Gå til innhold



Foto

Skifte olje i drivlinjen.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 R.G k3500

R.G k3500

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 27 January 2014 - 19:03

detta med LS tilsetning eller ei.

 

gjelder detta min 1988 van også? 10bolt aksel med no sperre greier.

 

jeg sliter med att den ikke vil sperre når jeg vil. står på asfalt emd ett hjul og is på andre så spinner den kun på den med dårligst underlag. og hvis begge hjul roterer og jeg gir på så klunker det til og den spinner på to hjul. dette gir seg rundt 50kmt.



#22 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 01:54

Hmmmmmm........undrer på om at det er derfor jeg kjenner på bilen at den sliter litt ved manøver I sakte fart med stort rattutslag ? Jeg har en 01 Tahoe og har bestandig brukt olje med LS tilsettning. Jeg har to kollegaer som opplevde det samme med sine 01 mod Tahoe'er.

 

Det kjenner nesten ut som at 4 - hjultrekken ligger inne...hmmm....kanskje dette er svaret...nemlig at det ikke skal være LS tilsettning...ja ja en lærere så lenge en ....kjører... :thumbsup:



#23 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 09:40

Ja ja, da har jeg bestemt meg på hvilken olje jeg skal satse på til bilen. Det blir Dynocat sine oljer, første oljeskiftet ble på motoren ,og den heter Dynocat Fusion FE 5w/30 helsyntetisk(spesialtillpasset til bensinmotorer, GM Dexos 1).
De andre oljetypene til bilen vet jeg ikke helt ennå, bestillte olje gjennom en lokal Dynocat forhandler og de skulle la Dynocat sentralt finne ut hvilken olje som passer til de forskjellige akslingene/gearet.

#24 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 10:15

Dynocat oljepriser i Halden. :)

http://www.amerikans...x.php?cPath=399

#25 raymond.berntsen1

raymond.berntsen1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 10:33

Hmmm... Jeg har fått beskjed på bergheim i Oslo om å bruke samme olje både foran og bak. De solgte meg sunoco gl-5 hyperflow LS 75w140 syntetisk Har tahoe 04 Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by raymond.berntsen1, 28 January 2014 - 11:02.


#26 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 13:48

Meget trivelige priser på Dynocat, etter sigende bra olje også, det kan hende at Sunoco har olje som dekker et større spekter slik at en kan bruke den både fremme og bak på Taho`en ,ikke vet jeg.

#27 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 14:28

Meget trivelige priser på Dynocat, etter sigende bra olje også, det kan hende at Sunoco har olje som dekker et større spekter slik at en kan bruke den både fremme og bak på Taho`en ,ikke vet jeg.

 

Samme olje foran og bak. xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#28 MHSangedal

MHSangedal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 07 February 2014 - 23:06

Heisann! Første post på forumet :D

 

Skal bytte olja på bakdiffen og vil bruker Castrol sine oljer, men lurte på om jeg burde kjøre med LS tillsetning eller uten?

Diffsperra fungerer fint den dag idag, men tenker det er lurt å ta ett oljebytte samt bytte den bryter pinnen.

Bilen triller også på 35¨ dekk og blir godt brukt i terrenget ;)

 

Bilen:

Chevrolet K2500 6,2D, Pickup, 1992 modell med 14bolts SF bakaksling med 6-hjulbolter. (tror eg) 

 

Har kun eid bilen i ca 1 måned, så kan ikke alt om den enda, så hvis noen har litt info ang typen automatkasse, fordelingskasse og hvilke oljer som anbefales på disse, så hadde det blitt satt stor pris på. 



#29 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 08 February 2014 - 00:36

MHSangedal, du har nok en 4L80 gearkasse, bruk Dexron VI på den. Fordelingskassa brukte jeg en olje Bil&gummiservice anbefalte, husker ikke hva den het, men hadde aldri problemer med fordelingskassa på 95 modellen min.

Likedan med oljen på bakaksling, delenr. 1942387 bruker den på foraksel også.

 

Shopper olje her, chevyparts.no, det er nettbutikken til den lokale Chevrolet forhandleren. Greie priser og rask levering. Tviler man på noe så er det bare å ringe til Bil&gummiservice i Ørsta.



#30 MHSangedal

MHSangedal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 08 February 2014 - 21:54

MHSangedal, du har nok en 4L80 gearkasse, bruk Dexron VI på den. Fordelingskassa brukte jeg en olje Bil&gummiservice anbefalte, husker ikke hva den het, men hadde aldri problemer med fordelingskassa på 95 modellen min.

Likedan med oljen på bakaksling, delenr. 1942387 bruker den på foraksel også.

 

Shopper olje her, chevyparts.no, det er nettbutikken til den lokale Chevrolet forhandleren. Greie priser og rask levering. Tviler man på noe så er det bare å ringe til Bil&gummiservice i Ørsta.

 

<script pagespeed_no_defer="" type="text/javascript">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=128949&p=1681424&md5check=7d6ea5268dc019b9c971a20066a590fa&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,XwxGH2l0_iY'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>

 

Ok prøver på det, takker for svar :)



#31 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 07 August 2014 - 11:32

Byttet olje på kassa i går. Litt jobb å få av panna, da filteret også skulle byttes. ( måtte bende braketten for sjalteopplegget). Fylte på ca. 4L, kjørte litt.. Tappet og fylte igjen... så da er vel mesteparten ny olje. Altså ingen flushing eller annen form for ekstem uttømming :)
Bilen har gått 120k, og oljen jeg tappet var fortsatt rød, ikke mørk, og luktet ikke spesillt brent.. har bare hatt bilen ett år, og vet ikke med sikkerhet om/når dette er gjort sist.

Jeg er litt overrasket over den store forskjellen, for nå girer den merkbart mye smoothere.... Den hadde en lei tendens til å hogge litt, særlig ved nedgiring uten stor belastning, og liksom ikke helt bestemme seg for hvilket gir ved oppgiring, disse symptomene forsvant etter oljebytte.. :)

Bruker Castrol, om det skulle bety noe :)

#32 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 10 August 2014 - 13:45

M

Likedan med oljen på bakaksling, delenr. 1942387 bruker den på foraksel også.

 

Hvaslags olje er dette da, med LS tilsetning?



#33 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 02 September 2014 - 11:01

Sendte mail til verksmesteren på Bergheim auto og spurte om hvilken olje de bruker.
Fikk til svar:
Hei

Vi bruker safxj sunoco 75-140 med diffbremstilsettning.

Så mitt spørsmål er om Deffbremstilsetning er det samme som LS tilsetning.


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#34 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 02 September 2014 - 19:10

BAKAKSELOLJE FOR DIFFBREMS NKr 135,00 (excl mva)
 
add2basket.pngfeedback_tick.png favourites.png
1942387
1942387.jpg
 
SPESIALOLJE SOM OGSÅ KAN BRUKES PÅ BAKAKSLER MED DIFFERENSIALBREMSE TILSVARER SAE 90 HYPOID OMEGA B ALLE REKORD E***FRONTERA CHEVROLET CORVETTE GL5- - BRUKES OGSÅ PÅ CHEV.TAHOE/SUBURB /PICKUP