idag røyk hjullageret v.s forran. i 110 kmh på E18 våkna da for å si d sånn

Jan T sin Lada Niva Diesel
Posted 19 February 2015 - 19:11
Posted 19 February 2015 - 19:25
Har du lest om IVECO hjullager?
Posted 19 February 2015 - 20:48
aj da. det kan bli mer spennign en det man trenger i vardagen
Har du fått med deg at Nivan har koniska lager slik gamle bobbler, de får ikke dras åt for hard, da kommer de ikke å holde mange mil. Gjort riktig så skal ikke hjullagrene vare en svak punkt og det vil merkes når det blir sitt og begynner å glappe men det er uvanlig at de havererer totalt slik i ditt tilfelde
Edited by maggan, 19 February 2015 - 20:50.
Posted 19 February 2015 - 21:00
det er nok meg som har strammet det ALLLLLLT for hardt til leste litt i instruksjonsboka nå og det skal jo ikke vere mer enn 7nm. kan si at e oversteg den grensa med ganske mye
har ikke lest noe serlig om iveco lager nei, men har bytta noen få stykker om jeg ikke husker feil
men den lokale "Lada pusheren" her på sørlandet var så vennlig å låne meg en hel spindel med lager å allt så bruker det midlertidig til jeg får bestillt nye.
Edited by Jantol, 19 February 2015 - 21:01.
Posted 19 February 2015 - 21:02
trur jeg skrev om det her på forumet. jeg har nå samme lager som iveco daily varebilen foran. de kan strammes med muttertrekker og er vedlikeholdsfri. dessuten lever dem lenger når man bruker store dekk.
Posted 19 February 2015 - 22:42
samme lager somm disse Stekus? http://www.bsbildele...tt-P119311.aspx
Posted 20 February 2015 - 13:47
Da har jeg vært og tatt bilde av min dieselpumpe. FInner ikke den "boost compensator" som de snakker om i den linka tråden. Kan det være den greia med lang plombe ved siden av den blå kabeln?
Posted 24 February 2015 - 08:40
Da har jeg vært og tatt bilde av min dieselpumpe. FInner ikke den "boost compensator" som de snakker om i den linka tråden. Kan det være den greia med lang plombe ved siden av den blå kabeln?
hei.
Den andre tråden var for tuning av en turbodieselmotor. vanlig Lada niva sugdiesel har ikke Boost compensator på pumpa.
Det var bre for å vise hvor man justerer brenslemengde
håper det hjelper
Posted 24 February 2015 - 08:44
Så hvis jeg skjønner det riktig er det uten turbo bare å justere brenslemengde som vist i den andre tråden?
Posted 24 February 2015 - 08:48
Det hjullageret såg ut som de hadde vært gjennom krigen
gott det løste sig raskt iaf. Ser ut som du har gre plass å stå å skru på og tilgang til riktige verktøy.
Posted 24 February 2015 - 17:03
hehe, ja har en kompis som har et par diesel nivaer + en soviet som er hugget. så fikk tak i deler fra hann veldig grei skruplass og, jobber der
Posted 24 February 2015 - 21:28
Så hvis jeg skjønner det riktig er det uten turbo bare å justere brenslemengde som vist i den andre tråden?
Nja ikke helt riktig.
Den delen som jeg har ringt inn kan du åpne for å justere brenslemengden. Det justerer maksimal brensletilførsel og for mye brensle vil resultere i sort røyk.
Det er fullt mullig att justere inn å få motorn at gå litt bedre men man skal ikke forvente så mye bedring hvis man ikke har hatt problem med tilførsel tidligere. Men det kan vare verd å teste litt
På turbo motorer har man Boost Compensator for å tilføre mere brensel i fohold til ladetrykket, men den har ikke noe med å stille vanlig brenslemegde.
Nå skal jeg ti stille før jeg rotar til det så jeg ikke skjønner sjelv hva jeg prøver å formiddle
Håper det var litt svar på spm ditt
Posted 24 February 2015 - 21:32
hehe, ja har en kompis som har et par diesel nivaer + en soviet som er hugget. så fikk tak i deler fra hann
veldig grei skruplass og, jobber der
Bekalger om det er litt OT men dere sitter på noe ekstre clutchhus som kan være til salgs
Posted 26 February 2015 - 20:33
hvis han har så er nok den fra en 1,6 bensin. og jeg vet ikke om han vill selge den :/
Posted 28 February 2015 - 00:02
Ja du har helt rett. Vet ikke hva jeg tenkte når jeg svarte sist gang.
Jeg er ikke dum... hara bare litt uflax når jeg tenker ibland
Posted 02 March 2015 - 22:29
fikk også montert justerbart panhardstag
Posted 06 March 2015 - 00:59
Du må skynte deg og få satt på større dekk. Ser ut som om dekka bak har krympet!