Og det skal også sies att 99mod 6.5 har lavere komp nemlig 19,5:1. dvs de som er produsert i 99.
Chip til tahoe, annen "trim" ?
#21
Posted 04 October 2011 - 21:04
Og det skal også sies att 99mod 6.5 har lavere komp nemlig 19,5:1. dvs de som er produsert i 99.
#22
Posted 04 October 2011 - 21:34
97 har vel også disse ekstra oljekanalene har den ikke + dobble termostater!?
#23
Posted 04 October 2011 - 21:53
Meeen, du må gjerne teste ut ting, -men husk dom tinga som er nevnt her er itte nødvendigvis den raskeste vegen te et ras, men garantert den sikreste. Løkke tel!!!
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#24
Posted 04 October 2011 - 22:08
Meeen, du må gjerne teste ut ting, -men husk dom tinga som er nevnt her er itte nødvendigvis den raskeste vegen te et ras, men garantert den sikreste. Løkke tel!!!
Det er omtrent som med andre BRUKTE biler... du veit ikke noe om bruk eller vedlikehold før deg... har denna gått med ei dårlig dyse i 50000 feks (som kan skje selv om den bare har gått 100000) så kan det fort skje ting når en byner å trimme.... bilen kan og ha gått dobbelt så mye og 3 ganger så mye som speedometeret viser.
Men gjør du det årntlig så kan dissa fungere veldig bra, som her: http://www.thediesel....com/finale.htm
Men ja det er litt rulette...derfor bør en være ganske sikker på formen på motoren før en byner...
#25
Posted 05 October 2011 - 08:55
Men gjør du det årntlig så kan dissa fungere veldig bra, som her: http://www.thediesel....com/finale.htm
Men ja det er litt rulette...derfor bør en være ganske sikker på formen på motoren før en byner...
Tror det skal holde med rakrør , vil ikke ha ras og dette er bruksbilen min så har ikke tid å la den stå over tid.
Men får prøve å fikse rakrør, er fjerna katten , og det er en lyddemper nå. Fin lyd
#26
Posted 08 October 2011 - 08:13
Men får prøve å fikse rakrør, er fjerna katten , og det er en lyddemper nå. Fin lyd
Hej
Har chipat min med programvara från Enghsmotor, och är väldigt nöjd med detta. 6,5 är väl ingen motor som skall härjas med, men om man kan styra sig ifrån rödmakering o bara använda sig av de extra nm man får så håller en frisk motor fint för detta ingrepp. Trots chip så blir inte 2,5 ton någon raket. Kan ju komma inom på en kaffe o provkörning ser att du inte bor så långt bort. Kan ju hände att du skall på Statliga SYSTEMBOLAGET....
Mvh Manfred
#27
Posted 08 October 2011 - 23:12
Er siste modellen som har 2 termostater ja, ikke de første
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".
#28
Posted 10 October 2011 - 18:23
#29
Posted 10 October 2011 - 20:19
#30
Posted 11 October 2011 - 11:46
Jeg har Diesel vis det var meg du mente da
#31
Posted 11 October 2011 - 15:45
?????
#32
Posted 11 October 2011 - 21:48
Ingenting som heter big dooley hjerne, er vel bare en hjerne for bil uten egr.
Samme hjerne som jeg har og ifølge eksperter i usa så kan ikke du programmere den til
300 gamp, ikke engang i nærheten så du blir nok skuffet.
Men du kan jo prøve
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".
#33
Posted 28 October 2011 - 23:09
#34
Posted 29 October 2011 - 00:33
Samme hjerne som jeg har og ifølge eksperter i usa så kan ikke du programmere den til
300 gamp, ikke engang i nærheten så du blir nok skuffet.
Men du kan jo prøve
kan jo være hjerne fra peniscular 6,5TD er jo i prinippielt samma motor som vår 6,5TD men er en marine motor
som har en annen dieselpumpe
har hørt om at det er er bare å sette IP og hjerne fra den motoren på våres men hvor holdbart i lengden er jeg usikker på
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#35
Posted 29 October 2011 - 02:05
Har sett flere sånne som står i båt som er oppgitt til ca 300 hk.
Får kjøpt custombygde 6,5`ere til bil som skal ha rundt 300 eller mer
men de er ganske dyre.
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".
#36
Posted 29 October 2011 - 13:45
som har en annen dieselpumpe
har hørt om at det er er bare å sette IP og hjerne fra den motoren på våres men hvor holdbart i lengden er jeg usikker på
Är nog enklare än så, bara flytta över IP dom har mekaniska pumpar ingen hjärna DB2 och DB4. Baksidan med dessa är nog att de finns en begränsning med att kunna reglera tändpunkten. Samma som äldre 6,2 Chevrolet som har DB2.
Mvh Manfred
#37
Posted 29 October 2011 - 22:54
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".