Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .
Isuzu trooper 2,8 tdi motorbytte.
Started by
morten 1
, Sep 02 2011 14:28
2 replies to this topic
#1
Posted 02 September 2011 - 14:28
#2
Posted 22 September 2011 - 13:26
QUOTE(morten 1 @ 2 Sep 2011, 14:28) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .
Det er ingen lett metode for å bytte motor:) Da jeg byttet på min Opel Campo 2,5. Delte jeg girkasse og motor før jeg tok motoren ut og tok ut kassa under bilen. Tror det er lettere å lirke kassa på motoren enn omvendt. Hvis du har god løftehøyde og en skikkelig løftemekanisme ser jeg at de anbefaler å ta ut motor å girkasse i lag og og heise den inn i lag også (ja, det er mulig selv om det ikke ser slikt ut). Jeg skal love deg at det er mye lettere å sette på girkassen når motoren er ute enn det er når du ligger under bilen. Den kassa er vanvittig baktung.
Lykke til!
#3
Posted 09 October 2011 - 01:59
QUOTE(morten 1 @ 2 Sep 2011, 15:28) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som vet om en må ut med girkassa når en skal ut med motoren på en 2,8tdi 1990 mod eller en annen lett metode .
Om du ikke har bytta motor enda, kan jeg fortelle at jeg bytta motor i min trooper 2,8tdi, 1991 mod. lett, uten å ta ut girkassa.
plass nok. ville aldri tenkt på å ta ut girkassa.