Gå til innhold



Foto

Motorlampe lyser på Pajero 3.2D 2007 (Feilkode P0089)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
40 replies to this topic

#1 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 26 March 2013 - 21:51

Var å prøvekjørte en pajero i dag å så klart begynte motorlampa å lyse, fikk tatt diagnose å følgende kom opp

Feil på turbotrykk
Feil på en slags dieselventil

Noen som har vært borti dette?
Bilen skal på mitsubishi verksted i morra for skikkelig test

Tips til hva jeg skal gjøre?
Bilen har gått 146000km

#2 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 26 March 2013 - 22:08

Pajero :)

#3 Glenn1984

Glenn1984

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 26 March 2013 - 22:21

Etter du har vært på verkstedet så legg gjerne ut hva som var årsaken :)



#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 March 2013 - 22:21

Ikke kjøp... ;) 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#5 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 27 March 2013 - 11:31

Fikk feil på sensorene på girkassa. Bytte av sensorer koster 8000.- får håpe det blir bra da.

#6 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 27 March 2013 - 14:14

Uff da... Var jo bra dyrt.

Hvis problemet ikke blir borte må du være streng med verkstedet da. Hører så ofte om folk som har bilen sin på verksted for så å betale masse penger, så blir ikke bilen i orden. Sånt blir jeg irritert av. Grunnen til at folk bruker dyre verksteder er jo fordi de forventer at de vet hva de driver med.

#7 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 27 March 2013 - 16:23

Må huske på at en bilmekaniker ikke er en bilmekaniker lengre... De er bare systemoperatører. De kobler til en pc og bytter den delen bilen sier har feil... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#8 Glenn1984

Glenn1984

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 27 March 2013 - 16:40

Hva sensorer var det da? Har du evt delenr på dem?



#9 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 27 March 2013 - 16:42

Skal få bytte sensorene å funker ikke det så må selger ta bilen tilbake:)

#10 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 29 March 2013 - 18:15

Motorlampa lyser hele tida, men bilen er fullt kjørbar, men lar jeg den gå på tomgang i 30sekund så går den over i nødmodus å antiskrens og ei anna lampe begynner å lyse, men om jeg holder litt på gassen (1000omd) så går den ikke over i nødmodus, noen tips?

#11 mikkeli

mikkeli

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 30 March 2013 - 00:59

Hadde samme problem med min 2007 mod for et halvår siden, var innom flere verksteder her hjemme og de samme feikodene ble registrert.

Mitt merkeverksted brukte 20 minutter på jobben og de var godt kjent med dette fra flere pajeroer. Det visste seg å være en blanding av sot og svovel som tettet en nipel hvor turbotrykkslangen går inn. Manuell rensing av denne nippelen/overgangen var alt som skulle til. Merkeverkstedet mente at dette skulle gå bra hvis dette ble renset ved hver service. De kunne forøvrig levere et modifisert ombyggingssett som skulle ta bort dette problemet, men det kostet ca 8000 + mva.

Problemet oppstår rett og slett fordi vi i verdens rikeste oljenasjon ikke leverer drivstoff av god nok kvalitet her hjemme. Det vi selger ut av landet har en kvalitet som ikke ville skapt slike problemer.



#12 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 30 March 2013 - 07:07

Har du litt bedre forklaring på hvor denne slangen er? Å hva skal jeg rense/vaske med?

#13 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 30 March 2013 - 18:22

Noen som vet hva slags nippel/dings dette er snakk om? Evt et bilde av den? Hadde vært greit å fått fiksa dette selv:)

Hvis ikke blir det en tur på mitsubishi å svi av en stabel med store laken sikkert.

#14 mikkeli

mikkeli

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 30 March 2013 - 20:11

Jeg vil anbefale deg og ta en telefon til Auto Fire på Steinkjer som forhandler Mitsubishi og ta deg en prat med Verksmesteren. Han er godt kjent med dette problemet.

Jeg var på flere verksteder med min bil før jeg var hos merkeforhandleren, og jeg kan bare si at det var mange gode forslag om hva som var feil og det ble til og med skifta noen sensorer uten at det ble noe bedre av denne grunn. 

Jeg har ikke hatt noen feil på min bil etter at Auto Fire fikk rensket opp denne nippelen.

Jeg kan bare si at feilen og jobben var veldig enkel for verkstedet, men hvordan de utførte jobben skal jeg ikke uttale meg om.



#15 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 30 March 2013 - 20:18

Okay, takker for svar, skal ta meg en telefor til dem på tirsdsg, om jeg finner nr til dem:)

#16 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 31 March 2013 - 11:38

Siden girkassen fungerer så avventer jeg med å få byttet sensorene, jeg kommer til å kontakte verkstedet i steinkjer å så renser jeg det de anbefaler, sletter feilkodene å så ser vi hva som skjer:) blir nok å bytte den øvre kjedestrammeren på registerkjedet med det samme:)

Så får se om jeg kommer billig fra det eller ikke:)

#17 hit

hit

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 31 March 2013 - 11:41

Auto Fire A/S  TLF 74137990.

 

Hvis noen snakker med de og får vite mer, så håper jeg de skriver det inn i tråden her.  :thumbsup:



#18 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 31 March 2013 - 11:50

Jepp fant nr selv i går:) regner med karene der oppe vil forklare meg hva jeg skal gjøre siden jeg ikke har lyst å kjøre heeeeeelt opp til dem å la dem gjøre jobben, kommer til å ta noen bilder av jobben:)

#19 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 31 March 2013 - 14:47

I dag har jeg tatt av det øverste innsuget, å det var bokstavelig talt fullt i dritt, rengjorde egr-ventilen eller hva den nå heter, å satte sammen igjen, men lyset kommer fortsatt på, så blir dn telefon på tirsdag:)

#20 ayapaya

ayapaya

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 02 April 2013 - 17:08

Var hos et lokalt verksted i dag å fink tatt enda en diagnose, ble brukt en hella gutman diagnostic, følgende feil kom

P0089- brennstoffregulator

Kan det være sånn ar registeret har strekkt seg å gir et feil signal på tomgang? Klør meg i hodet her pga så forskjellige feilmeldinger fra forskjellige steder?