Gå til innhold



Foto

Sporing, kraftig risting i ratt på Ex' en min.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 BjørnHelge

BjørnHelge

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 04 July 2011 - 14:47

Hallo.
Har en Ex fra 2001 som har gått 160000. Har opplevd at rattet nøkker til høyre og venstre. har også opplevd at ved kratftig rattutslag så rister ratttet kraftig rundt senter. Ristinga blir borte ved svak høyre eller venste sving.
Hvor skal jeg begynne å feilsøke??

#2 ovesen70

ovesen70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 05 July 2011 - 10:25

QUOTE(BjørnHelge @ 4 Jul 2011, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo.
Har en Ex fra 2001 som har gått 160000. Har opplevd at rattet nøkker til høyre og venstre. har også opplevd at ved kratftig rattutslag så rister ratttet kraftig rundt senter. Ristinga blir borte ved svak høyre eller venste sving.
Hvor skal jeg begynne å feilsøke??


Hei...dette er ikke svar på hva du spør etter,men jeg ser du har samme bil som meg med LPG.Men jeg må få spørre har du Technocarb anlegg og i tilfelle ja,hvor reiser du får å få det fikset ved feil? Har muligens en defekt oksygen sensor,men ingen har jo hørt om dette anlegget....så jeg ringer livet av meg om dagen etter repratør.

#3 BjørnHelge

BjørnHelge

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 12 July 2011 - 10:36

QUOTE(ovesen70 @ 5 Jul 2011, 11:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei...dette er ikke svar på hva du spør etter,men jeg ser du har samme bil som meg med LPG.Men jeg må få spørre har du Technocarb anlegg og i tilfelle ja,hvor reiser du får å få det fikset ved feil? Har muligens en defekt oksygen sensor,men ingen har jo hørt om dette anlegget....så jeg ringer livet av meg om dagen etter repratør.

Beklager, men det er ikke dette anlegget jeghar sad.gif

#4 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 977 Innlegg:

Posted 23 July 2011 - 20:56

QUOTE(BjørnHelge @ 4 Jul 2011, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo.
Har en Ex fra 2001 som har gått 160000. Har opplevd at rattet nøkker til høyre og venstre. har også opplevd at ved kratftig rattutslag så rister ratttet kraftig rundt senter. Ristinga blir borte ved svak høyre eller venste sving.
Hvor skal jeg begynne å feilsøke??


Har du sjekka alt av styreledd og/eller evnt. pumpt i grease? En nabo med lik bil hadde "samme" problem, og da va pitman-armen utslitt!