Gå til innhold



Foto
- - - - -

The Duke's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 26 June 2011 - 21:07

får vel bare ta meg i akt å lage en garasje som mange andre.

pga familie forøkelse og huskjøp så blir det ikke en alvorlig rask fremgang, men litt å litt ender opp med mye cool.gif



the game plan!

trail master hevesett 50mm

bodylift 2"

35" dekk til offroad

33" dekk etter vei

winch feste for avtagbar winch fremme å bak

winch

sot film rundt om

roofrack

skjermbredding (må kansje lage selv)

sperre fremme



bilen

bilde ifra annonsen


prøver på ny dekkene. 33x12.5-15





Edited by The Duke, 16 October 2011 - 22:50.


#2 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 01 July 2011 - 10:08

finfin paj - til og med riktig karosseri og motor! automat og elller?

lykke til med prosjekt! skal følge med!
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#3 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 01 July 2011 - 10:10

ang. breddere, så finner du fine breddere her: http://brettakantar.is/?skoda=myndir

send en mail til Gunnar Ingvi og hør hva han selger for om dagen...
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#4 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 01 July 2011 - 22:38

QUOTE(jasswass @ 1 Jul 2011, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
ang. breddere, så finner du fine breddere her: http://brettakantar.is/?skoda=myndir

send en mail til Gunnar Ingvi og hør hva han selger for om dagen...


takk takk smile.gif er fornøyd sålangt.

nei det er en mauell kasse. hører folk som sir at disse kassene er direkte søppel.

sendte mail til en kar ifra island, å svaret jeg fikk var at arctic trucks i norge forhandlet disse å at jeg måtte ta kontakt med di. 12 eller 13k + moms å frakt.. da lager jeg heller selv.
men janne hos norsk offroad teknikk kunne levere et sett som bygge ut 3cm for litt over 4k. evt så bygger jeg på disse hvis det blir for lite. men 12.5" breie dekk går akkurat kant i kant med skjermen.

#5 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 09 July 2011 - 15:34

QUOTE(The Duke @ 1 Jul 2011, 23:38) <{POST_SNAPBACK}>
nei det er en mauell kasse. hører folk som sir at disse kassene er direkte søppel.


jaha? manuellkassa til 2,8td? på hvilken måte?
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#6 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 09 July 2011 - 23:17

QUOTE(jasswass @ 9 Jul 2011, 16:34) <{POST_SNAPBACK}>
jaha? manuellkassa til 2,8td? på hvilken måte?



dårlig formulering av meg... mente automat kassen. det har blitt sagt at disse ikke holder lenge.

#7 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 July 2011 - 00:50

QUOTE
hører folk som sir at disse kassene er direkte søppel.


QUOTE
mente automat kassen. det har blitt sagt at disse ikke holder lenge.


tull og tøv... har hatt pajero i 7-8 år nå og fulgt med på div forum både i norge og diverse andre land...
har til dags dato ikke hørt eller lest om havari på en slik.
på 2,8 TD er både manuell og automatkassene solide saker som holder langt og lenge :-)
Men det er klart, hvis man snakker med en av de uheldige som har vært utsatt for problemer, så vil han selvfølgelig si at det er søppel :-)



QUOTE
janne hos norsk offroad teknikk kunne levere et sett som bygge ut 3cm for litt over 4k.


Vet du hvordan disse ser ut? Høres intressant ut hvis de passer på 98/99 GLS karrosseriet :-)

Edited by Pajerosan, 10 July 2011 - 10:21.


#8 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 10 July 2011 - 11:07

QUOTE(Pajerosan @ 10 Jul 2011, 01:50) <{POST_SNAPBACK}>
tull og tøv... har hatt pajero i 7-8 år nå og fulgt med på div forum både i norge og diverse andre land...
har til dags dato ikke hørt eller lest om havari på en slik.
på 2,8 TD er både manuell og automatkassene solide saker som holder langt og lenge :-)
Men det er klart, hvis man snakker med en av de uheldige som har vært utsatt for problemer, så vil han selvfølgelig si at det er søppel :-)





Vet du hvordan disse ser ut? Høres intressant ut hvis de passer på 98/99 GLS karrosseriet :-)



jeg skal ikke uttale meg om automat kassene for jeg vet ingenting om di. gjentar bare det jeg har hørt.

nei jeg fikk ikke bilde av disse bredderene. ville gjerne vite hvordan disse så ut før jeg bestilte, men må vel bare ta sjangsen å håpe på det beste. og skulle jeg ikke like dem så bygger jeg di om/ lager nye selv..


plages veldig med å få overført bilder ifra tlf til pc her nå.. skulle ha lagt ut bildene av feste til wincha mad.gif

#9 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 17 July 2011 - 11:32

nice smile.gif
en kamerat har en lik -98 2,8aut i samme fargen smile.gif
2" fjærløft, da vil du muligens få samme "problemet" som meg at bakhjulene blir flyttet fram i forhold til hjulbuene... med 35" subber det litt nederst i buene bak, skal prøve kompansere med bodylift smile.gif

#10 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 25 July 2011 - 18:59

da har jeg fått lasta opp litt bilder ifra tlf til pc.

grøftelys. kjøpt ifra biltema. 55w hvis jeg husker rett. godt lys. men må lage nye fester til dem sånn at jeg får dem plassert akkurat slik jeg vil.



rettet en skade på høyre bakskjerm på jobb.

før jeg gjorde noe med skaden




grovrettet


ferdig grunnet




#11 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 25 July 2011 - 19:11

ble litt overivrig tongue.gif

måtte ha traktor til å dra meg løs. savner sne rolleyes.gif


laget meg winch feste i syrefast.






ferdig feste



klar til bruk. mangler bare sikring (innkjøpt) hovedstrøms bryter (innkjøpt) å hurtigkopling (handler ifra toolfarm snart)


#12 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 25 July 2011 - 19:16

QUOTE(kjetil1972 @ 17 Jul 2011, 12:32) <{POST_SNAPBACK}>
nice smile.gif
en kamerat har en lik -98 2,8aut i samme fargen smile.gif
2" fjærløft, da vil du muligens få samme "problemet" som meg at bakhjulene blir flyttet fram i forhold til hjulbuene... med 35" subber det litt nederst i buene bak, skal prøve kompansere med bodylift smile.gif



takk takk biggrin.gif

får se om jeg får et likens "problem". har sett på bilder av silverfox sin gamle, å ser ikke ut for meg at hans bakdekk er noe lengere frem i forhold til org. må nesten bare ta det som det kommer.

kommet til noe konklusjon om det blir 13.5" eller du skal beholde dine 12.5" dekk? cool.gif

#13 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 10 August 2011 - 22:08

etter noen uker med plystre lyd ifra bremsene fremme, fikk jeg idag nye skiver å klosser biggrin.gif

byttet gikk i å forseg greit (selv om det meste har sånn nogen lunde rustet fast... mad.gif ) glemte å ta bilder. den gamle skiva så IKKE ut!

fettet også opp navet igjen.. skjønner ikke hvor all fettet blir av. har ikke lekkasje noen plass.

når jeg svinger til venstre får jeg små slag i rattet. er kun i venstre sving. var litt lite fett i navet å har fettet det opp flere ganger. noen som har vært borti samme?
denne gangen hadde jeg absolutt alt ute å smurte så mye fett som det gikk inn. får se om det samme skjer igjen, kjører noen mil så kommer det tilbake.

#14 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 09 October 2011 - 22:28

Har ikke hatt tid eller ork til å gjøre så mye i det siste. Men plutselig kom ånden over meg tongue.gif

Bestilte ny lykt siden bilen var kjøpt med et klarglass hovedlykt å et vanlig. Men lykta hadde ikke høydejusterings motor så måtte bygge om fra den gamle.
Det gikk veldig greit egentlig. Måtte bare ha tålmodighet i hauevis!
En kamerat sendte en grei link til fremgangs metode

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Første 5min på ca 90grader


Har også lakkert bilen cool.gif

Kom på tanken å lakke hele bilen i samme farge etter å ha sett et bilde av samme bil som jeg har.



Så da gikk jeg igang

Demontering. Syntes egentlig at bilen ser rimelig tøff ut uten frontfanger tongue.gif




Tok litt rust på fanger traverseren



Maskering


River av maskeringen


Det ble jo bra biggrin.gif






Så nå haster det nesten litt med skjermbreddere, skvettlapper, hevesett, soting av ruter ect

#15 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 09 October 2011 - 23:40

Må ikke glemme bursdagkaka ifra samboern min tongue.gif
Syntes den var kjempeflott, smakte fortreffelig å kalles pajero kake biggrin.gif

Edited by The Duke, 09 October 2011 - 23:43.


#16 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 07 November 2011 - 15:16

Bilder mann!!! Vil se hvordan den ser ut med nye hjulmuttere ;-)


#17 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 20 November 2011 - 12:26

QUOTE(1911 @ 7 Nov 2011, 15:16) <{POST_SNAPBACK}>
Bilder mann!!! Vil se hvordan den ser ut med nye hjulmuttere ;-)



ehehe tongue.gif kansje eg tar noen i dag.. sner som fy i reisa biggrin.gif

#18 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 22 November 2011 - 00:45

Har ikke fått gjort noe særlig med bilen annet enn småfix... luftet bremser, montert hurtigkobling til winch og skiftet HJULMUTTERE... mange takk til 1911 for nye i en veldig hendig pose biggrin.gif

1911, her er bildet du ville ha.. men får ikke på navkoppene på disse felgene.. og nye skvettlapper ligger for tiden baki bilen.. får se om jeg ikke gjør di ferdig å monterer di i morgen.



ellers så sner det endelig biggrin.gif




#19 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 05:29

dukker du opp på treff med pajeroen???
er lite med gen2 paj på JAC, må jo markere oss smile.gif rekker desverre ikke juletreffet selv, men kommer sterkt tilbake på vintertreffet..

har forresten gått for sprett nye pro-comp xtreme 35x12,5-16 på 10x16 felger i stedet for super swamper etc. fordi bilen blir vel gå 90% etter vei wink.gif
jækli spent på hvordan den blir med 180-200hk og sperre forran, tusenlappene flyg for tiden... har vel spølt bort en plass mellom 30-40k på bilen siden høsttreffet....


#20 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 08 December 2011 - 22:04

QUOTE(kjetil1972 @ 1 Dec 2011, 05:29) <{POST_SNAPBACK}>
dukker du opp på treff med pajeroen???
er lite med gen2 paj på JAC, må jo markere oss smile.gif rekker desverre ikke juletreffet selv, men kommer sterkt tilbake på vintertreffet..

har forresten gått for sprett nye pro-comp xtreme 35x12,5-16 på 10x16 felger i stedet for super swamper etc. fordi bilen blir vel gå 90% etter vei wink.gif
jækli spent på hvordan den blir med 180-200hk og sperre forran, tusenlappene flyg for tiden... har vel spølt bort en plass mellom 30-40k på bilen siden høsttreffet....


joda kjetil, jeg kommer.. men blir nok ikke å satse så hardt tongue.gif skal kjøre pent innocent.gif

håper jeg får med meg vintertreffet også. satser på at bilen er litt mer utbedret til da.. også gleder jeg meg veldig til å se ditt proskjekt dribble.gif

ja hoff det kan fort gå penger.. men jeg har det ikke travelt. blir sperre fremme å dekk med tiden på meg å wink.gif