Gå til innhold



Foto

hjelp! dårlige bremser og dårlig servo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

ble plutserlig sikkerlig dårlige bremsene og servoen ble veldig dårlig på min blazer k5...noe som vet hva som kan være galt...kan det være servopumpen som har gitt opp??

#2 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

Når du har både dårlige bremser og servo, så har det noe med pumpa å gjøre ja.
Ta en titt om olje nivået er OK, eller om du har store olje lekasjer i dette systemet.

Ellers har vel pumpa takket for seg.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#3 hall

hall

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

Sjekk også om begge reimene er der og om dei er stramme sjekk samtidikt at dei ikkje botner i reim hjulet

#4 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

har sjekket etter lekasjer men finner ikke noen...og remmene er stramme og fine....regner nok med at pumpa er gåeen......noen som vet hvor de selger sånt billig.?? 85 mod

#5 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

Servopumpe burde du få kjøpt for 400-500, for en som er tett og bra. Brukt. Mener å huske dem kosta rundt 1290 eller no, nye

#6 KITT

KITT

    KITT

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 831 Innlegg:

Posted 13 April 2004 - 23:00

Har pumper jeg som er bra Kan sende deg en for 400.- +frakt
Ring meg på 95053811 eller mail en pmB)

88`Outdoorsman Suburban/`82 Blazer K5 2WD

#7 colt6

colt6

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 01 May 2004 - 23:00

På min tahoe 6,5 fikk jeg samme problemet...Det viste seg at akslingen på servopumpen var brukket.Vet ikke om du har samme pumpe på din bil men hvis du trekker i reimskiva så merker du fort om det samme har skjedd med pumpa di...

#8 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

har nå sett på ny servo pumpe men den er fortsatt like ille...dårlige bremser og dårlig sving......fungerer sånn passe når den er kalt men kutter helt når den har gått noen min..skjønner ikke hva det kan være..hmm

#9 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

Jeg hadde en bitte liten vannlekkasje på den øverste slangen på raddisen. Da spruta det en tynntynn migestråle ned på reima, og den slura. Fikk skikkelig dårlig servo da ja biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#10 wa-sho

wa-sho

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 694 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

eneste jeg kan si er at jeg har hatt samme problem..
du sier den blir værre da den er varm?? - det kan jo bety at du har automat sjåk- turtallet på motorn går høyere i begynnelesen, for så å gå ned.. veit ikke helt åssen jeg skal formulere det, men er det like ille hvis du gir mer turtall på motorn?

bremsene å servoen har vel ikke noe annet til felles en at de begge bruker motorens turtall.. (såvidt jeg husker)..
det må vel bety at problemet sitter der??? SKUDD I BLINDE..

user posted image

#11 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 03 May 2004 - 23:00

servoen virket bedre ved høyre turtal.....har tatt ut pumpa nå og sett over den...viste seg at den fjørbelastede ventilen somm sidder i pumpa hadde sett seg fast på den nye...smørte godt og satte den i sammen igjen og nå virker den som ny...enderlig!! biggrin.gifuser posted image