Vurderer og sette på store hjul og skjermbreddere på min Nissan King Cab D21.
Må man ha godkjenningspapirer på skjermbredderene for og få dette godkjent gjennom biltilsynet/statens vegvesen?
Vurderer enten 33/12,5/15" eller 35/12,5/15" og skjermbreddere.
I vognkortet står det at bilen er godkjent med 16" felger, sommerdekka er 16" og vinterdekka er 15", har allerede 2" hevesett på bilen som er godkjent fra før.
Men det står at den er godkjent med 16" både sommer og vinter, finner ikke noen dekker jeg kan slenge på 16" felgene, men en lokal dekkforhandler jeg har hørt med sa at jeg kan bruke 33/12,5/15" eller 35/12,5/15" på dem felgene, vet ikke helt hva dem mener med 16" i vognkortet, men står hvertfall 16" etter dekkstørrelsen i vognkortet så regner med at dem mener at felgene er 16". eller tar jeg feil her nå?
Hvertfall, er det vanskelig og få godkjent bilen med f.eks skjermbreddere og 33/12,5/15" eller med 35/12,5/15" ? er dette noe jeg må søke om ? eller kan jeg bare montere bredderene og dekka og ringe vegvesenet og bestille time for og få dette godkjent ?
Må jeg ha TUV-godkjenningspapirer på bredderene for og få dette godkjent, eller har ikke det noe å si ?
Takker for svar

Mvh
Jonas/kingD21