Fleir som har opplevd at kjørecomputeren går i svart på Grand Cherokee?
Evt. noen som har eitt fungerande kretskort liggandes?
Har muligens finni løsninga på problemet, men greit å vite om det finnas no der ute.
Bestilt delar fra Kina/Thailand, så blir spennende å se på resultatet når det ligg i postkassa.
Om det funker koster reparasjonen meg ca 60 kronar og kanskje ein time el to med plundring. E i så fall verdt det
Je har bestilt 3 forskjellige type komponentar som je skal bytte ut. Måtte bestille 10-30 stk av hver type, men til 60,- inkl frakt e det vel verdt det.
Om detta e løsninga, kan je donere bort noen sett te andre som sliter med det samma
Kan legge ut "oppskrifta" her, forskjellen fra beskrivelsa under e at det ikkje e 6, men 5 komponentar på kretskortet mitt og andre verdiar men det ser ein når ein sitt med alt i fanget.
Mitt har 3 stk 100uF 35V, 1 stk 10uF 35V og 1 stk 33uF 35V. Alle e på 105gradar Celcius.
Håper noen fleir får nytte av detta her!
______________________________________________________________________________________
You can FIX your own overhead Jeep XJ Digital Thermometer / Compass. I had this same problem for three years. I pulled 3 of these out of junk yards and they all had similar problem, but FINALLY, I found the FIX.
The circuit boards have 6 small caps which are "electrolitic". These are known to fail after a few years and are easy to replace.
I've found the answer myself. "Replace the 6 electrolitic caps on the circuit board. Seems some are rated at 105 deg F and parked in the sun, this roof mount probably gets much hotter than that. In any case, they fail and leak on the board. there is one 4.7uF/50V, a 100uf/6.3V, a 220uf/16V and three 100uF/35V. NOTICE the grey bar on each cap marks the (-) lead.
I found the three 100uF had leaked on all three of my circuit boards (I've been collecting these from Jeeps trying to find a good one). Its possible those were the only bad ones, but while I had my soldering gun out, I replaced all.
Now, all three of my units work perfectly.