Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#281 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 12 March 2004 - 00:00

Var en som glana noe jæ**** da jeg parkerte utenfor mega..stoppa bilen.."hoppet" ut og låste med fjærnkontrollen....heheheh

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#282 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 12 March 2004 - 00:00

Kort og godt : Gratulerer til deg Massey, med at du nå også har fått den !

Og til deg Hoel : Spent på hva som triller ut av garasjen neste gang :-) Tipper du ikke klarer å holde deg i ro så lenge, selv med en liten en i huset... Assistentmekaniker kalles de vel ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#283 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 12 March 2004 - 00:00

Trenger bare litt tid til overs... men den er rullende og snart startende, tilpasser hjul og breddere etc .... venter på sola, skikkelig påskevær, for jeg orker ikke fyre i garasjen nå.

#284 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 27 August 2004 - 23:00

Radial er 700.- dyrere.

IROK !

#285 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Hvor stor er prisforskjelen på diagonal / radial hvis du får begge deler som 36" da...


Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#286 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Fra 2200.- + mva . 33" - 49"
36" x 13.5-15 koster fra 2300.- ex mva som diagonal.

IROK !

http://www.4x4butikk...uperswamper.pdf

#287 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Dæven de var stilige de IROC dekkan, i hvilke dimensjoner leveres de og hva er veiledende pris? Hvordan er de å kjøre på vei? Er det mye støy og slitasje?

Mvh
Stian F


_________________________________________

"TRYING IS THE FIRST STEP TOWARDS FAILURE"

Homer Simpson
_________________________________________


#288 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Nei, du får ikke det,men du får jo betaling hvis jeg er fornøyd, og DET må jo være bra...!!

#289 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Odd Arild, hvordan får du luftsirkulasjon gjennom radiatoren med den monteringa der?
Skjønner ikke annet enn at den lufta som blir dratt inn igjennom radiatoren må være relativt varm?

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#290 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Kan jo si det sånn at overgangen fra gammle 33X12,5 AT til de nye hjula var stor, har 34X12.5X15 på suzukien nå.
På Rena fikk jeg så god bakke kontakt når jeg skulle dra Roger'n av ei rot, så blei det lite med tenner igjen på kronhjul og pinjong bak samt at mellomakselen fram røyk i flensen. Nå på Svindal kjørte jeg med åpne differ fram og bak, savna vel egentlig kun sperre i selve myrhølet, åssen de er på snø is vet ikke men med noe mere seiping event pigger tror jeg disse blir helt konge, har prøvd AT, MT, X-Tarain og di nye hjula tok frem gliset biggrin.gif til de grader.
Mickey Thomson MTX hjula på pajero'n blir bytta ut mot de nye IROK hjula asap.

#291 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 25 August 2004 - 23:00

Lurer litt på hvordan de vil fungere på snø og glatt vinter her oppe i nord. Holern lurer på meg nye dekk hver uke nå, så blir sikker sånne også...
Han er så jævlig god til å argumentere å sjø... wink.gif
Men jeg tror han, vill ikke tjene på å selge brum til oss han, for da kjøper ikke jeg der neste gang....
Men snø og glatt er jeg litt spennt på.
Kanskje jeg kan låne de en vinter og se? Kan stille bilen til disposisjon for å teste dem i nordlige klimaet !!! Helt gratis tilogmed.!!!!!

#292 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 25 August 2004 - 23:00

Som sagt har hatt de fleste av Superswamper hjulene og det er ingen av de som kan måle seg med dette hjulet på slik kjøring vi driver med.
De er myke, trappede knaster som gjør at gjørme og skit slipper taket uten at man må ha 7000 rpm, en liten motor, feks zuki, renser dekkene fabelaktig i myra. Sist jeg satt fast i løype nr 5 på Rena hadde jeg boggere på, det så ut som slicks og den lille Toyota motoren jeg hadde i bilen da, hadde ikke sjans til å tømme dem. Etter meg kom Jarle(Hyper) med Suzukien sin, B20 og bredt glis... han tømte dekkene uten å overruse... jeg måtte bare prøve selv. Det tar litt tid i Norge, å få folk til å prøve annet enn BF, men Superswamper (Interco Tyre) har lagt ned litt mer i utvikling og kommet frem til et fabelaktig dekk. Det støyer omtrent som ferske Mud hjul, men holder opptil 70000 km. Hadde en kunde på tråden i dag som ville bestille 8 stk nye .... det sier kanskje litt. Hårek og Hyper har sikkert erfaringer å dele, siden jeg selger disse dekkene er det jo ikke sikkert at dere vil høre på mine argumenter, men det er en grunn til at jeg har hatt de fleste offroad-dekkene i bruk selv, nettopp for å teste slik at jeg vet hva jeg selger.
Boggere er HJUL, det virker skikkelig i steinete terreng og skuffer enormt unna i myr, men det krever litt vekt på bilen sammen med PULVER i motoren for å rense dem.
Har ikke funnet noe testresultater på de, men skal legge ut linken så fort jeg ser noe.

IROK !

#293 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

ZR.... jeg tror ikke jeg kan låne bort de hjulene en vinter... da får jeg de ikke tilbake smile.gif
Vi får se i vinter hvordan de fungerer på Chepotaen min... Etter andre kunders utsagn å dømme er det allround dekk, sommer og vinter.
Per... Den vifta som sitter der har ingen problemer med å dra lufta fra grillen og inn.. Hadde vært moro om det hadde fungert med lavere panser også. Hadde ikke problemer med kjøling i Svindal. Det er 20 cm inn til torpedoveggen og god plass ned under bilen, mulig jeg må lage en trakt eller styre lufta slik at den ikke butter i torpedoveggen. Raddisen står litt på skrå slik at vifta trykker skrått nedover.
En relativt viktig ting er at vifta trekker gjennom raddisen og ikke trykker, det er ca 70% forskjell i effekt bare det.
Har ikke sett denne løsningen før, så da må det jo prøves !

IROK !

#294 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 26 August 2004 - 23:00

Jeg vil ikke kvitte meg med beadlock felgene mine !!!! Og om du låner dem så har ikke jeg noen dekk... og jeg har akkurat kjøpt dem.

IROK !

#295 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Hvordan er de i forhold til boggera? Med tanke på jørme? Ellers føre også cool.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#296 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Det er de RÅESTE dekkene jeg har kjørt på fra Superswamper !!
Jeg har eid alle typene ! Har kun igjen et sett Boggere i 35" x 15.5 -15 og disse IROK dekkene i 36x13,5-15 på 10" beadlocks. Kjører ned i 3 pund... you won`t believe it ! Jarle (Hyper, Hårek og jeg kjørte samme hjul i Svindal og alle tre hadde like store glis)
Garanterte trail hjul ! Har et sett i 39"x13,5-16 på lager, i tillegg til flere sett med 36".

IROK !

#297 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Hvordan er disse IROC dekkene sammenlignet med andre superswampers wtf.gif

THX member of DEA fan club

#298 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 23 August 2004 - 23:00

nice work

bilen fikk en del bedre lyd og fart , det er bra stykke arbeid du gjør
,er morro å se slike biler.


President Of DEA Fan Club

#299 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 23 August 2004 - 23:00

Måtte bare dra inn dette bildet fra Jeepir....... jeg ble skikkelig bløt på beina !


Da skal jeg kun skifte hjerne på bilen slik at den tar gassen... lambdasonden er feil i forhold til den originale hjernen..... 1--2--3 ferdig.
Servoslangen stakk av så jeg må innom TESS for å få på en skikkelig klemme.... det er jo derfor jeg skiftet motor for F.. Ellers er alt bra. Lager nok nytt panser slik at den ser ut som en bil, ikke et prototype på Cherokee, eller rett og slett skifter luftfilter. Renatreffet kommer kjapt opp om tre uker, så latsiden er feil side å ligge på biggrin.gif


IROK ! Det er dekkene om noen lurer............

#300 trulz

trulz

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1030 Innlegg:

Posted 29 September 2004 - 23:00

Good luck ja.. vi disse gutta hva vi vikingene står for wink.gif

MVH. Trulz.
-----------

- På leting etter en Jeep..