Busemekk garage
#21
Posted 02 April 2016 - 21:24
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#25
Posted 13 April 2016 - 19:54
#26
Posted 14 April 2016 - 07:57
Husk at en Hi-Lift er et vinglete verktøy, og pga "kort" arm får du den ikke inn til ramma. Det vil si at til jekkepunkt må du bruke karosseri eller støtfanger, og da kan jekken lett gli... For å få utnyttet en slik jekk vil jeg anbefale deg å montere/sveise ett firkantrør i hvert hjørne på bilen, slik at du kan stikke armen inn i røret for å jekke i.
Husker ikke hvor jeg så det, men en løsning jeg tenkte på med min var en som hadde to lastbøyler eller var det takrack, hvor det var satt inn festebolter til jekken i "føttene" til takstativet. Men pga dårlige jekkepunkter har jeg den fortsatt innerst i garasjen...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#27
Posted 14 April 2016 - 11:36
Ska kaste på stigtrinn på bilen etterhvert då ska sveise på en bit me firkant rør på di så e får skikkelige jekke punkter
Ska å laga mg sånn fot plate te hilift jekken så dn får litt større flate
#28
Posted 14 April 2016 - 13:08
Så kanskje e e så heldig at hu å blir inntrissert i offroad kjøring
#29
Posted 17 April 2016 - 17:34
Sto itte fast en eneste gong, å kom mg opp en bakke, dr di fleste sleit, på fyste forsøk. Sjøl me mini dekka mine
#31
Posted 30 April 2016 - 12:38
Kommer på at e fekk med noen merklige muttere når e kjøpte bilen, så løper inn i "snikkerbodan" å finner di fram å løper ut att til bilen.
Di passa, MN de e umbrako, å itte 6-kant hode på di.
Hva gjerr man da? Jo man lager sg verktøy
Fant frem ei 1/2" pipe å dn merklige "nøkkelen" som var med mutterene å sveisa di sammen
Etter de så gikk dekkskiftet uten problemer
Jekken funka utmerket, å bilen vart MYE tøffere me sommer dekka.
#34
Posted 12 June 2016 - 12:44
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#36
Posted 23 June 2016 - 05:22
E kjørte bak e Defender me "litt" større dekk enn mg, å han va bestemt på at e sku kjøre i gjørme, å gallopar'n imponerte nok engang
Fremkomligheten på dn bilen imponere mg gang på gang
Ble sjølsagt ståendes fast et par gonger, mn det var sjåfør feil
Mn blir nok 31" dekk å vinsj i nærmeste framtid. (Vinsj å alt e treng e i hus, mangle berre tid)
Så nå e de berre å glede sg te hælga, å håpe samboer sunns de e like moro som e sunns
#37
Posted 17 July 2016 - 11:33
Han kjøpte dn sia han syns min såg så tøff ut så da ønska han sg di samma mtinga som e ha på min.
Begynte med de vanskligste først, side pipe.
Hann ville ha 2,5" sidepipe sia de "ser så tøft ut"
Så fjernet den bakerte potta å sveiste inn overgang fra 2" til 2,5" med 90° bend ut bak høyre bakhjul.
Må virklig si e begynne å bli flink te å sveise xD
Når det var gjort, så var de å montere åpent filter.
Kappet til et 2,5" 90° eksosbend å festet til slangen fra turbo'n å filteret
Deretter va det å stille opp pumpa 1/4 runde før jeg til slutt monterte ladegrykk måler
Å belønninga ....
33x12,5x15 dekk på felg
E så latterlig stor forskjell på størrelsen xD
Bilen på bildene er kompisen min sin
#38
Posted 19 August 2016 - 05:42
Krysser fingre å tær for at den blir godkjent
#39
Posted 19 August 2016 - 10:49
3stk 2er feil
Men er heldigvis quick fix.
-Ytre endeledd venstre side foran
-Blink lys begge sider framme å høyre bak
-Kjøre lys venstre side bak.
Har bestillt nytt endeledd, blinklys pærer har jeg hjemme trur e, må sikkert fylle blinklys olje i tilegg
Det vanskligste blir nok kjørelys bak da ledningene har "knekt" helt inne ved sukkerbit koblinga, så trur e ska kontakte delepusher'n å spør om han har en bil inne jeg kan ta lykt å kabler fra
#40
Posted 19 August 2016 - 15:26
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere