Gå til innhold



Foto

Svar fra SFOOR - noe positivt, noe negativt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 02 June 2011 - 11:41

Sendte en søknad med spørsmål om hva som krevdes for godkjenning av diverse modifikasjoner på bilen min og fikk et svar tilbake fra SFOOR som på en del punkter er mer eller mindre intetsigende. Enten kreves det dokumentasjon som ikke eksisterer (les: at fabrikk går god for 3. parts deler), eller så er det rett og slett bare cut'n paste fra forskriften som jeg kjenner fra før. Utrolig nok ser motorbytte fra 88 til 125 hk og oppjustering av hengervekt ut til å være det eneste som er noenlunde knirkefritt gjennomførbart. Dokumentasjon fra produsent på skjermbredderne som er kjøpt brukt og ikke har noen merking? Det står jo ingenting på dem om at de er originale, akkurat.. Og hva med felgene? Også komplett umulig å få til, ser det ut som.

Min søknad:



Svarbrev:




'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 June 2011 - 12:56

Kanskje ikke til nåkke hjelp, men æ fikk innskreve bredderea på ladaen min uten nåkka form før dokumentasjon. Ringte biltellsynet å sa at det sto skjermbreddera på den, fikk beskjed om at de sku se på det når æ kom. Kom innom, kontroløren sporte hvorfor, æ sa at æ hadde rustsveisa bilen, å bredderan va før å dekk over dette. Samt at æ brukte større dekk på bilen i konkuransesammenheng på lukka bane.

Så henta han måleband, å skreiv en kontrollseddel.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 08 June 2011 - 19:47

At de krever dokumentasjon på å sette på skjermbreddere er egentlig helt på trynet. Skjermbreddere endrer ikke egenskapene til kjøretøyet. Dette er tøv fra såkalte eksperter.

#4 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 08 June 2011 - 21:47

Jeg har ALDRI vært borti noen som krever dokumentasjon på skjermbreddere. Så lenge bilen holder seg under 2,5 meter, så er det for dem bare å måle opp og føre inn.
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#5 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 18 May 2012 - 20:50

QUOTE(Turbodrive @ 2 Jun 2011, 11:41) <{POST_SNAPBACK}>
Sendte en søknad med spørsmål om hva som krevdes for godkjenning av diverse modifikasjoner på bilen min og fikk et svar tilbake fra SFOOR som på en del punkter er mer eller mindre intetsigende. Enten kreves det dokumentasjon som ikke eksisterer (les: at fabrikk går god for 3. parts deler), eller så er det rett og slett bare cut'n paste fra forskriften som jeg kjenner fra før. Utrolig nok ser motorbytte fra 88 til 125 hk og oppjustering av hengervekt ut til å være det eneste som er noenlunde knirkefritt gjennomførbart. Dokumentasjon fra produsent på skjermbredderne som er kjøpt brukt og ikke har noen merking? Det står jo ingenting på dem om at de er originale, akkurat.. Og hva med felgene? Også komplett umulig å få til, ser det ut som.

Min søknad:



Svarbrev:




Ser dette er en gammel tråd. Du har antakelig fått det med deg, men for ordens skyld: Tilhengervekt på G kan oppjusteres til 3500 kg ihht. en ny EU-forskrift. BOS gir dokumentasjon på forespørsel.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring