Da var`n eu-godkjent i 2 år
Nissan Patrol K160 3,3TD
#21
Posted 04 July 2014 - 05:20
#22
Posted 05 July 2014 - 19:04
Så fort bilen ble godkjent begynnte jeg på eksosanlegget.. Det er altfor grom lyd og trimme-potensiale i 3,3TD til å fiseputre rundt med sugerørseksos..
Fikk laget til ny flens mot turbo`n, og sveiste 2,5" på flensen. Sveiste på et 15cm langt 2,5" rør med litt sving på, så ble det overgang til 3" og det går hele veien bakover
Er litt kronglete å få til enderør på Patrol, regner med at det blir justert av skog og mark etterhvert
Lyden ble heeeeelt sjef, og bedre drag Så var det bare å justere litt på injectorpumpa og litt på turbo`n, så nå går den myyyye bedre og har enda råere lyd Bare de nye skiltene ankommer så blir det finjustering av turbo og pumpe, samt justering av tenning og ventiler (noen som vet hva ventilklaringa skal være på 3,3? )
#23
Posted 14 July 2014 - 14:42
Da har det jaggu blitt bil av denna og^^ Gratulerer! Fått på hevinga enda eller?
#24
Posted 15 July 2014 - 22:01
Heisann og takk for sist! Hevinga er ikke montert, blir litt lengre sjakler og 2" bodylift istede. Hevefjørene jeg har blir i stiveste laget.. Modifiserte fronten litt, synes den så litt stusselig ut..
I dag ble det "flesketur" til Harryland, 30mil uten noe tull, og akuratt 1L på mila
#26
Posted 06 August 2014 - 20:11
Hybrid
Var OME-fjørene for stive? Prøvd de på eller? Pleier jo ikke akkurat å være så jævlig stive de da.
Gjorde seg med lyktebøyle Hva slags dekk kjører du på nå?
#27
Posted 07 August 2014 - 05:14
Prata med en som driver mye med gamle patroler, fikk beskjed om at de jeg hadde ble for stive for bilen min Byttet dem i fine hevesjakler og litt cash Kjører på BFG M/T KM2 285/75-16 nå, akuratt passe stort og gjør at utvekslinga blir mer riktig etter veien
#28
Posted 07 August 2014 - 11:17
Gammelbilen min finnes fortsatt, utrolig nok.. Står uregistrert ikke langt unna meg. Den tror jeg du får veldig billig om du er intr. i å kjøpe den.. Den står på OME hevesett som er innskrevet i vognkorte..Jeg la inn et ekstra blad i fjærpakkene fremme for å kompensere for vinsj osv.. Den var overhode ikke stiv på fjærene og fleksa like bra som spiralfjæra LJ70 og LJ73 med hevefjærer..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#29
Posted 07 August 2014 - 15:06
Sendte deg en PM Er mindre blader i fjørene du har på bildet enn de jeg hadde, tror det var 10 blader i bakfjørene