Gå til innhold



Foto

Trøbbel etter motor bytte...

hoster å harker...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
62 replies to this topic

#1 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 08:27

Jadda hvor skal jeg begynne..? har fått i motoren etter legere enn langt.. startet den opp på verkstedet, kjørte 5 mil altså nesten hjemme så var det slutt, bilen bare stoppet ikke noe forvarsel i det helle tatt.. kjinna den på starteren (mange forsøk) uten at det hjap noe særlig.. fikk tak i en brukt FSD å prøvde i gjen uten hell. lot den stå til dagen etter på for å få den de sisste km hjem. prøvde for morroskyld å starte ( med startkabler) å da fyra diesel dyret. kjørte hjem,skulle rygge inn på gårdsplassen da begynnte den å hoste å harke og ryke noe helt jævelig så ut som den gikk på bunkers olje. kjørte kameraten min hjem i den andre bilen, kom hjem i gjen å skulle fyre opp diesel børsa,ikke start det sitter nå på den FSD'n som jeg fikk taki på kvelden som jeg kjørte den hjem med for 15 min siden... tar av batteri polene å lar den så i ca 2 timer. kobbler allt sammen i gjen og prøver.. og da starter den??? hoster og harker like forbanna vel å merke. har en litt rar tøffe lyd også.. er olje nok på motoren og vann er det også... bytta tilbake til den FSD'n som satt på da jeg hentet bilen å da starter bilen i gjen med samme uryddig gange... hva kan dette komme av??? får ikke feilkoder heller.... selger snart dritten til høystbydene.

Edited by Sotengel, 08 October 2012 - 08:30.

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#2 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 08:47

Skjøteledningen til FDS eller motstanden, er det sjekket eller byttet ???

#3 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 09:07

Har ikke skjøteledning, nei har ikke ohmet motstanden heller men hva er kjangsen for at 2 stk motstander er ødelagt? sitter en i hver (har 2 stk fsd).. en sitter det #7 i og den andre 9# skal ta med med multimeteret hjem fra jobb, det kommer en kar etter på i kveld med tech 2 å skal se på det. var ute og prøvde å starte nå og jaggu var det liv.. uryddig gange som fa1... det sitter jo nye dyser i motoren i bilen å..

Edited by Sotengel, 08 October 2012 - 09:10.

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 11:28

Skjekk motsanden. Ved feil på denne blir det uryddig gange for å si det mildt
Nå er det sikkert kjørt en tdc learn da pumpa ble innjustert

med en fungerende motstand så retter det seg ofte selv.

sikkert dårlig jording/kontakt på en eller annen føler

Edited by KapteinMike, 08 October 2012 - 18:53.

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 Wikingen

Wikingen

    Steingæern Bushwacker

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1560 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 15:00

Sjekk gasspedalen også. Feil på elektronisk gasspedal gir mye rare feil videre utover i systemet, TRO DU MEG! ;)

Roy I. Hernes, også kalt Mr. Plaztic.
Har sagt:
Auda! Det så ikke så dypt ut på avstand...Rygge nei!! Ikke f...!! Rust kan være pent, det...
_______________________________________________________________________________
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bosatt i Høyjord i Andebu/Vestfold, verdens navle...! :)
2017 MB-Vito Tourer, 1999 Jeep GC (WJ). :)


#6 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 17:12

Har ikke skjøteledning, nei har ikke ohmet motstanden heller men hva er kjangsen for at 2 stk motstander er ødelagt? sitter en i hver (har 2 stk fsd).. en sitter det #7 i og den andre 9# skal ta med med multimeteret hjem fra jobb, det kommer en kar etter på i kveld med tech 2 å skal se på det. var ute og prøvde å starte nå og jaggu var det liv.. uryddig gange som fa1... det sitter jo nye dyser i motoren i bilen å..

prøv å kjør en tdc learn.

#7 Audiot

Audiot

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 186 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 18:52

Monter en gjennomsiktig slange på dieselreturen fra IP og se etter luftbobler i den mens motor går.
Sjekk timinga til IP.
Virker fødepumpa?
Åssen dyser har du montert? Sjekka du sprøytebilde og åpningstrykk på de før montering?
Sikker på at den ekstra PMD'en din virker? Evt prøve den på en tilsvarende bil.

#8 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 08 October 2012 - 19:13

Føde pumpe : Check
Dyser (StandarMotor med Bocsh spisser) åpningstrykk (147bar) testet og sprøyte bildet testet 2 ganger av 2 forskjellige verksteder som KAN Chevrolet : Check
PMD...de kan man jo ikke stole på verken ny eller gammel så der har jeg ikke noe fornuftig å komme med ;)
Timinga på IP dobbelt sjekkes med tec2 i morgen.
Luft i retur veit jeg ikke har ikke tenkt på det siden det ikke er luft i tur delen på IP..

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#9 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 09 October 2012 - 18:54

bilen blitt frisk?

#10 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 09 October 2012 - 19:31

Slik det ser ut som nå så fikk jeg en tlf om at feil koder (med Tech2) missfire cyl1 missfire cyl2 det var de eneste feilkodene som lå inne... så da er det vel bare å få tak i 2 nye dyser og gå over dyserøra og prøve en gang til..

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#11 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 09 October 2012 - 19:51

tviler på dysene,, mistenker dyserøra

tror jeg har nye ubrukte dyserør for sylinder 1 og 2 liggende
kjøpe sett på 8 nye fra ssd og brukte ett av de men husker nå ikke hvilket

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#12 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 09 October 2012 - 20:33

kjedelig å plages me ny motor

#13 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 12 October 2012 - 15:23

ny IP hurra :(... den overhaldte pump fra A-1 Cardone (kjøpt hos Rockauto) holdt jo i 1 år før den "ramla" fraverandre... :wtf2: så nå er det bare å grave dyyyyypt i den nå litt slunkne pengeposen og prøve å få "vridd" ut noen kr til en NY ip... fa1 ta :devil:

Edited by Sotengel, 12 October 2012 - 15:29.

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#14 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 14 October 2012 - 22:58

Bestillt og betalt NY IP fra Kennedy Diesel.. koster jaggu å væra kar.. <_<

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#15 Ståggå

Ståggå

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 799 Innlegg:

Posted 15 October 2012 - 06:52

Får håpe det ordner seg nå da.
Iron Maiden & V8 Diesel er musikk i mine ører.

#16 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 15 October 2012 - 07:27

Bestillt og betalt NY IP fra Kennedy Diesel.. koster jaggu å væra kar.. <_<

Hvor mye, totalt med frakt og moms?

#17 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 15 October 2012 - 20:48

7322 kr med usps..

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#18 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 17 October 2012 - 14:06

7322 kr med usps..

Det er 300 kroner mer enn det de skulle ha på Brd. London for en brukt pumpe m. ukjent km. :wacko:

#19 Sotengel

Sotengel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 17 October 2012 - 21:13

Jeg har gitt opp Norge og nye motordeler til Tahoen min.. fikk tak i innsug fra Skotselv bil og deler til en hyggelig pris det skal sies. men ellers har de fleste dele pushere her på bjerget prisa seg helt ut, det er i vaffa min oppfatning.

Edited by Sotengel, 17 October 2012 - 21:17.

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.


#20 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 17 October 2012 - 23:31

fikk pris på komplett brukt motor hos br. london til 8000+mva tidligere,
var for billig til at jeg turte å takke ja..
pris på motorer og deler i norge er overpriset ja, de oppnår jo ikke annet enn at vi importerer sjøl.