Gå til innhold



Foto

Problemer med bremser på en G300 1988


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 HelgeZ

HelgeZ

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 09:11

Hei, har problemer med bremsene på bilen min. Har ikke funnet noen lekkasjer i bremsesystemet.
Men når jeg presser inn bremsepedalen, er det ingen motstand. må pumpe på bremsepedalen får å få bremseeffekt.

Noen som vet hva som kan være galt?
Håper på svar så fort som mulig!

Edited by HelgeZ, 29 April 2011 - 20:11.


#2 lithanas

lithanas

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 09:33

QUOTE(HelgeZ @ 27 Apr 2011, 10:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, har problemer med brensene på bilen min. Har ikke funnet noen lekasjer i brenseanlegget.
Men når jeg presser inn bremsepedalen, er det ingen motstand. må pumpe på bremsepedalen får å få bremseeffekt.

Noen som vet hva som kan være galt?
Håper på svar så fort som mulig!


har du luftet godt? husker når jeg skulle lufte bremsene mine, glemte ett par nippler på hver kaliper....

#3 HelgeZ

HelgeZ

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 12:26

QUOTE(lithanas @ 27 Apr 2011, 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
har du luftet godt? husker når jeg skulle lufte bremsene mine, glemte ett par nippler på hver kaliper....


Har ikke hatt bremsene min av. De virket for noen dager siden, men har merket at det gradvis har blitt dårligere.
Kan det vær noe med hovedbrems sylinderen i motorrommet som kan vær ødelagt? eller hva den heter. den som øker trykket når du klemmer ned bremsa?


#4 HelgeZ

HelgeZ

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 12:26

QUOTE(lithanas @ 27 Apr 2011, 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
har du luftet godt? husker når jeg skulle lufte bremsene mine, glemte ett par nippler på hver kaliper....


Har ikke hatt bremsene min av. De virket for noen dager siden, men har merket at det gradvis har blitt dårligere.
Kan det vær noe med hovedbrems sylinderen i motorrommet som kan vær ødelagt? eller hva den heter. den som øker trykket når du klemmer ned bremsa?


#5 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 14:56

Har du sjekket nivået i væskebeholderen? Se også etter spor av bremsevæske på innsiden av bremsetromlene bak, vanlig at bremsesylindrene bak begynner lekke.
En gåen hovedsylinder kan også gi symptomene du beskriver.



#6 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 27 April 2011 - 16:05

QUOTE(HelgeZ @ 27 Apr 2011, 09:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, har problemer med brensene på bilen min. Har ikke funnet noen lekasjer i brenseanlegget.
Men når jeg presser inn bremsepedalen, er det ingen motstand. må pumpe på bremsepedalen får å få bremseeffekt.

Noen som vet hva som kan være galt?
Håper på svar så fort som mulig!

Du har ganske sikkert luft i bremsesystemet. Om du ikke har kompetanse på dette (hvilket spørsmålet tyder på) bør du definitivt ta hjelp av fagfolk. Bremsesystemet på Geländewagen skiller seg ikke fra andre hydruliske bremsesystemer, så et hvilket som helst bilverksted bør kunne hjelpe deg.

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#7 HelgeZ

HelgeZ

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 29 April 2011 - 14:58

Har problemer med å få av bremstrommelen bak. er et tannhjul som må snus ned for å få den av. men hvilket verktøy kan jeg bruke til dette? kommer ikke til med vanlig flatt skruejern.


#8 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 29 April 2011 - 15:10

QUOTE(HelgeZ @ 29 Apr 2011, 14:58) <{POST_SNAPBACK}>
Har problemer med å få av bremstrommelen bak. er et tannhjul som må snus ned for å få den av. men hvilket verktøy kan jeg bruke til dette? kommer ikke til med vanlig flatt skruejern.

Ta en titt i feltvogn-manualen, som du kan laste ned fra prioriterte tråder øverst på mercedes-siden. Der finner du beskrivelse av bremsene.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#9 HelgeZ

HelgeZ

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 02 May 2011 - 19:50

QUOTE(Østerklev @ 27 Apr 2011, 17:05) <{POST_SNAPBACK}>
Du har ganske sikkert luft i bremsesystemet. Om du ikke har kompetanse på dette (hvilket spørsmålet tyder på) bør du definitivt ta hjelp av fagfolk. Bremsesystemet på Geländewagen skiller seg ikke fra andre hydruliske bremsesystemer, så et hvilket som helst bilverksted bør kunne hjelpe deg.


Har luftet bremsene bak på bilen, fikk ikke gjort det framme helt enno. Fordi mutterne hadde rustet fast. Men etter jeg prøve kjørte enn tur. Så gikk det bra å brems av og til. men andre ganger så var det lite eller ingen motstand.
Kan det være hovedbrems sylinderen min som er gåen? fant også ut at eg hadde et ødelagt lager bak. Deler er på vei.