Motorlampe lyser på Pajero 3.2D 2007 (Feilkode P0089)
#21
Posted 02 April 2013 - 18:35
#22
Posted 03 April 2013 - 13:26
#23
Posted 03 April 2013 - 19:13
#24
Posted 04 April 2013 - 15:33
Rattvinkelsensoren kan sikkert tulle med ASC.
.
Den ble kalibrert på den 07 jeg hadde etter ca 25000 Km og det var et kjent tema mener jeg å huske.
John A
#25
Posted 04 April 2013 - 15:46
#26
Posted 04 April 2013 - 17:10
Det vet jeg ikke, beklager.
Til info så fikk også 07'en jeg hadde renset nippelen som sitter på innsuget, mener det var slangen som gikk til trykkføleren som var festet der.
Dette ble utført like etter jeg kjøpte den med 23K på telleren men den tettet seg ikke igjen på de neste 50K, jeg fikk dem til å sjekke den på hver service.
Sotingen i denne nippelen kan kanskje ha noe med kjøremønster å gjøre?
John A
#27
Posted 04 April 2013 - 17:14
#28
Posted 05 April 2013 - 14:13
#29
Posted 28 April 2013 - 07:54
Noen forslag?
#30
Posted 28 April 2013 - 07:59
Denne ble byttet,men problemet er der fortsatt, noen forslag?
#31
Posted 28 April 2013 - 21:01
Har du brukt merkeverksted eller annet verksted? Det kan være stor forskjell på det diagnoseutstyret som benyttes av et allroundverksted og et merkeverksted,- det har jeg selv erfart.
#32
Posted 28 April 2013 - 21:03
#33
Posted 28 April 2013 - 21:23
Om du er helt sikker på at nippelen til turbotrykksensorslangen er helt åpen må det være noe annet enn hva det var hos meg.
Jeg har kjørt over et år nå og ca 25000 km siden denne nipelen ble staka opp og har ikke registrert noe problem så langt.
Burde sikkert vært sjekka opp igjen nå.
#34
Posted 28 April 2013 - 21:49
#35
Posted 28 April 2013 - 21:50
#36
Posted 28 April 2013 - 21:58
Nippelen skal sitte på innsugingsmanifolden, men som før nevnt så var det mitt merkeverksted som utførte denne operasjonen så jeg vet ikke noe mere utover det.
Auto fire på steinkjer vet sikkert hvilken feilkode de avleste på min bil, dessverre er det ikke nevnt noe om denne på fakturaen.
#37
Posted 28 April 2013 - 22:22
#38
Posted 30 April 2013 - 17:17
Lyden er en svak "dunk"
#39
Posted 30 April 2013 - 21:39
flott medett topic ang dette for dette er ett stort problem på mange nyere 3.2 litere
det som skjer er att den øvre innsugsmanifoilen soter igjen.. dette skjer fordi disse bilene stort sett bare lkjøres på lavt turtall. da vil sot legge seg
merkeverksteder anbefaler at en regelmessig får dratt motoren skikkelig på turtal for å få hindret noe av det.få ut noe av dritten . og også bruk av tilsetninger i dieselen regelmessig
mitt merkeverksted tok 3000 kr for å gjøre denne rengjøringen.. da av med øvre innsugsmanifoil . rengjøre den og egr ..
og ja en merker det best ved å ta av slangen til turbotryks sensoren for å se om det er sot inne i mainfoilen.
dene sitter på unsiden av manifoilen. og som sagt her så kan en byttte til en som er bedere. som ikke soter så mye og med nippelen på øversiden
det som en merker dette først på er at bilen begynner og fjuske. men dette kan også være dieselfilteret for dette er også ett kjent problem. på vinterstid spesielt da er kvaliteten dårligere.. er ofte at en må bytte dobblet så mange filtere. også bytte da mellom hver service også
men nå har det kommet noe nytt som gjør denne rensingen lettere..
er noe som heter innsugs rens . er en del verksteder som har begynt og gjøre dette nå.ser jeg på nettet
er vel ett verktøy av noe slag om settes på innsuget. og da på en aller annet måte så renser den da hele. innsugssiden av motoren .helt inn til stemplene vistnok. så pris på ca 3000kr.
noen her som har vært bort eller hørt om dette?
#40
Posted 03 May 2013 - 18:54









