Gå til innhold



Foto

Chevrolet 6.2D *haster*


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 Brgnsrn

Brgnsrn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 05 July 2012 - 21:06

Anyone?

#22 Chevy1974

Chevy1974

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 07 July 2012 - 21:12

Har hatt nokre dagar utan PC no, så derfor har eg ikkje svart, men eg er uansett for fersk i dette til å gi konkrete råd her. Håpar at andre klarar å kikke innom her og utøse av sin fantastiske kunnskap :D

Ut frå det du forteller her kan det virke som om du bør bytte solenoid B. Dersom det er denne det lekker frå kan det kanskje vere ein sammenheng.
Dersom ingen andre gir bedre info ville eg undersøkt pris og tilgjengelighet på denne solenoiden og korleis den eventuelt skal byttast.
Eg veit ikkje om du må åpne kassa, eller om du kan sette den inn utanfrå. Godt mulig du må åpne opp bunnpanna i alle fall.

Det KAN jo også vere dårleg kontakt pga den lekkasjen.
Har du sjekka ledningane frå denne kontakta og inn til ECM?

#23 Brgnsrn

Brgnsrn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 10 July 2012 - 13:45

Det ser ut til at den viker, men har ikke sjekket om det evt er noen smeltete ledninger enda. Kan jo være jordingsfeil selvom det ikke piper på måleren vell..
Skal få sjekket alle ledningene, tar å bare åpner opp plastikken og sjekker hele saken, i kveld.
Kan jo kanskje virke som en ledning som har ligget og delvis jordet seg iom dette skjedde så gradvis? Som sagt, så lekker den kontakten kun når det ikke er litt press på den.
Har prøvd å finne ut hvordan jeg skal ta den ut, eneste logiske var å skru ut en bolt fra oppsiden av kassen som lå å holdt denne. Så skulle det bare være å dra den ut og klipse av. Noen som kan av-/ bekrefte dette eller komme med forklaring? Takk for svar!

#24 Brgnsrn

Brgnsrn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 11 July 2012 - 02:01

Finner ingen låsebolt under der, noen som kan forklare litt nermere ang hvordan man skal få ut kontakten?
Og hvordan man i det hele tatt får tak i en ny en som man kan putte oppi der. :P