Gå til innhold



Foto

Problemer med Spytting av luft???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Ford2000

Ford2000

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 15 January 2016 - 02:16

Hei, har en 200 mod excursion som oppfører seg rart, når den er nyoppstartet (kald) går den normalt på tomgang i noen min, så begynner den og øke turtallet samtidig som d høres ut som den vandrer og spytter luft ut av eksosn og i motorommet en plass. Men nå etter en stund når den er varm og står på tomgang, så begynner den og øke turtallet men ikke vandring, og d blåser kun ut luft av eksosn, (høytørke) d blåser også en plass i motorommet. Så under kjøring så kan den blåse lydn komme, mister da litt kraft, gir litt gass så er den borte til jeg får jevnt gasspådrag igjen... Kan noen ,, eller vet noen hva dette kan være??

#2 Stangesokning

Stangesokning

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 17 January 2016 - 09:12

Antar dette er en diesel, den har et spjell på eksosen i motorommet som lukker seg samtidig som tomgang øker for at motoren skal bli fortere varm. Når motoren oppnår driftstemperatur kobler denne ut. Eller om du tråkker på brems eller gass så slår den seg av, men kommer på igjen om motoren ikke har blitt ordentlig varm enda.

Derfor kan den også gå på under kjøring ved jevnt gasspedalen, men den slipper igjen når du gir på.

Om det går lang tid eller ikke går av etter motoren har blitt varm, så kan det hende sensoreren har blitt tett av sot slik at den ikke registrerer temp på eksosen. På min måtte jeg gjøre rent røret og sensoren for å få den til å virke riktig igjen.