Hei
Har i dag fått byttet styresnekke på min 1989 RAM med cummins. Servopumpen ble ikke byttet, dessverre. Den gamle snekken hadde aksialslakk og lekkasje, men fungerte lett og fint. Servooljen luktet høgg, så jeg regnet med at selve pumpen også var ganske dårlig, uten at jeg vet hva slags utslag dette skal gi. Men altså, nå ny snekke. Oljen skummer, styringen lugger, særlig mot venstre, den gir fra seg litt klassisk servo lyd og oljen lukter like høgg som før.
Det jeg tror har skjedd er følgende: Den nye snekken er selvsagt tight og fin, helt tett og alle bevegelige ting er uten slakk. Dette fører til at den må ha større trykk enn den gamle snekken for å fungere skikkelig. Pumpen er gammel og slitt, og gir følgelig ikke nok trykk med dertil dårlig styreresultat.
Tar jeg feil her? Kan det være at den ikke er luftet godt nok? Kan det hende det "går seg til"? Andre forslag? Servooljen er ATF +4, altså Mopars anbefaling.
mvh
B.