Gå til innhold



Foto

noen tips og råd om rexton


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 rexton290

rexton290

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 27 June 2014 - 09:08

Hei er ny på dette forumet.

Har akkurat kjøpt meg en 2002 modell ssangyong rexton 290 (min første ssangyong)

Det jeg lurer på er ang clutch en. (er manuell) For selger fortalte at de hadde skifta clutchpumpa. Men det oppsto et problem for noen dager siden.

Når man man kjører så (kobler den ut) så man ikke får gira. Så for at den skal virke igjen så må man pumpe på pedalen. Da virker den igjen. Han merka at det har ikke noe å si om man ligger i 50 eller 100. Selger mente det bare kom når man kom over hundre. Men når jeg kjørte hjem så ble den slik når jeg kjørte i 50 og. Tenkte og over at pedalen er slakk. Ikke så veldig mye motstand og må tråkke den ganske langt inn før den virker.

 

Håper på npen gode råd og tips :)



#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 27 June 2014 - 13:34

Virker til at du har luft i systemet. Ble det byttet master eller slave? Byttet forrige eier master kan det være slaven som lekker, eller motsatt. Går da ut fra at det ikke er lekkasje på rør eller slange.

#3 rexton290

rexton290

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 03 July 2014 - 10:51

Takk for svar. Ifølge sist eier ble begge byttet,er på ferientur nå, og da streka den, pedalen gikk i bunn,og kom ikke tilbake,ser det er en lekkasje bak ved starteren,mistenker at den pumpa som sitter på kassa(master?) er gåen,fått den til et verksted, med pga ferie osv får de ikke sett på den før tidligst 14 juli. Typisk!



#4 rexton290

rexton290

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 02 August 2014 - 09:20

Da var problemet løst. Bytta clutch pumpe,den ved girkassa(master?) måtte samtidig bytte clutch og clutchlammel,pga mye clutch veske der.