Heisann! Når jeg kjører helt vanlig med jimnyen min i 2H, ruller bilen helt ok. Men når bilen står i 4H og jeg stopper opp og kjører igjen, føltes det nesten ut som håndbrekket er på ved igangkjøringen. Hvis bilen står i litt helling ruller den heller ikke. Er dette normalt med 4x4, eller er det noe trøbbel der?
jimny 4x4 trøbbel?
#1
Posted 18 October 2014 - 17:21
#2
Posted 19 October 2014 - 07:45
#3
Posted 19 October 2014 - 18:19
Høres ut som om det er relativt stor forskjell på dekk dimensjon fremme og bak. (rulleomkrets).
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#4
Posted 20 October 2014 - 14:29
Jeg har bare testet 4x4 i oppkjørselen til huset og rundt i gaten. Dekkene foran og bak er helt like i dimensjon og rulleomkrets. Prøvde og skifte olje i diffene ( f+b ) Men det hjalp ikke.
#5
Posted 20 October 2014 - 22:30
Da er nok alt som det skal være. Husk at den typen firhjulstrekk du har skal kun brukes på såkalt glatt underlag.
På asfalt f.eks så vil det alltid oppstå brytninger med en bil som ikke har senter diff på fordelingskassa, og da spesielt ved sving på asfalt og betong for den saks skyld. Og det er IKKE bra!
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#6
Posted 21 October 2014 - 17:50
Helt riktig.
Dette er helt normalt ved bruk av 4WD på fast grunn.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#7
Posted 22 October 2014 - 07:00
Hørtes veldig rart ut, hvorfor skulle det bli brytninger når han kjører rett frem? da er det jo noe galt i kassa fra fabrikk da spør du meg..
#8
Posted 28 October 2014 - 16:34
Jeg har vært og hørt med lokale Suzuki forhandler. De anbefalte og skifte olje i transfercase. Prøver det senere i uken