Før du starter plasser bilen så rett som mulig (i vater) så oljenivået blir riktig når du fyller opp igjen.
- Løsne påfyllingsskruen ca midt oppå diffen, så du er sikker på du får fylt på olje igjen.
- Skru ut tappeskruen i bunnen av diffen. (Husk å ha noe å fange olja i klar!)
- Fjern evt metallspon på tappeskruen. Sjekk at kobberpakningen har det bra og sett den i igjen.
- Skru ut påfyllingsskruen og ha på olje til det kommer ut av hullet.
- Sett i skrue, så er du fiks ferdig.
Husk å ha på olje med LS (Limited Slip) tilsetning hvis du har LSD (Limited Slip Differential).
Det kan være litt vrient å fylle opp diffen med olje igjen. Noen oljeflasker har "tut" som gjør jobben lettere. Jeg har kjøpt meg en
Oljesuger for å gjøre livet litt lettere når det er vanskelig å komme til.
Det er forøvrig samme fremgangsmåte for bytting av olje på stort sett alle differensialer (foran og bak), manuelle girkasser, transferkasser og transaksler.
Edited by Kirneh, 04 May 2013 - 08:41.