Gå til innhold



Foto

Chip til tahoe, annen "trim" ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
36 replies to this topic

#21 P-K

P-K

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 04 October 2011 - 21:04

QUOTE(Silver@do @ 4 Oct 2011, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal også sies at man ikke fikler med en 6.5 fra 98 - 99. Mange motorblokker som har sprekt grunnet extra oljekanaler. 96 - 97 mod er den mest holdbare (ivertfall i Silverado dær de har dobbel termostat).


Og det skal også sies att 99mod 6.5 har lavere komp smile.gif nemlig 19,5:1. dvs de som er produsert i 99.

#22 Chevydieselpower

Chevydieselpower

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 04 October 2011 - 21:34

QUOTE(Silver@do @ 4 Oct 2011, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal også sies at man ikke fikler med en 6.5 fra 98 - 99. Mange motorblokker som har sprekt grunnet extra oljekanaler. 96 - 97 mod er den mest holdbare (ivertfall i Silverado dær de har dobbel termostat).



97 har vel også disse ekstra oljekanalene har den ikke + dobble termostater!?
Svartrøyk er tøft! Dieselpower!!! :P

#23 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 04 October 2011 - 21:53

Å trimme dissa motora er omtrent som russisk rulett med 5 patroner i tønna! Been there, done that... wink.gif Første Tahoen min, med KCR-chip, Åpent filter og ellers ingenting, den kvelda etter 3 uker. Sprekt blokk. Den hadde da gått like oppunder 100'... Det var en -97 modell. Så hadde je en -96 Silverado, der monterte je FSD kjøler og bedre filter. Den gikk veldig bra, uten noe som helst fikkel. På siste Tahoen min prøvde je vel nesten alt.... smile.gif Operasjon Dieselflow, rakrør, downpipe, FSD kjøler med STOOOR ribbe, oppjustert turbotrøkk, åpent filter... osv... Den lada (iflg, ukalibrert måler) like oppunder kiloen. Sikkert litt mye sea den itte var kalibreret, men allikavæl nok tel at det gikk brukbart. Denna kjørte je ca 45' med uten feilslag, og med "slett vedlikehold". Gikk med en bakaksel og en framdiff riktignok men det var brukerfeil. Som sagt, du aner itte åssen bilen din funker med trim! Det er både billigere og tryggere å kjøpe en Duramax eller en Toyota Tundra om du vil aka fort med stor bil...

Meeen, du må gjerne teste ut ting, -men husk dom tinga som er nevnt her er itte nødvendigvis den raskeste vegen te et ras, men garantert den sikreste. smile.gif Løkke tel!!! biggrin.gif

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#24 P-K

P-K

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 04 October 2011 - 22:08

QUOTE(Skauing @ 4 Oct 2011, 22:53) <{POST_SNAPBACK}>
Å trimme dissa motora er omtrent som russisk rulett med 5 patroner i tønna! Been there, done that... wink.gif Første Tahoen min, med KCR-chip, Åpent filter og ellers ingenting, den kvelda etter 3 uker. Sprekt blokk. Den hadde da gått like oppunder 100'... Det var en -97 modell. Så hadde je en -96 Silverado, der monterte je FSD kjøler og bedre filter. Den gikk veldig bra, uten noe som helst fikkel. På siste Tahoen min prøvde je vel nesten alt.... smile.gif Operasjon Dieselflow, rakrør, downpipe, FSD kjøler med STOOOR ribbe, oppjustert turbotrøkk, åpent filter... osv... Den lada (iflg, ukalibrert måler) like oppunder kiloen. Sikkert litt mye sea den itte var kalibreret, men allikavæl nok tel at det gikk brukbart. Denna kjørte je ca 45' med uten feilslag, og med "slett vedlikehold". Gikk med en bakaksel og en framdiff riktignok men det var brukerfeil. Som sagt, du aner itte åssen bilen din funker med trim! Det er både billigere og tryggere å kjøpe en Duramax eller en Toyota Tundra om du vil aka fort med stor bil...

Meeen, du må gjerne teste ut ting, -men husk dom tinga som er nevnt her er itte nødvendigvis den raskeste vegen te et ras, men garantert den sikreste. smile.gif Løkke tel!!! biggrin.gif


Det er omtrent som med andre BRUKTE biler... du veit ikke noe om bruk eller vedlikehold før deg... har denna gått med ei dårlig dyse i 50000 feks (som kan skje selv om den bare har gått 100000) så kan det fort skje ting når en byner å trimme.... bilen kan og ha gått dobbelt så mye og 3 ganger så mye som speedometeret viser.
Men gjør du det årntlig så kan dissa fungere veldig bra, som her: http://www.thediesel....com/finale.htm
Men ja det er litt rulette...derfor bør en være ganske sikker på formen på motoren før en byner...

#25 Tahoe-97

Tahoe-97

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 05 October 2011 - 08:55

QUOTE(P-K @ 4 Oct 2011, 23:08) <{POST_SNAPBACK}>
Det er omtrent som med andre BRUKTE biler... du veit ikke noe om bruk eller vedlikehold før deg... har denna gått med ei dårlig dyse i 50000 feks (som kan skje selv om den bare har gått 100000) så kan det fort skje ting når en byner å trimme.... bilen kan og ha gått dobbelt så mye og 3 ganger så mye som speedometeret viser.
Men gjør du det årntlig så kan dissa fungere veldig bra, som her: http://www.thediesel....com/finale.htm
Men ja det er litt rulette...derfor bør en være ganske sikker på formen på motoren før en byner...



Tror det skal holde med rakrør , vil ikke ha ras og dette er bruksbilen min så har ikke tid å la den stå over tid.


Men får prøve å fikse rakrør, er fjerna katten , og det er en lyddemper nå. Fin lyd smile.gif



#26 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 08 October 2011 - 08:13

QUOTE(Tahoe-97 @ 5 Oct 2011, 09:55) <{POST_SNAPBACK}>
Tror det skal holde med rakrør , vil ikke ha ras og dette er bruksbilen min så har ikke tid å la den stå over tid.


Men får prøve å fikse rakrør, er fjerna katten , og det er en lyddemper nå. Fin lyd smile.gif


Hej
Har chipat min med programvara från Enghsmotor, och är väldigt nöjd med detta. 6,5 är väl ingen motor som skall härjas med, men om man kan styra sig ifrån rödmakering o bara använda sig av de extra nm man får så håller en frisk motor fint för detta ingrepp. Trots chip så blir inte 2,5 ton någon raket. Kan ju komma inom på en kaffe o provkörning ser att du inte bor så långt bort. Kan ju hände att du skall på Statliga SYSTEMBOLAGET....

Mvh Manfred

#27 Chevy Dooley

Chevy Dooley

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 08 October 2011 - 23:12

QUOTE(Chevydieselpower @ 4 Oct 2011, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
97 har vel også disse ekstra oljekanalene har den ikke + dobble termostater!?


Er siste modellen som har 2 termostater ja, ikke de første smile.gif
2000 K3500 Crew Cab Dually
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".

#28 tahoeLT1997

tahoeLT1997

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 10 October 2011 - 18:23

har en big dooley hjerne liggende som jeg vurderer å sette inn i min 97 tahoe. denne er programert for 300 gamper og 700nm orginalt. så det er ikke noe direkte chip hjerne. har 4" strakrøyr på bilen nå og ekstra fødepumpe. og di sier dette ikke skal skade

#29 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 October 2011 - 20:19

Diesel eller bensin du har?

#30 Tahoe-97

Tahoe-97

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 11 October 2011 - 11:46

QUOTE(Chevy-LPG @ 10 Oct 2011, 21:19) <{POST_SNAPBACK}>
Diesel eller bensin du har?



Jeg har Diesel vis det var meg du mente da smile.gif




#31 P-K

P-K

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 11 October 2011 - 15:45

QUOTE(tahoeLT1997 @ 10 Oct 2011, 19:23) <{POST_SNAPBACK}>
har en big dooley hjerne liggende som jeg vurderer å sette inn i min 97 tahoe. denne er programert for 300 gamper og 700nm orginalt. så det er ikke noe direkte chip hjerne. har 4" strakrøyr på bilen nå og ekstra fødepumpe. og di sier dette ikke skal skade


?????

#32 Chevy Dooley

Chevy Dooley

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 11 October 2011 - 21:48

QUOTE(tahoeLT1997 @ 10 Oct 2011, 19:23) <{POST_SNAPBACK}>
har en big dooley hjerne liggende som jeg vurderer å sette inn i min 97 tahoe. denne er programert for 300 gamper og 700nm orginalt. så det er ikke noe direkte chip hjerne. har 4" strakrøyr på bilen nå og ekstra fødepumpe. og di sier dette ikke skal skade


Ingenting som heter big dooley hjerne, er vel bare en hjerne for bil uten egr.
Samme hjerne som jeg har og ifølge eksperter i usa så kan ikke du programmere den til
300 gamp, ikke engang i nærheten så du blir nok skuffet.
Men du kan jo prøve smile.gif
2000 K3500 Crew Cab Dually
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".

#33 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 28 October 2011 - 23:09

Det var en chip fra ssdiesel som skulle øke med ca 20 hk, samt redusere forbruk??

#34 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 29 October 2011 - 00:33

QUOTE(Chevy Dooley @ 11 Oct 2011, 22:48) <{POST_SNAPBACK}>
Ingenting som heter big dooley hjerne, er vel bare en hjerne for bil uten egr.
Samme hjerne som jeg har og ifølge eksperter i usa så kan ikke du programmere den til
300 gamp, ikke engang i nærheten så du blir nok skuffet.
Men du kan jo prøve smile.gif

kan jo være hjerne fra peniscular 6,5TD er jo i prinippielt samma motor som vår 6,5TD men er en marine motor
som har en annen dieselpumpe

har hørt om at det er er bare å sette IP og hjerne fra den motoren på våres men hvor holdbart i lengden er jeg usikker på

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#35 Chevy Dooley

Chevy Dooley

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 29 October 2011 - 02:05

Ja det funker nok,må bytte til marinedyser også.
Har sett flere sånne som står i båt som er oppgitt til ca 300 hk.
Får kjøpt custombygde 6,5`ere til bil som skal ha rundt 300 eller mer
men de er ganske dyre.
2000 K3500 Crew Cab Dually
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".

#36 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 29 October 2011 - 13:45

QUOTE(KapteinMike @ 29 Oct 2011, 01:33) <{POST_SNAPBACK}>
kan jo være hjerne fra peniscular 6,5TD er jo i prinippielt samma motor som vår 6,5TD men er en marine motor
som har en annen dieselpumpe

har hørt om at det er er bare å sette IP og hjerne fra den motoren på våres men hvor holdbart i lengden er jeg usikker på


Är nog enklare än så, bara flytta över IP dom har mekaniska pumpar ingen hjärna DB2 och DB4. Baksidan med dessa är nog att de finns en begränsning med att kunna reglera tändpunkten. Samma som äldre 6,2 Chevrolet som har DB2.

Mvh Manfred

#37 Chevy Dooley

Chevy Dooley

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 504 Innlegg:

Posted 29 October 2011 - 22:54

Er det ingen marinemotorer med DS4?
2000 K3500 Crew Cab Dually
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".