feb 2011, 00:45) <{POST_SNAPBACK}>
Har kikket litt på hengere jeg også og liker jo de der 3 aksla med 5 m+ lang platt og bra bredde med hjulene under og lavt tyngdepunkt pga små hjul. Ser jo at de hjulene koster en del, men..

Om jeg skal ha meg ny henger så blir det på firmaet og der har jeg strengt tatt mer bruk for en henger med tak og vegger. Har kapell på den jeg har nå, men det blir en grusom luftmotstand bak en pickup og kapellene liker ikke å stå ute om vinteren om det snør en hel del og plutselig blir mildt... Så jeg har kikket litt på Ifor Williams 126g Disse er vesentlig mindre enn det jeg kunne tenkt meg når jeg først skal ha henger, men de er innebygd. Brian James har jo lukket bilfrakter til 150000,- ++ som hadde vært perfekt, men det blir for dyrt... Alternativet er jo å få konstruert noe på en slik Agados som du linker til, men det tar fort opp en del vekt og samtidig vanskelig å få solid nok med en lett konstruksjon. Kapell er billig, men håpløst ubrukelig..

Det var mine tanker =)

Angående de tre du linker til så hadde eg nok gått for Agados-hengern. Den er billigere enn Brian sin og den har alle hjulene plantet på bakken når man tilter den helt opp, Brian-hengern fungerer på en annen måte slik at hjulene også tiltes, det ser jeg på som negativt, men ikke sikkert det har store betydningen. Kjenner iallefall en som har en slik, og den er upåklagelig i bruk. Henger fint etter bilen og god og dra.

Hva er prisen på en slik wiks jumbo i samme kategori da? Har studert en slik en en gang og de funker sikkert greit, men mener de er litt simplere bygd, litt "billigere" på en måte?

Brian James er sikkert flotte hengere, men ingen personlig erfaring..

Jeg også tiltales av at alle hjulene blir stående i bakken når man tilter planet, jeg tranporterer jo gjerne ganske tunge Amerikanere og da kan det være greit å fordele tyngden mest mulig. Den eneste jeg har studert mere inngående "live" er den til Wiks siden de har en utstilt i Fredrikstad. Det er en 2600kg utgave med to aksler, og den virker solid bygget. En ting jeg likte med den er at den har en langsgående tippramme som sitter plassert slik at hjula på bilene som transporteres står enten rett over ramma, eller rett på siden. Wiks sin henger heter egentlig Vezeko, de lager også en som heter Jumbo Light og der er bunnen i samme riflede aluprofiler som brukes på lastebilplan, den har også 1m kjørebroer i steden for 50-60cm rampe slik at lastevinkelen blir minimal. Den ligner veldig på min ultimate åpne henger. Skap hadde vært helt klart en stor fordel, men siden jeg ikke har noe firma å utgiftsføre den på så får jeg nøye meg med en åpen smile.gif Men både Agadosen og Vezeko leverer både med alu og finerskap, dørene får du stort sett der du vil ha de. Jeg tro Agados vil ha 50cm i framkant og bakant på sidene uten dør pga stivheten, ellers er det fritt frem.

Tror prisene på Agados og Wiks/Vezeko er ganske like, det jeg liker best med Vezeko'n er at de har et mere stabilt winchfeste, 13"hjul kontra 12" på Agados, standard med dobble tiltsylindre (enkel på Agados, men kan bestilles med dobbel). Begge har hele alu sidelemmer, bakdelen er at begge har rampe som standard, men bare Agadosen bestilles med løse kjørebruer. Jeg har ikke lyst til å kjøre 50mil med en stor luftbrems bak på tom henger, og må jeg til å skru og kåle for å fjerne den rampa så er den feilkonstruert til mitt bruk. Vil tro at hengeren vil bli mest brukt uten sidelemmer, og da blir den rampa bare i veien.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#9 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 01:24

Da har jeg vært hos HSS som er Agados-importør og fått en flott innføring i de litt grøvre tilhengerene. Fikk vite at de aller fleste de solgte i denne klassen ble levert med ekstra forsterkninger i bunnen for tung punktbelastning og dobble løftesylindere til tippen. Når den ble levert med to aksler og 3500kg så var det standard med 13" hjul. Jeg fikk prøvekjøre utleiehengeren deres som er småhjulet, og opplevde at den oppførte seg som en drøm, dog var den ulastet men det veier jo nærmere tonnet tom. Jeg kunne fint levd med en slik henger. Fikk et bra tilbud på en henger de hadde på lager, dog med kjørerampe bak.

Jeg har jo sagt tidligere at jeg foretrekker bruer og ikke vil bruke sidelemmene til daglig, men etter en lengre samtale med en eier av en slik Agados har jeg skiftet mening. Han kunne fortelle at sidelemmene tok av for masse sprut fra trekkbilen og ikke minst ble det virvlet opp minimalt med møkk pga den høye rampa bak. Når man trakk hengeren tom så gjorde sidelemmene det slik at rampa ikke bremset i det hele tatt. Jeg kjenner jo litt igjen det fra pickuppen min der det ikke har noe praktisk betydning om baklemmen er oppe eller nede ved kjøring.

Selv om den jeg fikk prøve hadde gått som utleiehenger med tilhørende behandling var det ikke noe skrangling å høre, hele konstruksjonen virker gjennomtenkt og solid.

Synd det er så langt opp til Brian James forhandleren, for jeg ville gjerne ha kikket litt nærmere på den også. Ifor Williams selges vel i Bergen så det er helt utelukket å reise dit smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#10 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 07:42

Ifor Williams selges på Rudshøgda rett ved E6 http://www.ifor-will.../om_firmaet.htm

Trur dei fleste modeller står uttafor butikken.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#11 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 09:57

QUOTE(Jeeps @ 11 Feb 2011, 07:42) <{POST_SNAPBACK}>
Ifor Williams selges på Rudshøgda rett ved E6 http://www.ifor-will.../om_firmaet.htm

Trur dei fleste modeller står uttafor butikken.

Takk for opplysningen, det var jo en del nærmere Sarpsborg en Bergen i alle fall. Synd de ikke lå i Østfold da, for det er jo Norges midtpunkt tongue.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#12 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 19:14

Det er vel jeg som er kompisen til Jarl....

Har hatt min Ifor Wiliams i snart 5 år. Har gjort meg noen erfaringer og har ikke blitt skuffet en eneste gang i løpet av den tiden. Ifor Williams tror jeg ikke konkurrerer på pris, for det er dyre hengere. Men det virker som ting er lagd for å vare, og pengene er lagt på de rette plassene. Detaljer som et bra drag med nøkkel-lås, bra bremser, støttelabber, hengsler og lås som er av en veldig enkel type, men solid og holdbar, gjør at hengeren er i samme tilstand nå som når den var ny. Kan parkere den med brekket på i månedsvis og har aldri opplevd at det fryser for eksempel.

Høy nyttelast gjør hengeren noe stumpete på dårlig vei når den er tom, men den er likevel stabil.

Det eneste jeg kommer på som hengeren er kresen på er kulehøyde. Lang akselavstand og relativt stiv fjæring gjør at den gjerne vil ha kula i akkurat rett høyde. Når dette stemmer er den ekstremt stabil.

Hvis man sammenligner er det ikke så vanskelig å se om en henger er bra laget eller ikke. Har tidligere solgt hengere av annet merke, og kan love det ikke kan sammenlignes med Ifor. Har vært oppe i godt over 4 tonn totalvekt (etter et gruslass lastet med en hjullaster med noe feilkalibrert vekt). Det var tungt, men er sikker på at hengeren kunne gått med et sånn lass til daglig wink.gif

Mitt tips er: Se nøye over og prøv å se på hvordan hengeren er konstruert. Ikke la prislappen få for mye å si, det er uansett en dyr sak å kjøpe så kjøp kvalitet.

Mvh
Stefan


-97 Land Cruiser 90 VX (endelig cruiser igjen)
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4



#13 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 20:08

QUOTE(Stefan E. @ 12 Feb 2011, 19:14) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel jeg som er kompisen til Jarl....

Har hatt min Ifor Wiliams i snart 5 år. Har gjort meg noen erfaringer og har ikke blitt skuffet en eneste gang i løpet av den tiden. Ifor Williams tror jeg ikke konkurrerer på pris, for det er dyre hengere. Men det virker som ting er lagd for å vare, og pengene er lagt på de rette plassene. Detaljer som et bra drag med nøkkel-lås, bra bremser, støttelabber, hengsler og lås som er av en veldig enkel type, men solid og holdbar, gjør at hengeren er i samme tilstand nå som når den var ny. Kan parkere den med brekket på i månedsvis og har aldri opplevd at det fryser for eksempel.

Høy nyttelast gjør hengeren noe stumpete på dårlig vei når den er tom, men den er likevel stabil.

Det eneste jeg kommer på som hengeren er kresen på er kulehøyde. Lang akselavstand og relativt stiv fjæring gjør at den gjerne vil ha kula i akkurat rett høyde. Når dette stemmer er den ekstremt stabil.

Hvis man sammenligner er det ikke så vanskelig å se om en henger er bra laget eller ikke. Har tidligere solgt hengere av annet merke, og kan love det ikke kan sammenlignes med Ifor. Har vært oppe i godt over 4 tonn totalvekt (etter et gruslass lastet med en hjullaster med noe feilkalibrert vekt). Det var tungt, men er sikker på at hengeren kunne gått med et sånn lass til daglig wink.gif

Mitt tips er: Se nøye over og prøv å se på hvordan hengeren er konstruert. Ikke la prislappen få for mye å si, det er uansett en dyr sak å kjøpe så kjøp kvalitet.

Mvh
Stefan

Takk for innspill. Du har ikke noen bilder av hengeren din, og evnt. prisområde den ligger i? Har kikket litt rundt på hjemmesidene til Ifor Williams, og det ser ut som den blir litt snau for mitt bruk, jeg må nesten over 5 meter, ellers så kan jeg like godt beholde Tyssen jeg har nå.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#14 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 20:38

QUOTE(RamDodge @ 12 Feb 2011, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for innspill. Du har ikke noen bilder av hengeren din, og evnt. prisområde den ligger i? Har kikket litt rundt på hjemmesidene til Ifor Williams, og det ser ut som den blir litt snau for mitt bruk, jeg må nesten over 5 meter, ellers så kan jeg like godt beholde Tyssen jeg har nå.


Litt of topic, men korleis er holdbarheten på Tyssen?
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#15 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 22:46

QUOTE(Jeeps @ 12 Feb 2011, 20:38) <{POST_SNAPBACK}>
Litt of topic, men korleis er holdbarheten på Tyssen?

Jeg må si meg strålende fornøyd med den. Jeg har 2600kg versjonen med 2m bredt plan og den går utrolig stabilt etter Dodgen. Var litt skeptisk til å begynne med siden den er skrudd sammen, jeg fryktet at den ville bli litt lealaus etterhvert men tok nok feil. Jeg etterdro alle bolter når den var ny og etter tre år med mye tunge amerikanere så er den fortsatt tight og fin. Synd de ikke lager en 5m versjon av 3500kg hengeren sin, det hadde vært knall. En ting er litt dumt, og det er at kjørebruene blir i korteste laget med lange eller lave biler. Den bittelille kanten helt bakerst som holder kjørebuene fra å falle av har huket i mange eksospotter. Jeg har laget meg noen 2x8" ramper som jeg rygger bakhjula på Dodgen opp på for å få ned høyden på baken på hengeren, og det hjelper masse. Ideelt så burde kjørebruene vært 50cm lengre så hadde mye vært gjort. Kjører man standard familiebiler så går det i 90% av tilfellene helt greit uten juksing.

Den winchløsningen deres burde også vært sett litt nærmere på. Den har de klart på plassere på venstre side, mens nesten samtlige biler har trekkfestet på høyre side i fronten. "Sikkerhetsbeltet" på winchen er også kun så langt det må være, kroken når vel ikke engang til enden av kjørebua. Den trekker vel kun 900kg og da blir det tungt å sveive opp litt tyngre biler, og siden en sjelden får festet kroken på samme side som winchen så bretter det jekla "sikkerhetsbeltet" gang på gang på den ene siden av trommelen. Jeg har byttet til elektrisk 2000kg ATV winch med 15m syntetisk tau, men sitter fortsatt på feil side.

Er en relativt rimelig henger som kan anbefales.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#16 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 23 February 2011 - 11:07

Noen som har sett på denne?

http://www.finn.no/f...ac=relevant_ads

Synes prisen var grei, og mye nyttelast. Dekka er bare 10", så en dårlig vei kan bli kjedelig. Bare så s ynd at jeg må ha CE for å kunne dra denne med RAM`en.. sad.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#17 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 23 February 2011 - 11:43

Eg kjøpte meg en Brian James henger..
Men det er en type dyr henger, men skal være en av dem som tåler mest.

Den er 230 brei og 6m langt plan på.

Den er med vinsj og tilt.




#18 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 23 February 2011 - 16:32

QUOTE(wazzza @ 23 Feb 2011, 11:07) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har sett på denne?

http://www.finn.no/f...ac=relevant_ads

Synes prisen var grei, og mye nyttelast. Dekka er bare 10", så en dårlig vei kan bli kjedelig. Bare så s ynd at jeg må ha CE for å kunne dra denne med RAM`en.. sad.gif

Takk for tipset, den der hadde jeg ikke fått med meg. Den var lav og fin må jeg si. Har kikket litt på hjemmesidene deres og ser ikke ut som man får større hjul som option. Prisen var grei den, men det er jo uten sidelemmer og skal man ha det også er man nok kjapt oppe på de andre i klassen vil jeg tro.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#19 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 23 February 2011 - 16:41

QUOTE(vest_racing @ 23 Feb 2011, 11:43) <{POST_SNAPBACK}>
Eg kjøpte meg en Brian James henger..
Men det er en type dyr henger, men skal være en av dem som tåler mest.

Den er 230 brei og 6m langt plan på.

Den er med vinsj og tilt.



Er du fornøyd med den, eller er det noe du ville hatt annerledes da med tanke på tekniske løsninger? Hvordan funker det med små hjul i snø og dårlige vestlandsveier? Blir den svaiete etter Dodgen siden den er så lang, tenkte på om overhenget klasket nedi ved dårlig vei? Og om jeg tør spørre, hva kostet herligheten? smile.gif

Jeg har nå fått et greit tilbud på en Agados med boggi og 13" hjul, dobble tiltsylindere og forsterket bunn (30cm mellom tverrbjelker). Helt avtagbare sidelemmer og framlem og med reservehjul til 50 000.-+mva Det sitter winchfeste på den og jeg flytter over elwinchen fra Tyssen.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#20 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 23 February 2011 - 17:16

QUOTE(RamDodge @ 23 Feb 2011, 17:41) <{POST_SNAPBACK}>
Er du fornøyd med den, eller er det noe du ville hatt annerledes da med tanke på tekniske løsninger? Hvordan funker det med små hjul i snø og dårlige vestlandsveier? Blir den svaiete etter Dodgen siden den er så lang, tenkte på om overhenget klasket nedi ved dårlig vei? Og om jeg tør spørre, hva kostet herligheten? smile.gif

Jeg har nå fått et greit tilbud på en Agados med boggi og 13" hjul, dobble tiltsylindere og forsterket bunn (30cm mellom tverrbjelker). Helt avtagbare sidelemmer og framlem og med reservehjul til 50 000.-+mva Det sitter winchfeste på den og jeg flytter over elwinchen fra Tyssen.




Ingn problem med små hjul på vestlands veier.. Denne sporer utrolig fint etter dodgen..
Eneste eg ville hatt annerledes er kjørebrua bak, den skulle vært hel og ikkje delt.
Også kunne eg tenkt meg mer skap plass til stropper og div..

Denne betalte eg vel 60 000,- -+mva

Men dette skal også være en av dem beste hengerene på markedet.