Gå til innhold



Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#681 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 23 July 2015 - 13:14

Nå har vel denne nedregistreringen blitt stueren så det burde ikke være noe problem.



#682 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 24 July 2015 - 22:14

Det høres bra ut ☺
Men hva er siste nytt ang. bakfjærer. Holder det med at lappen med delenummeret vises, eller krever de fjærbytte?

#683 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 24 July 2015 - 23:12

Det høres bra ut ☺
Men hva er siste nytt ang. bakfjærer. Holder det med at lappen med delenummeret vises, eller krever de fjærbytte?


Det er da ikke ulovlig å bytte til brukte fjærer, så lenge de har korrekt delenr...?
Derfor er det ingen som kan påstå at fjærer med korrekt delenr ikke kan brukes

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#684 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 25 July 2015 - 17:42

Dette er en praksis som har variert etter hva jeg har lest i tråden. Noen trafikkstasjoner har krevd bytte av fjærer mens andre har godkjent bilene med de originale. Reglene sier at det skal være en fysisk endring. Det er litt rart om de originale fjærene har samme delenummer som de som blir montert i ettertid selv om de helt sikkert har identiske egenskaper.



#685 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 30 July 2015 - 18:48

Imorgen skal jeg registrere om Tahoen til personbil over 3,5t i Trondheim. Men fikk også nedreg.-papirene fra Know Motive for et par dager siden, og har nå kjøpt og skiftet bakfjærer idag siden jeg ikke klarte å få fram delenummer på lappene som sto på de gamle fjærene. Tok bare 10 - 15 min å skifte begge fjærene. Utrolig enkelt å skru på disse bilene :-)

 

Har snakket med BT, for å høre om de kunne nedregge til under 3,5t når jeg først var der. Men de kunne ikke svare på det. Fikk tips om å møte opp litt før og spørre de da, så kanskje jeg kan slå 2 fluer i èn smekk :-)

 

Noen som har fått utført dette med begge omregistreringene på èn time hos BT i Trondheim og har noen tips om hvordan jeg må gå fram?

 

Vet det er noen som har fått gjort det andre plasser. Må også betale 2 gebyr og skrive ut nytt midlertidig vognkort for hver omreg, noe som også er helt greit.

 

På forhånd takk :-)



#686 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 30 July 2015 - 19:58

Normalt gjøres den operasjonen i ett.
Har du papirene og byttet bakfjærer, bør det være i orden å få den nedregget. De kan også komme til å sjekke E-merket på beltene...

For mitt vedkommende sjekket de hverken rammenr, eller fjærene. Jeg viste bare kvitteringen på de nye fjærene, så var alt ok!
Personbil, 3085kg.

#687 88Sub

88Sub

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 31 July 2015 - 19:52

Jepp!! Da er bilen 5 seter under 3,5 tonn

Var på SVV i Trondheim idag, og må nesten skryte litt av de. Hyggelige folk og null problem med omregistreringen.
Sjekket seler, fjærer og rammenummer samt tok noen bilder. Dette tok ca. 5 min. Deretter inn og betale 1 avgift og vente noen minutter, så var alt klart. Kunne reise derfra med et lite smil om munnen ☺

Operasjonen med å sette inn seter og registrere ned kostet meg vel ca kr. 7.500,- Vel anvendte penger ☺

Har ikke ordnet med køfri-brikke enda, så når de sjekker passeringene så står det vel under 3,5 tonn og sparer vel en tusenlapp i bommer også