Gå til innhold



Foto
- - - - -

Nissan Patrol K160 3,3TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 04 July 2014 - 05:20

Da var`n eu-godkjent i 2 år :D



#22 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 05 July 2014 - 19:04

Så fort bilen ble godkjent begynnte jeg på eksosanlegget.. :rolleyes:  Det er altfor grom lyd og trimme-potensiale i 3,3TD til å fiseputre rundt med sugerørseksos.. ;)

DSC_0691.JPG

 

DSC_0692.JPG

 

Fikk laget til ny flens mot turbo`n, og sveiste 2,5" på flensen. Sveiste på et 15cm langt 2,5" rør med litt sving på, så ble det overgang til 3" og det går hele veien bakover B)

DSC_0696.JPG

 

Er litt kronglete å få til enderør på Patrol, regner med at det blir justert av skog og mark etterhvert :P

DSC_0699.JPG

 

Lyden ble heeeeelt sjef, og bedre drag ;)  Så var det bare å justere litt på injectorpumpa og litt på turbo`n, så nå går den myyyye bedre og har enda råere lyd :)  Bare de nye skiltene ankommer så blir det finjustering av turbo og pumpe, samt justering av tenning og ventiler (noen som vet hva ventilklaringa skal være på 3,3? ) 



#23 VPettersen

VPettersen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 14 July 2014 - 14:42

Da har det jaggu blitt bil av denna og^^ Gratulerer! Fått på hevinga enda eller?



#24 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 15 July 2014 - 22:01

Heisann og takk for sist!  Hevinga er ikke montert, blir litt lengre sjakler og 2" bodylift istede. Hevefjørene jeg har blir i stiveste laget.. :)  Modifiserte fronten litt, synes den så litt stusselig ut.. :P

DSC_0744.JPG

 

DSC_0733.JPG

 

DSC_0753.JPG

 

DSC_0756.JPG

 

I dag ble det "flesketur" til Harryland, 30mil uten noe tull, og akuratt 1L på mila :)

DSC_0773.JPG



#25 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 04 August 2014 - 05:20

Og bilen går som ei klokke den, brukes jevnlig :D

DSC_0892.JPG

 

 

Fått hevet den litt. Gjenstår å se om dette er nok :)

DSC_0903.JPG

 



#26 VPettersen

VPettersen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 06 August 2014 - 20:11

Hybrid :P

 

Var OME-fjørene for stive? Prøvd de på eller? Pleier jo ikke akkurat å være så jævlig stive de da. 

 

Gjorde seg med lyktebøyle :) Hva slags dekk kjører du på nå?



#27 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 07 August 2014 - 05:14

Prata med en som driver mye med gamle patroler, fikk beskjed om at de jeg hadde ble for stive for bilen min :)   Byttet dem i fine hevesjakler og litt cash :rolleyes:   Kjører på BFG M/T KM2 285/75-16 nå, akuratt passe stort og gjør at utvekslinga blir mer riktig etter veien :)



#28 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 07 August 2014 - 11:17

Gammelbilen min finnes fortsatt, utrolig nok.. Står uregistrert ikke langt unna meg. Den tror jeg du får veldig billig om du er intr. i å kjøpe den.. Den står på OME hevesett som er innskrevet i vognkorte..Jeg la inn et ekstra blad i fjærpakkene fremme for å kompensere for vinsj osv.. Den var overhode ikke stiv på fjærene og fleksa like bra som spiralfjæra LJ70 og LJ73 med hevefjærer..

 

IMG_6424.jpg


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#29 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 07 August 2014 - 15:06

Sendte deg en PM :)  Er mindre blader i fjørene du har på bildet enn de jeg hadde, tror det var 10 blader i bakfjørene :P