Edition Pur er vel en moderne tolkning av god gammel G, hvor man har tatt et skritt tilbake fra 463 og sett mer mot 460/461, og laget en moderne variant av den. Man har moderne CDI-motor og girkasse, men likevel trykknapper for difflåsing, high/low og sånne ting. Man har elektriske speil, men må sveive dørene. Her er en liten video:
http://www.youtube.com/watch?v=D9E0LOLOLVw
Alle G'er er pålitelig. Min har stoppet 2 ganger i løpet av de siste 14 år, der det ene skyldtes gåen dynamo, og det andre en gåen termostat. Det er det : ) Hadde jeg kjørt diesel, hadde jeg kommet meg hjem med gåen dynamo
Pålitelighet har aldri vært G-wagens problem, men de nye
kan ha elektriske bugs, som at en ABS-sensor bugger og slike ting. Det vil sjeldent være fatale ting, så Alfa Romeo tilhører en annen planet. Alle G'er er komfortable. Jeg har kjørt tur-retur Tromsø med min 2 ganger, og kunne aldri hatt det bedre. Kunsten er å ha gode seter, noe lyddempning og noenlunde behagelig understell
Når det kommer til din kompis:
En 320 vil ikke ruinere deg i forbruk. Har man problemer med 1.5 liter mila, bør man styre unna G og heller kjøpe en mindre bil. En G er i det minste en pålitelig bil, og delene kan være dyre, men så er de ofte dobbelt så heftig dimensjonert som i en vanlig bil. Jeg synes delene er fornuftig priset. Man bør se til at bilen man handler er godt vedlikeholdt.
Edited by maelling, 30 December 2012 - 19:15.