Gå til innhold



Foto

Ulyd i drivverk??

94 grand cherokee laredo 4l

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 August 2014 - 10:06

Bror min har nå fått en ulyd i bilen sin

den høres ut som noe knottring som øker med farta til bilen.. lyden forsvinner når man bremser

 

noen som har en formening om hva det kan være da jeg ikke kjenner Jeep`n like godt som chevyen min

evt hvor enkelt er det å fikse selv? hvis det kan være drivknute som er syndern?

 

og hvor skadelig er det å evt kople ut fremakseldrifta med å ta bort fremre mellomaksel på disse da det er konstant 4x4

til vi evt kan ha deler på tunet?


Edited by KapteinMike, 10 August 2014 - 10:17.

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#2 Val

Val

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 13 August 2014 - 09:27

Knotring! Ja kan være krysset foran det. "Koppen" rundt enden av krysset kan ha mistet ruller, eller fallt helt av, da blir det slakk, som skaper lyd, og som kan endre posisjon og lyden stoppe når man bremser.

Skulle akkurat bytte fremre kryss på min Xj98 da jeg oppdaget at "holderen til krysset" var deformert så må ha ny "axel shaft" også. Se bilde i min garasje.

 

På min xj med transfer np231 går det helt fint å koble fra mellomakslene, litt usikker hvis man har np242 kasse.


Er den ikke i stykker? La oss skru den fra hverandre og finne ut hvorfor!

JRS

#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 13 August 2014 - 21:00

få legge meg under bilen til brodern å kikke i morra etter jobb

han er helt analfabet da det gjelder tekniske ting men du verden å peiling han har med å brygge Øl


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 23 August 2014 - 18:07

Da blir det nye drivakslinger foran pluss nye akselkryss foran å bak

bestilte fra summit...


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF