Gå til innhold



Foto

Godkjenning av motorbytte

om 606a

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 fisk

fisk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 29 September 2015 - 08:50

Hei, dette temaet har vore drøfta i det lengste tideligare, men nokon som har godkjent ombygging av gwagen her tideligare? Har bytta motor fra OM603 til OM606 med turbo, samtidig til gearkassebytte fra 4trinns automat til 6trinns manuell. Bilen er 1993mod mao skulle ikkje hk-avgift være aktuelt, samtidig til at dette er 463versj originalt som også er levert med OM 606.

Kva må til for å få dette inn i vognkortet? Nokon som evt har ein kontaktperson i BOS?

Ønsker også å endre hengervekt fra 3000kg til 3500kg, sikkert samme prosedyre? Har bytta hengerfeste med tuv papirer.



Nokon som har ei oppskrift?

#2 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 11 October 2015 - 17:02

Jeg har ikke startet på min ombygging enda da det har vist seg problematisk å få bilen til biltilsynet før visning (som jeg ble bedt om).
Jeg bytter fra om617a med 5trinn til om602a med 5trinn.

Det jeg har fått beskjed om å levere er salgsmelding på motor, dokumentasjon på at min w460 er levert med tilsvarende bremser og hjuloppheng som w461 300CDI eller w463 G300TD,


300 GD STT 1987 LWB


#3 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 17 October 2015 - 18:32

Var hos BT igår og fikk godkjent motorbytte fra OM602-95hk til OM603-147hk i 461.

 

Gikk greit, god service og hyggelige folk.

 

Tok en tlf først. Fikk beskjed om å sende en epost med beskrivelse av hva som var gjort med bilen og fikk tilbakemelding om at det var bare å bestille time og ta med kvittering på kjøp av ny motor.

 

Denne typen motorbytte i bil som G er nok ikke det de opplever som problematisk hos BT.

 

nielsa