Hei! Takk for gode og utfyllende svar! I dag har jeg hatt fri fra jobben. Har skrudd fra 7.00 til 17.00 på bilen.
Stor jobb og tung motor ja.. Nå er ny motor på plass i bilen. Kun satt i fester, ikke festet til girkasse enda engang.
Skal gjøre det i morra. Som dere sier, det gikk veldig greit å ta ut motoren uten å løsne noen karrosserideler. (Tok av grillen for å ha et stigtrinn. )
Elefanten jeg brukte var i minste laget. Og det er en nedfelt bukk i golvet som elefanten kjørte seg skikkelig fast i. Men utrolig hva som går
Jeg brukte gamle sikkerhetsseler som jeg justerte til greit på forhånd, men er et greit verktøy du linker til der ja!
Fikk to problem;
1. Oljekjølingen til motor; Slangetilkobling i blokka hadde 16mm gjenger på den som står i bilen. Og 12mm på den nye motoren.
Tenker kanskje å bare lage til en overgang der. Men noen som har prøvd dette?
Går det evt ann å bare koble en U-retur med slange og drite i hele kjøleren uten at olje blir for varm?
2. På den nye motoren var det 1x ledning mindre i ledningsnettet. Ledningen går fra glødepluggledningsnettet og inn til dieselpumpa.
Noe problem at det ikke er tilkobling til den på den nye motoren? I tillegg ser jeg at det er 1x stikker mindre i koblingen som går inn under innsuget.
OG fargene på ledningene som går inn under innsuget (Store koblingen ved topedo) er forskjellige fra gamle motoren.
Chevyhoe; Har sett på sia di, du har mye inspirerende der Fikk også lest det du skriver om ang TDC learn og KOKO metode.
Tror dere det er nødvendig å styre noe med TDC learning for min del?
Nye motoren har ny dieselpumpe montert på Chevroletverksted rett før det ble tatt ut.
Jeg har ingen utstyr til å få gjort dette med ser dere.
Jeg satser på at den starter og går greit. Så får jeg heller gå til grep om den ikke sviver greit.
Takke igjen for de som kommer med svar!
Edited by Southern Rebel, 22 February 2013 - 23:59.