Gå til innhold



Foto

Godkjenning av lyktebøyle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 AleksH

AleksH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 08 December 2011 - 21:13

Leste nettopp skrivet lenger opp på denne siden om godkjenning av kufangere og vinsjer: http://www.offroad.n...ere-t84100.html Er det i dag mulig å få godkjent lyktebøyler? Må de skrives inn i vognkortet? Denne var montert på bilen da jeg kjøpte den, og har ikke brydd meg mer med det... Jeg har TUV-papirene på den, om det skulle hjelpe...

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 08 December 2011 - 21:25

Er bilen din over eller unde 3.5 t?


#3 AleksH

AleksH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 08 December 2011 - 21:49

Under.

#4 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 10 December 2011 - 14:58

Ta med TÜV-papirene på trafikkstasjonen og spør, men ikke nevn noe om at den er montert på bilen i dag i tilfelle svaret er negativt. wink.gif De gamle "kufangerne" får man kun godkjent på biler over 3,5 tonn/minibusser, men det finnes en god del lyktebøyler som også er godkjennbare på biler under 3,5 tonn i dag. Det går kun på hvilke direktiv mtp. fotgjengerpåkjørsel som tilfredsstilles ifølge papirene, så dette kan trafikkstasjonen svare på. Og ja, det må føres inn i vognkortet. Å kjøre rundt med hanskerommet fullt av TÜV-papirer har ingen nytte hverken mtp. utekontroll fra Statens Vegvesen eller PKK (EU-kontroll), det er kun godkjenning i vognkortet som gjelder.

Edited by Turbodrive, 10 December 2011 - 14:59.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#5 AleksH

AleksH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 10 December 2011 - 15:48

Ok, takker for svar! Får ta meg en tur bort til BT en vakker dag da rolleyes.gif

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 12 December 2011 - 17:38

Noen som vet om det i det heletatt er vits å prøve seg med en lyktebøyle uten papirer...?
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#7 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 12 December 2011 - 17:44

Uten papirer vil jeg nok tro du bare kan glemme det.

Har du papirer og bil over 3.5... og et lokalt hyggelig BT, så kan du jo være heldig. Om du da får det til, ville jeg vært så lojal mot det BT at jeg ikke ville ha skrevet det på noe forum.....