Har en Silverado 6.5 92 mod. Havarerte girkassen i denne for en stund siden. Kom over en brukt 4L80E fra en 95mod Suburban. Jeg snakket med Bergheim om den passet i min bil siden den er noen år eldre, de fortalte meg at den passet. Satte bilen på verksted men det viser seg at fordelingskassen ikke har samme akslingstapp til forhjulene. Men det er det minste problemet nå, for den vil nå ikke gire lengre, eller rettere sagt den girer når turtelleren kommer opp på nesten 3500 o/min og da girer den med et kraftig rykk. Jeg kan også få den til og gire ved litt lavere turtall(ca 3000 o/min) visst jeg slipper gassen hurtig. Har fått ut feilkode 85, har byttet begge speed sensorene fra gammel kasse for og se om det ble bedre, men det hjalp ikke, den gamle kassen giret fint men etter olje og filter skift begynte den og slure samt at revers forsvant etter en stund, den var gått 400 000km så kan vel ikke forlange mere av den. Har sjekket TPS og den ser grei ut, slettet alle feilkoder og har kun hatt kode 85 til nå da 22 kom. Men jo mere jeg leser om dette på div forum, jo mere forvirret blir jeg og jeg lurer samtidig på om det finnes en gearboks som fungerer på disse bilene da det er uendelig med sider på nettet om feil på disse 4L80E boksene, for meg virker det som om det kan være utrolig mange muligheter med feilkilder.
Jeg har sjekket følgende:
TPS
Inngående og utgående speed sensorer
Alle kabler og tilkoblinger(de jeg ser ivertfall)
Feilkoder
Sikringer
Så da lurer jeg på om det er noen der ute som har noen gode tips til meg om hva/hvor jeg kan begyne og lete?
Blir takknemmelig for alle tips
Edited by JGB, 28 December 2012 - 12:18.