Gå til innhold



Foto

Trafikksikkerhet


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 10 January 2014 - 04:20

Denne kjør-pent-reklamen sprer seg som tarmbasiller på sosiale medier for tiden:



Guffen situasjon. Hva betyr budskapet for meg?


Joda. Jeg kjører langsomt, aktpågivende og hensynsfullt (faktisk!) Men det er, som reklamen viser, ikke nok for å overleve.


Så jeg kjører 2.975 kilo amerikansk stål og sitter drøyt en halv meter over der en gjennomsnittlig menneskebil treffer. Dermed har jeg en viss sjanse, når audiotene kommer susende i 110 på holka.
 


---------------------

Terje S. Knutsen


#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 January 2014 - 12:16

Under 3 tonn? Min klokker inn på 3,3 tonn normalt sett når jeg kjører på vekta.. Men anyways... Føles litt bedre å se ned på bilene som kommer i mot ja :) Her er en fin artikkel fra et par år siden.. Lurer på om det vat en gammel passat?


http://www.adressa.n...icle1656934.ece


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 storbond

storbond

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 10 January 2014 - 19:25

Ja, jeg kjenner meg bra mye tryggere i Ramen nå enn gammel bilen. En transporter som man satt fram i ruta på :-)

Edited by storbond, 11 January 2014 - 08:08.


#4 the lone walker

the lone walker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 10 January 2014 - 23:27

Må si meg enig. Føler meg ganske trygg i Forden min en i transporteren til jobben, men det er guffent og møte på dissa unggutta som kommer i hundre og helvete rund svingene på småveiene i dissa senka audane og bmw'ne. Er ikke noe moro og tenke på utfallet hvis en av di kommer og trefer en i fronten.


The world is a playground. So lets go out and have some fun

 

Don't steal. The government hates competition. :rolleyes2: