Hoelerns garage
#281
Posted 12 March 2004 - 00:00
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#282
Posted 12 March 2004 - 00:00
Og til deg Hoel : Spent på hva som triller ut av garasjen neste gang :-) Tipper du ikke klarer å holde deg i ro så lenge, selv med en liten en i huset... Assistentmekaniker kalles de vel ?
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#283
Posted 12 March 2004 - 00:00
#284
Posted 27 August 2004 - 23:00
IROK !
#285
Posted 26 August 2004 - 23:00
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no
#286
Posted 26 August 2004 - 23:00
36" x 13.5-15 koster fra 2300.- ex mva som diagonal.
IROK !
http://www.4x4butikk...uperswamper.pdf
#287
Posted 26 August 2004 - 23:00
Mvh
Stian F
_________________________________________
"TRYING IS THE FIRST STEP TOWARDS FAILURE"
Homer Simpson
_________________________________________
#288
Posted 26 August 2004 - 23:00
#289
Posted 26 August 2004 - 23:00
Skjønner ikke annet enn at den lufta som blir dratt inn igjennom radiatoren må være relativt varm?
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no
#290
Posted 26 August 2004 - 23:00
På Rena fikk jeg så god bakke kontakt når jeg skulle dra Roger'n av ei rot, så blei det lite med tenner igjen på kronhjul og pinjong bak samt at mellomakselen fram røyk i flensen. Nå på Svindal kjørte jeg med åpne differ fram og bak, savna vel egentlig kun sperre i selve myrhølet, åssen de er på snø is vet ikke men med noe mere seiping event pigger tror jeg disse blir helt konge, har prøvd AT, MT, X-Tarain og di nye hjula tok frem gliset til de grader.
Mickey Thomson MTX hjula på pajero'n blir bytta ut mot de nye IROK hjula asap.
#291
Posted 25 August 2004 - 23:00
Han er så jævlig god til å argumentere å sjø...
Men jeg tror han, vill ikke tjene på å selge brum til oss han, for da kjøper ikke jeg der neste gang....
Men snø og glatt er jeg litt spennt på.
Kanskje jeg kan låne de en vinter og se? Kan stille bilen til disposisjon for å teste dem i nordlige klimaet !!! Helt gratis tilogmed.!!!!!
#292
Posted 25 August 2004 - 23:00
De er myke, trappede knaster som gjør at gjørme og skit slipper taket uten at man må ha 7000 rpm, en liten motor, feks zuki, renser dekkene fabelaktig i myra. Sist jeg satt fast i løype nr 5 på Rena hadde jeg boggere på, det så ut som slicks og den lille Toyota motoren jeg hadde i bilen da, hadde ikke sjans til å tømme dem. Etter meg kom Jarle(Hyper) med Suzukien sin, B20 og bredt glis... han tømte dekkene uten å overruse... jeg måtte bare prøve selv. Det tar litt tid i Norge, å få folk til å prøve annet enn BF, men Superswamper (Interco Tyre) har lagt ned litt mer i utvikling og kommet frem til et fabelaktig dekk. Det støyer omtrent som ferske Mud hjul, men holder opptil 70000 km. Hadde en kunde på tråden i dag som ville bestille 8 stk nye .... det sier kanskje litt. Hårek og Hyper har sikkert erfaringer å dele, siden jeg selger disse dekkene er det jo ikke sikkert at dere vil høre på mine argumenter, men det er en grunn til at jeg har hatt de fleste offroad-dekkene i bruk selv, nettopp for å teste slik at jeg vet hva jeg selger.
Boggere er HJUL, det virker skikkelig i steinete terreng og skuffer enormt unna i myr, men det krever litt vekt på bilen sammen med PULVER i motoren for å rense dem.
Har ikke funnet noe testresultater på de, men skal legge ut linken så fort jeg ser noe.
IROK !
#293
Posted 26 August 2004 - 23:00
Vi får se i vinter hvordan de fungerer på Chepotaen min... Etter andre kunders utsagn å dømme er det allround dekk, sommer og vinter.
Per... Den vifta som sitter der har ingen problemer med å dra lufta fra grillen og inn.. Hadde vært moro om det hadde fungert med lavere panser også. Hadde ikke problemer med kjøling i Svindal. Det er 20 cm inn til torpedoveggen og god plass ned under bilen, mulig jeg må lage en trakt eller styre lufta slik at den ikke butter i torpedoveggen. Raddisen står litt på skrå slik at vifta trykker skrått nedover.
En relativt viktig ting er at vifta trekker gjennom raddisen og ikke trykker, det er ca 70% forskjell i effekt bare det.
Har ikke sett denne løsningen før, så da må det jo prøves !
IROK !
#294
Posted 26 August 2004 - 23:00
IROK !
#295
Posted 24 August 2004 - 23:00
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
#296
Posted 24 August 2004 - 23:00
Jeg har eid alle typene ! Har kun igjen et sett Boggere i 35" x 15.5 -15 og disse IROK dekkene i 36x13,5-15 på 10" beadlocks. Kjører ned i 3 pund... you won`t believe it ! Jarle (Hyper, Hårek og jeg kjørte samme hjul i Svindal og alle tre hadde like store glis)
Garanterte trail hjul ! Har et sett i 39"x13,5-16 på lager, i tillegg til flere sett med 36".
IROK !
#297
Posted 24 August 2004 - 23:00
THX member of DEA fan club
#298
Posted 23 August 2004 - 23:00
bilen fikk en del bedre lyd og fart , det er bra stykke arbeid du gjør
,er morro å se slike biler.
President Of DEA Fan Club
#299
Posted 23 August 2004 - 23:00
Da skal jeg kun skifte hjerne på bilen slik at den tar gassen... lambdasonden er feil i forhold til den originale hjernen..... 1--2--3 ferdig.
Servoslangen stakk av så jeg må innom TESS for å få på en skikkelig klemme.... det er jo derfor jeg skiftet motor for F.. Ellers er alt bra. Lager nok nytt panser slik at den ser ut som en bil, ikke et prototype på Cherokee, eller rett og slett skifter luftfilter. Renatreffet kommer kjapt opp om tre uker, så latsiden er feil side å ligge på
IROK ! Det er dekkene om noen lurer............
#300
Posted 29 September 2004 - 23:00
MVH. Trulz.
-----------
- På leting etter en Jeep..