Gå til innhold



Foto

Min feltvogn


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
40 replies to this topic

#41 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 09 March 2012 - 16:56

QUOTE(Turbodrive @ 9 Mar 2012, 10:44) <{POST_SNAPBACK}>
Joda, men om jeg f.eks. kjører Oslo-Trondheim t/r med bilen min koster det, forutsatt 14,30/liter og et forbruk på 1,3 liter/mil, i rene drivstoffutgifter nesten 1800,-. Det samme med en bensin-G med 15,20/liter og 1,5 liter/mil er hårreisende 2200,-. En normal familiebil av nyere dato gjør samme turen for 6-700,- i drivstoff.

Tar man turen en eller to ganger i året spiller det liten rolle, men om bilen ruller 20000 km i året blir det rett og slett dyrt å kjøre med - i løpet av 20000 km har en diesel/bensin-G brukt 37000,-/46000,- i drivstoff mens en normal familiebil bruker 13-15000,-..

Ikke misforstå meg - jeg hadde jo ikke hatt min bil om jeg ikke hadde likt den, men gammel G er etter min mening heller dårlig egnet som eneste bil dersom man kjører noe mer enn normalt. Jeg har bilen fordi den tiltaler meg på en del ting og den kjøres så få kilometer i året at drivstofføkonomi ikke er noe stort problem. I tillegg tror jeg nok ikke G'en hadde vært noe billigere å eie enn en W211 dersom G'en også hadde endt opp på merkeverksted hver gang det var et eller annet galt.. wink.gif Skal man ha billig bilhold på alle måter utenom drivstoff kjøper man amerikansk bil. wink.gif


Nå overser du fullstendig at G-wagen har X-faktoren som en W211, amerikaner eller en liten toyota mangler ; ) Dette gjør at 20 000 km kvalitetstid på veien bak rattet på en G, er langt mer verdt enn 46000 kr i drivstoff : ) Da får du følelsen av velvære, du er langt hevet over de kjønnsløse A4-bilene som kun utstråler average joe og dumskap, som kun er for transportetapper og hvor det er null kjøreglede bak rattet i forhold. Ellers trenger ikke en G-wagen å ta turen på verksted. Selv min omstreifende nabokatt klarer helt fint å pusse opp et hjørne, bytte dynamo, bytte lastkjennerstag, bytte bremsesylindre, bytte bensinakkumulator,bytte bremserør og skiver osv wink.gif Mens en W211 må man ha doktorgrad i MB for å skjønne noe av, og den må inn på verksted støtt for å fikse meningsløst tull som parkeringssensorer som piper non stop om noe er feil. Minner om at vår W211 har hatt rep for over 100k på 2-3 år ; ) Det må jeg legge til regnestykket over ;P

Nå er dette temaet ferdigdebattert! argue.gif Ikke dra fornuft inn i dette wink.gif Dette forumet er forbeholdt positiv G-prat. Ikke ødelegg livsløgnen og forestillingene vi har om at G er perfekt til alt, inkludert jobbpendling smile.gif For øvrig ser jeg nok av G'er på vei til jobb hver dag jeg, faktisk også 460'er, som jeg trodde var utryddet her i Asker.

Beklager spamming i Captain Obvious sin tråd : ) Måtte bare gi en dissident en ørefik. gun.gif

Edited by maelling, 09 March 2012 - 20:26.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)