Gå til innhold



Foto

MiniM's 350 GD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
55 replies to this topic

#1 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 03 July 2011 - 18:26

Endelig fikk jeg prøvd 463 i helgen og jammen så ble det ikke til en handel smile.gif

Tok første prøveturen med den i fjellet i dag etter henting på fredag og jeg er sålangt veldig fornøyd! 463 er rett og slett nydelig å kjøre.

Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i speil til 463? Helst bare speilplaten. Jeg fant på ebay til 10 Euro pr. stk, men det blir litt lang ventetid og mye i porto om det koster sånn ca. det samme i Norge.

Kan begynne med et par bilder i fra turen i dag.





#2 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 03 July 2011 - 19:08

Gratulerer! Fint med flere 463 her synes jeg smile.gif

#3 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 04 July 2011 - 13:04

QUOTE(Rossi @ 3 Jul 2011, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
Gratulerer! Fint med flere 463 her synes jeg smile.gif


Takk smile.gif

Er det noen som vet om hvor jeg får tak i workshop manual til disse bilene? I første omgang trengs egentlig kun el-skjema, men resten hadde vært kjekt å hatt liggende også. Mener det var en side man fikk kjøpt tilgang til delelistene til mercedes som også hadde tilgang til online-workshop manual.

PDF hadde vært det beste, men det alternativet jeg snakker om over fungerer også.

#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 04 July 2011 - 15:18

angående speilflate.... du kan jo høre med gutta inne på Li-glass da
fikk jo laga speil der til en eldgammal bil engang..

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 04 July 2011 - 21:59

QUOTE(KapteinMike @ 4 Jul 2011, 16:18) <{POST_SNAPBACK}>
angående speilflate.... du kan jo høre med gutta inne på Li-glass da
fikk jo laga speil der til en eldgammal bil engang..


Husk at det er varme i speilene der. Kjenn på de 4-5min etter oppstart smile.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#6 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 06 July 2011 - 09:23

QUOTE(Bilkar @ 4 Jul 2011, 22:59) <{POST_SNAPBACK}>
Husk at det er varme i speilene der. Kjenn på de 4-5min etter oppstart smile.gif


Da er speilglass (beregnet for varmetråder) bestilt i fra England til den nette sum av 211kr med frakt (BOS pris var 2650,-).

Da gjenstår det bare å finne foringer til fordelingskassen. De må strengt tatt ikke byttes, men den virker litt slapp i fisken den ene der. Bos pris er 2 x 877kr og 800kr for de tre som sitter der, men det virket noe i overkant for tre gummiforinger. Noen som har en ide til hvor man kan få skaffet slikt til en ok pris?

Er det forresten noen som enkelt kan finne ut av pris på dele nr 03 545 21 07?

#7 Bjørnar K

Bjørnar K

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 06 July 2011 - 13:20

QUOTE(minim @ 6 Jul 2011, 10:23) <{POST_SNAPBACK}>
Da er speilglass (beregnet for varmetråder) bestilt i fra England til den nette sum av 211kr med frakt (BOS pris var 2650,-).

Da gjenstår det bare å finne foringer til fordelingskassen. De må strengt tatt ikke byttes, men den virker litt slapp i fisken den ene der. Bos pris er 2 x 877kr og 800kr for de tre som sitter der, men det virket noe i overkant for tre gummiforinger. Noen som har en ide til hvor man kan få skaffet slikt til en ok pris?

Er det forresten noen som enkelt kan finne ut av pris på dele nr 03 545 21 07?


Hør med Øystein på VTP.

Grattis med ny bil smile.gif
Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#8 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 14 July 2011 - 22:17

I hurten og sturten før vi pakket opp vogna for å reise på ferie i morgen kom jeg på at vinduet på pasasjersiden hakket seg oppover og måtte noen ganger hjelpes opp. Det fungerer jo ikke når vi skal legge ut på langtur uten aircondition så da ble det å plukke ut det som var av innmat til dørheis og jeg fant til slutt et tannhjul som hadde såpass med slitasje at det kunne forklare problemet.

Det viser ikke så godt på bildet, men en del av taggene var veldig "salrygget" og noen var der nesten ikke lenger. I og med at det ikke var tid til å vente på nytt tannhjul (om det i det hele tatt er å få tak i som del..) så ble det til at jeg sveiste på litt på taggene og slipte bort med dremel etter beste evne. Nå fungerer ihvertfall vindusheisen igjen smile.gif


Før:


Etter sveis/slip:

Edited by minim, 14 July 2011 - 23:17.


#9 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 14 July 2011 - 23:49

Fancy quick fix, Frank!
oops!?!


#10 naila

naila

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 15 July 2011 - 11:24

Fin info, minim : ) Har samme problemet på passasjer dør, får ta å sjekke tannhjulet mitt også smile.gif

#11 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 15 July 2011 - 12:22

QUOTE(Roar Sæther @ 15 Jul 2011, 00:49) <{POST_SNAPBACK}>
Fancy quick fix, Frank!


Får håpe det holder også smile.gif Noe fosen inspirert biggrin.gif

QUOTE(naila @ 15 Jul 2011, 12:24) <{POST_SNAPBACK}>
Fin info, minim : ) Har samme problemet på passasjer dør, får ta å sjekke tannhjulet mitt også smile.gif


Kan gi tilbakemelding etter en stund om dette virkelig holder også.

Ellers begynner vi å bli klar for tur. Har rigget soveplass baki om vi ikke skulle finne hotell/hytte/teltplass også smile.gif




#12 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 15 July 2011 - 12:37

Fin løsning for varebiler det der! Har sovet bak slik på flere turer. Litt værre når man også må ha baksete tilgjengelig, desverre! smile.gif

#13 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 15 July 2011 - 16:18

Skjønte du klarte å fikse vinduet der ja smile.gif

Varebil er kjempetopp, så lenge man ikke skal drive bussreiser. Godt og se bilen blir brukt, snart brukt 1mill i bensin på gammlebilen nå tongue.gif

Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#14 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 16 July 2011 - 23:33

Sjekk forbruket på turen, min lå på 1,6l/mil og jeg mistenker Stian for å ha aksjer i statoil.

nielsa


#15 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 17 July 2011 - 02:58

QUOTE(nielsa @ 17 Jul 2011, 00:33) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekk forbruket på turen, min lå på 1,6l/mil og jeg mistenker Stian for å ha aksjer i statoil.

nielsa


Tung høyrefot Nils? tongue.gif HydroNorge laugh.gif

Tipper Frank kommer opp med noe sånt som 0,95 på langkjøring og 1,3 på små/blandet kjøring? Eller tar jeg feil nå wink.gif
Dog med orginal dekk dimm.. osv...

Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#16 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 17 July 2011 - 15:44

QUOTE(Bilkar @ 17 Jul 2011, 02:58) <{POST_SNAPBACK}>
Tung høyrefot Nils? tongue.gif HydroNorge laugh.gif

Tipper Frank kommer opp med noe sånt som 0,95 på langkjøring og 1,3 på små/blandet kjøring? Eller tar jeg feil nå wink.gif
Dog med orginal dekk dimm.. osv...


Det stemmer nok bra ja. Har notert meg noen tall, men har bare kjørt 700km til nå i ferien så det er vanskelig å si.

Nødcampen bak i bilen ble tatt i bruk i smögen allerede første dagen i ferien og det fungerte igrunnen veldig bra. Kjempefornøyd med G på tur og er så langt gla jeg lot bmwen stå hjemme!

#17 naila

naila

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 17 July 2011 - 21:12

Hyggelig lesing, minim smile.gif G er helt konge å dra på tur med, har store planer om å overnatte på tur i Commandowogna når den blir ferdig wink.gif

Spent på å høre forbruket ditt smile.gif

#18 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 July 2011 - 06:53

Kjørte med samme høyrefot og samme opppakning og samme familie på samme turen ifjor med 461 og OM603. Da ble forbruket på 1 l/mil.

For stor forskjell. Tror jeg mister trykk til turbo og det er grunn til høyt forbruk.

nielsa


#19 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 19 July 2011 - 08:14

QUOTE(naila @ 17 Jul 2011, 22:12) <{POST_SNAPBACK}>
Hyggelig lesing, minim smile.gif G er helt konge å dra på tur med, har store planer om å overnatte på tur i Commandowogna når den blir ferdig wink.gif

Spent på å høre forbruket ditt smile.gif


Da har vi tilbakelagt ca. 1300km og jeg har sett litt på hva forbruket har ligget på. Lillehammer-smögen-lysekil+++ -drøbakk-gol (950km tot ca.) med forbruk på 1.21l. Det som drar opp regner jeg med er mye motorvei kjøring i 100ognils smile.gif Strekningen gol-golsfjellet-gol-hardangervidda-norheimsund-osterøy (350km tot ca.) ga 1.06l i forbruk og det er med mye roting rundt oppe på grusveier på golsfjellet for å finne en skikkelig "campingplass". Om jeg hadde kjørt med forsiktig fot så tror jeg at 0,95 som jeg har målt tidligere skal være oppnåelig selv med full oppakning i bilen.

#20 naila

naila

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 19 July 2011 - 12:26

Ikke ille forbruk det egentlig : )

Skal bli spennende å se hva min med om617a og 37" dekk bruker på mila ;p