Gå til innhold



Foto

hjul og skjermbreddere

må man ha godkjenningspapir?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#21 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 15 May 2013 - 15:57

var en som fikk en kopi av vognkortet til min pajero for å legge ved en søknad på bodylift og 35" hjul..

han søkte først kun på 2" bodylift og svaret han fikk fra ombyggningsgruppa i svv var at de ikke kunne legge til grunn at en annen bil hadde fått godkjent bodylift, da det kunne vært gjort en feilvurdering...

og de måtte ta høyde for at det kunne være gjort feil og kunne eventuelt ikke fortsette å gjøre samme feilen, derfor måtte hver bil godkjennes for seg selv...



#22 Villi

Villi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 22 January 2014 - 13:41

Forhandlerne gjemmer seg bak EU WVTA. Det er en felles typegodkjenning av alle biller solgt i EØS. Samme forskrift tillater hvert enkelt medlem til å gjøre nasjonale unntak hvor de kan godkjenne kjøretøy som ikke er typegodkjent.. Her har Island, Sverige og England gjort det mulig for vanlige hobbyfolk å bygge og ombygge biler.



#23 kustomkasper

kustomkasper

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 February 2014 - 21:36

Åssen gikk det til slutt? 



#24 KapteinMike

KapteinMike

    Alaskan huskey`s 5stk

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5924 Innlegg:

Posted 12 February 2014 - 22:39

Kjetil1972 : Det svaret er jo fornuftig, selv om de fikk kopi av et annet VK som en referanse så vet de at det er blitt gjort tidligere

men de vil fortsatt vurdere hver enkelt bil.. pluss deler som er brukt, pga er mange leverandører på deler som kan brukes

er litt viktig å ivarata sikkerheten også..


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#25 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 18 February 2014 - 19:30

Forhandlerne gjemmer seg bak EU WVTA. Det er en felles typegodkjenning av alle biller solgt i EØS. Samme forskrift tillater hvert enkelt medlem til å gjøre nasjonale unntak hvor de kan godkjenne kjøretøy som ikke er typegodkjent.. Her har Island, Sverige og England gjort det mulig for vanlige hobbyfolk å bygge og ombygge biler.

 

Fra 1/1-14 skal det være mulig med amatørbygg her på berget også. Det innebærer sikkert en byråkratisk mølle uten like, men kanskje noen tålmodige sjeler greier å få til noen godkjente offroadbygg etterhvert. :)

 

Godkjenning av amatørbygg