Frisvik's 1986 MB Geländewagen 300 STT
#21
Posted 19 March 2015 - 07:40
Det må du ha kjent når du har kjørt?
#22
Posted 21 March 2015 - 02:06
det kejnnes når jeg kjører ja og med 33" dekkene opplever jeg en helt sinnsyk risting i bilen når jeg kommer over 60km/h. og har nettopp vært og avbalansert felg og dekk
#24
Posted 22 March 2015 - 09:51
Takk for den utfyllende beskrivelsen om hva som var feil med tanken og hvordan du fikset dette!
Edited by Horch, 22 March 2015 - 09:53.
#25
Posted 22 March 2015 - 11:52
det kejnnes når jeg kjører ja og med 33" dekkene opplever jeg en helt sinnsyk risting i bilen når jeg kommer over 60km/h. og har nettopp vært og avbalansert felg og dekk
Og likevel kjører du? Det kan bli en stor kostnad om du ikke reparerer i stedet for å kjøre.
#26
Posted 22 March 2015 - 12:28
Og likevel kjører du? Det kan bli en stor kostnad om du ikke reparerer i stedet for å kjøre.
nei, bruker ikke bilen til vanlig, da jeg ikke har hatt den på eukontoll pga ristinga, men måtte sjekke om det var like gærli etter jeg fikk avbalansert dekkene, og det var det. regner med det er hjullageret som er gåent
Edited by frisvik, 22 March 2015 - 12:29.
#27
Posted 22 March 2015 - 12:31
Takk for den utfyllende beskrivelsen om hva som var feil med tanken og hvordan du fikset dette!
trodde jo det var myye verre en det det var! haha men nå vet jeg hvordan jeg renser tanken, til en annen gang! så da er det bare og komme igang med frityrrenseriet igjen!
#28
Posted 22 March 2015 - 13:36
Bra det ordnet seg på enkleste måte, mange vil uansett kunne få seg en bra overraskelse ved å åpne tankssystemet på en gammel 460..
#29
Posted 23 March 2015 - 16:15
ja, planen er vell og ta en skikkelig overgang av bilen, og bytte alle oljer, filtre, smøre det som må smørest, og ta en generell "service" på bilen
#30
Posted 28 May 2015 - 20:59
da har jeg endelig fått arbeidslysten over meg, og har tenkt og bytte hjullageret forran, siden hele hjulet vinglet som bare det, så nå står bilen i garasjen og venter på bedre tider:) plagest med den mutteren i navet, og lurer egentlig bare på hvor man får kjøpt verktøy for og få av den/de mutterne?
har også kjøpt nye frontlykter. egentlig til golf mk1, men har fått hørt at de skal passe på uten større modifikasjoner
http://www.partsandr...h-frontlykter_5
#31
Posted 29 May 2015 - 07:37
Det tar ikke lang tid å lage kloa du trenger til navmutterne. Det er 2 typer navmuttere, ny og gammel. Jeg bestilte nye navmuttere. Jeg måte lage 2, en for å demontere og en for å montere. Anbefaler å bytte lager på begge sider når du først er i gang. Operasjonen inkluderer demontering av CV-leddene og bytte av mansjetter. Å få av CV-leddet var mest jobb for min del, det krevde en del makt...
Har også montert Golf I lykter på min bil, minimalt med tilpasning. Kjøpte lykter fra samme sted som deg
#32
Posted 30 May 2015 - 18:16
#33
Posted 31 May 2015 - 11:44
Du må bare riste i hjulet I blandt over tid for å se om det kommer slakk.
Slakk I hjullager er raskeste vei til slitasje på CV-ledd, spline og evt. ny spindle. Sjekk prisene på delene før du velger å kjøre med slakk.
arnfinnr, jeg sa du kunne bruke dor for å slå løs gammel mutter, dvs litt vold, du trenger ikke verktøy for å løsne.
Gamle muttere er ikke å få kjøpt, du må bytte til nye, som er forbedret mtp kraft/låsing o.l.
Frisvik, hvordan fikk du tilpasset tennene, i den diffen du byttet, til riktig inngrep?
Edited by Horch, 31 May 2015 - 11:45.
#34
Posted 01 June 2015 - 18:32
Frisvik, hvordan fikk du tilpasset tennene, i den diffen du byttet, til riktig inngrep?
usikker på hva du mener med det? tok bare den nye diffen og smalt den rett in igjen i huset. har jeg gjort nå feil nå? :S
#35
Posted 02 June 2015 - 17:57
Ja! Tok et kjapt søk på noen linker du kan lese deg opp på contact patterns..!
Konsekvensene skjønner du vel. Har ikke sjekket kavaliteten på disse linkene.
Pinion på din GW har et friksjonslager som du I tillegg må ha instrument eller solid erfaring for å trekke til riktig.
http://www.pirate4x4...sta/Gear_Setup/
https://www.youtube....h?v=0DQPJpJ7xvU
https://www.ringpini...th-Patterns.pdf
http://www.canadawid...oth_pattern.pdf
http://www.roadrange...t/shais-168.pdf
Edited by Horch, 02 June 2015 - 18:07.
#36
Posted 10 June 2015 - 19:31
såklart.. ser ut som at det blir lettere for meg og bytte hele bak, og forakslinger istede med noen som er komplette
#37
Posted 07 August 2016 - 23:28
Edited by frisvik, 07 August 2016 - 23:37.
#38
Posted 11 August 2016 - 15:29
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#39
Posted 13 August 2016 - 06:50
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#40
Posted 16 August 2016 - 14:52
Også fant jeg ut hvorfor dynamoen ikke lader
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk