Dører fremme til 460 (lang)
#1
Posted 01 May 2011 - 18:56
Tar i mot gode og dårlige tips!
//Terje
#2
Posted 01 May 2011 - 19:10
Edited by maelling, 01 May 2011 - 19:15.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#3
Posted 01 May 2011 - 19:17
#4
Posted 01 May 2011 - 19:31
PS: Hvor mye jobb det er, avhenger av hvor ille dørene dine er. Er det ingen hull og da har formen, så trenger du bare spraysparkel (eventuelt bare grunning etter puss). Eventuelt tetter du hull med en teipbit på baksiden og så spraysparkel.
Edited by maelling, 01 May 2011 - 19:40.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#5
Posted 01 May 2011 - 19:43
Vær så snill, da! Fullstendig bortkastet hvis du ikke skal selge og er helt skruppelløs.
Framdører på lang og kort er like. Bør gå an å få tak i bra på bruktmarkedet. Alternativt er det rep. srykker å få kjøpt.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#6
Posted 01 May 2011 - 20:48
Edited by maelling, 01 May 2011 - 20:49.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#7
Posted 01 May 2011 - 22:17
Kan berolige eminente hr Østerklev med at bilen ikke skal selges. Og bilen har fått sin del av "tender, love and care" samt sugerør inn i eierens bankkonto siste året, så det er nok ønskelig å få til en bra/varig løsning på dette området også.
Førerdøra har forøvrig nesten nede på kanten ei kvise med krater som overgår den mest pubertale fjortis man kan tenke seg, samt det virker som om mye mellom hengslene er pill råttent (Har ikke turt plukke på det..). Tror også jeg finner tilsvarende mye dritt inni døra...
--> hva må man ut med for en dør som er ok?
//Terje
#8
Posted 02 May 2011 - 07:15
Kan berolige eminente hr Østerklev med at bilen ikke skal selges. Og bilen har fått sin del av "tender, love and care" samt sugerør inn i eierens bankkonto siste året, så det er nok ønskelig å få til en bra/varig løsning på dette området også.
Førerdøra har forøvrig nesten nede på kanten ei kvise med krater som overgår den mest pubertale fjortis man kan tenke seg, samt det virker som om mye mellom hengslene er pill råttent (Har ikke turt plukke på det..). Tror også jeg finner tilsvarende mye dritt inni døra...
--> hva må man ut med for en dør som er ok?
//Terje
har bra brukte dører, blir litt oppgitt over gode råd når det gjelder rustfiksing, rust blir aldri bort og rust kommer ikke utenifra, men fra innsiden
#9
Posted 02 May 2011 - 07:47
Tror stort sett de ligger rundt 1000-2000kr/st for greier dører, men tviler på at det er helt enkelt å finne skikkelig bra dører om dagen
#10
Posted 02 May 2011 - 12:44
Rustfiks blir akkurat så bra som man gjør det. Ingenting kommer gratis. Selv er jeg mer indignert/oppgitt over rusten, enn de som prøver å gjøre noe med det. Det eneste som nytter på sikt er å handle seg en ny bil, i siste instans. All rustfiks er kun til for å forlenge livet på karosseriet sitt, og ingen løsning. Men å lage nye glassfiberdeler etter hvert som karosseriet ikke lar seg fikse lenger, kan være en fin løsning. Skjermbredderne mine er 12 år gamle og i glassfiber, og ruster selvsagt ikke. Hadde resten av karosseriet mitt vært laget i det samme, så er rustproblemet saga blott for karosseriets del. ORC.de har fine glassfiberdeler
De siste der burde nok gå greit å lage selv. Pønsker ut sånt i disse dager.
Edited by maelling, 02 May 2011 - 14:00.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#11
Posted 02 May 2011 - 17:44
Førerdør brukt ok kr:1500.-
passasjerdør brukt ok kr:1500.-
prisene er inkl.mva levert Røyken
www.vtp.no
31291100
Øystein
sand@vtp.no
#12
Posted 02 May 2011 - 17:44
Helt enig!
Har til gode å se en rustreparasjon som har holdt like lenge som et fabrikkprodusert karosseri, men en godt utført sveisejobb med ditto etterbehandling holder i det minste i en del år, i motsetning til slik sparkelreparasjon!
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#13
Posted 02 May 2011 - 18:18
Har til gode å se en rustreparasjon som har holdt like lenge som et fabrikkprodusert karosseri, men en godt utført sveisejobb med ditto etterbehandling holder i det minste i en del år, i motsetning til slik sparkelreparasjon!
Dere slår fast noe som er helt opplagt. Rustrep vil aldri bli like bra som produsentens rustbeskyttelse osv. Selv ikke profesjonelle fikser dette like bra alltid. De som fikser selv gjør det fordi det sjeldent er lønnsomt å handle nytt karosseri/karosserideler hver gang det dukker opp rust. Har en kamerat som har hatt bilen (strøken bil) sin på rustrep med lakkering hos et firma, og året etter var rusten tilbake. Er man udugelig til å fikse rust, så blir resultatet like dårlig. Det er ikke sparkelet som ruster Hadde man satt alle økonomiske aspekter til siden, hadde jeg sagt at ny bil er løsningen på alle rustproblemer:
http://www.finn.no/f...nnkode=26502863
Her er løsningen på alle rustproblemer Dette holder garantert lenger enn sparkelrep! Bedre enn sveis og ditto rustbehandling også!
@Terka: Dører fra VTP høres ut som en smart løsning Du bør vel skru av dørene også for å sjekke hengslene og rundt der.
Edited by maelling, 02 May 2011 - 18:52.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#14
Posted 02 May 2011 - 19:02
Blir vel en eller to nye/akseptabelt brukte dør når jeg tar tak i det, tror ikke de nåværende er så mye å lappe på. Hadde jo vært litt morro å mekka det til med plast/glassfiber dørene fra ORC også? Denne uka blir det ihvertfall ikke noe aksjon (Svalbardtur på gang.), og mai ser fullbooket ut så det er litt tid å tenke på..
Og, maelling: min 460 ser mye kulere ut en den 2-seteren du linket til!