Er det noen som har kjennskap til dette med CO-måling som man tar på EU kontroll, og hvordan en STT turbo vil påvirke dette? Har en fem sylindret motor originalt, og bytter denne til en lik motor som har STT turbo. Vil jeg få trøbbel på EU kontroll med CO-måling? kan dette justeres på noe vis? Det er jo mange som har STT turbo, men tviler på at disse er godkjente fra Mercedes sin side så er det noen som har 125 hk i vognkort med disse motorene eller hva?
Turbo og CO-måling
Started by
Gunnar Brenne
, Nov 11 2015 22:43
7 replies to this topic
#1
Posted 11 November 2015 - 22:43
#2
Posted 12 November 2015 - 00:13
Og... Er det noen som vet om noen som trekker om seter til disse bilene?
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
#3
Posted 13 November 2015 - 11:40
Mange stt biler har gått uten merknad i vognkort i alle år.
En turbo i seg selv vil ikke utgjøre noe negativt. Det kommer an på hvor mye du justerer pumpa. Blir det for høy co kan du jo strupe litt diesel, helle litt parafin på tanken eller gå lengre inn i det som å teste dyser og lignende.
En turbo i seg selv vil ikke utgjøre noe negativt. Det kommer an på hvor mye du justerer pumpa. Blir det for høy co kan du jo strupe litt diesel, helle litt parafin på tanken eller gå lengre inn i det som å teste dyser og lignende.
#4
Posted 13 November 2015 - 13:21
Finnes det noen manualer på hvordan man justerer pumpa? ...Er litt skeptisk til å tukle med den selv.. Men nu er motoren inne og vet ikke helt om pumpa er justert på 135 bar, har nyoverhalte dyser på 135bar.
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
#5
Posted 13 November 2015 - 19:52
Så mye kunnskap har ikke jeg, hehe. Men jeg fulgte linken under for å justere opp mengden. Om man må justere noe i forbindelse med annet åpningstrykk kan sikkert noen andre svare på? :-)
http://www.superturb...ead.php?tid=189
http://www.superturb...ead.php?tid=189
#6
Posted 14 November 2015 - 22:15
Ok skal se på det. Fikk maskina igang, og den kakler og går. Arti å se resultat etter mange mange timer jobb for å bytte motor, laget eksosanlegg, tilpasset ånderør og saker og ting.
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
#7
Posted 15 November 2015 - 10:18
Hørtes kjent ut. Gled deg til ny bil! Fint å kunne holde farta i bakkene.
#8
Posted 15 November 2015 - 13:47
Ja så absolutt! Og for en forskjell!! Antall giringer går betraktelig ned nu
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk