Gå til innhold



Foto

Pajerobil gen 2 2.5TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
60 replies to this topic

#41 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 18 September 2012 - 20:39

ingen som har peil på vacum slangene???
Har fått mangel på eu kontroll på støtdemperforinger nederst, jeg har slike regulerbare støtdempere. Er det no triks som ambefalles for å "stramme" den foringa??
Og viss jeg bytter til dempere uten regulering, må jeg da bytte bak sammtidig????

#42 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 11 October 2012 - 20:15

lurer fortsatt på disse vacumslangene??? har jo ikke 4wd engang;(

#43 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 11 October 2012 - 20:42

sett på manuelle nav du :D, vis du gidder gå ut og inn av bilen for 4wd da, men usikker på hvordan det blir med lampene da da.

resten er jeg usikker på da jeg har en gen 1. men blir du helt på avveie når det gjelder de vacumslangene kan je ta en titt på stefar min sin han har en 99 mod 2,8tdi pajero regner med det er samma vacumstyret der:P

#44 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 11 October 2012 - 21:56

Hjelper ikke med manuelle nav... Forakslingen kobles ut i diffen og ikke i navene. Eneste du oppnår med manuelle nav er muligheten for 2x4L.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#45 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 11 October 2012 - 23:30

er de ikke merket med farger, både nipplene og slangene? er det i hvertfall på begge mine pajeroer...
fargede striper på slangene og en "prikk" ved nipplene.. men 4-trekket skal være innkoblet hvis du napper av slangene. er de feilkoblet så kobler vel diffen inn når du setter bilen i 2wd ;)

#46 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 12 October 2012 - 14:33

detta veit jeg ingen tingen om.. men skal ta en titt..er mengder med skog og gjørme ved dem vacum slangene. så får vaske litt der. kansje jeg ser fargene:)

#47 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 12 October 2012 - 17:19

da beklager jeg feilmelding hehe, tydligvis mer forskjell enn je trodde på gen 1 og 2 :P

#48 Makitalo

Makitalo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 12 October 2012 - 19:28

ser du nevnte færspacere.. Er det en rimelig form for heving, eller kommer det i tillegg til fjær og dempere?

#49 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 12 October 2012 - 21:56

Da var 4wd i orden.. Da jeg fikk vite om fargene så ble alt klarere med en vask. :) takk takk..

Det med fjærspacere ble droppet.. Jeg gikk for 40mm bodylift. slapp bilen ned på torsjon så den stuper og kappa bort det som var i veien forran:) stuket ble bra og jeg er førnøyd med kjørekomfår og flex:)
God plass med islendinger og 35":)

#50 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 19 October 2012 - 18:34

Pajeron min durer/vibererings lyd ved pådrag.. noen som vet hvor dette kommer fra?? løsning eller leve med det?? jeg finner ikke noe som kan ligge borti no

#51 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 19 October 2012 - 23:22

kjøre i morra da el......?
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#52 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 20 October 2012 - 17:10

sjekke kryss i drivværket ;)

#53 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 20 October 2012 - 22:52

hørte ikke noe om no kjøring før ved 5tden i dag..

Jeg har skiftet krysset på mellomakslingen bak.. men virker som "lyden" kommer forfra. men lyd/vibrasjoner forplanter seg fort rundt om kansje..
litt slitsom lyd i motbakker der 3-4 gir blir brukt.. på 5 er det ingen lyd.. hmmm

#54 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 20 October 2012 - 23:16

den pajeron je skifta kryss på vibrerte ganske mye ifra 70 og oppover, men i og med at det kommer på spesielle gir kansje girkasse( vil ikke være pessimistisk) kan jo prøve å skifte girolje.

sjekk om det kansje er på ett bestemt turtall. eksosen min ekke helt rikti passform å den durer voldsomt fra 2300 omdr til 2700 omdr ca:P

#55 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 21 October 2012 - 09:07

er fra ca 1700-2500 omdr.. må ta ei kikk tenker jeg.. uavhengig av fart.. bare mengde gass power;P

#56 mptybox

mptybox

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 27 October 2012 - 01:07

L200 min er også sånn at hele bilen durer når den tar i. ca fra 1750 til 2200 omdr ser jeg ikke klart i bakspeilet eller noe. "alt" rister. Sånn var gamle paj gen1 min, og 1983mod L200 til fadern etter at han bygde om til TD.
Har fått beskjed om at sånn er de, så det var bare og leve med det. :)

#57 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 31 October 2012 - 16:10

ok.. tror lyden kommer fra varmeskjoldet ved batteriet.. jeg har festet slangen til luftfilteret i den..

Men jeg lurer på hvilken andre biler kupe vifta passer fra til min pajero?? trenger sårt ny:)

#58 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 17:18

er det flere biltyper som har samme kupe vifte som pajero gen 2???

#59 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 18:10

Prøv å kile noe inn under girkassa så den kommer høyere opp, blir det bedre bytt girkasse feste.

#60 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 27 November 2012 - 20:19

Har et lite spm.
Når jeg vrir på tenning så funker ikke Baklys, Varmeapp bak og Instrument belysning.. Det kommer og går litt også bare funker det.. Skjedd ved 3 annledninger i dag.
Er det et relle eller tenningslås?? Virker ikke som og lirke på tenning har noen utslag.. Hjelp!!