
Hva bør jeg gjøre med Jeepen min?
#1
Posted 28 July 2015 - 09:35
Kan jo heve litt og ha på orginaldekk på kontroll og sette på 33" igjen når den forhåpentligvis blir godkjent. Evt selge 33" og kjøpe de største godkjente hjula jeg finner.
Hva ville dere ha gjort? Alle tips mottas med takk og stor jubel.
#2
Posted 30 July 2015 - 08:05
• Åpnet en dialog med lokal Trafikkstasjon om å godkjenne hevesett med TÜV.
• Skaffa hevesett med TÜV-papirer (på norsk).
• Tatt av heve klossene og satt på orginalhjul.
• Montert nytt hevesett og tatt en forstillingskontroll.
• Solgt gammelt hevesett.
• Vist bilen hos trafikkstasjonen og forhåpentligvis fått godkjent nytt hevesett.
• Ha PKK (EU-kontroll) hos et lokalt alright verksted.
• Dra hjem og monter heveklosser og de gøye dekka igjen.
#3
Posted 30 July 2015 - 08:38
Har du TUVpapirer trenger du ikke få hevingen inn i vognkortet, det er tilstrekkelig om papirene ligger ved vognkortet når den skal inn til eu-kontroll.
Likevel blir ting enklere om det er innført i vognkort, og salgsverdien blir høyere.
Lykke til.
#4
Posted 01 August 2015 - 07:14
#5
Posted 03 August 2015 - 18:02
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#6
Posted 07 August 2015 - 13:34
195/75/15 er svimlende ja... Hører om flere som har fått godkjent opp i 32" og 33" på andre xj-er. Noen av dere som aner hvilken dokumentasjon jeg må fremskaffe for å evt få det inn i VK? Alternativet er jo visningsdekkene jeg har liggende, men hadde vært veldig stas å fått svære dekk inn i VK allikevel..
#7
Posted 07 August 2015 - 14:22
Du trenger enten papirer fra produsent eller TUV for å få endringer på hjul eller heving inn i vognkortet, i tillegg vil de trolig be om dokumentasjon på at speedometeret viser riktig ved større hjul