NOen som kan fortelle om Pajero fra 2001-2002 sånn ca med 3,2liter motor?
Vanlige feil; hva skal jeg kikke etter?
Delepriser?
Forbruk?
Posted 05 April 2016 - 16:45
NOen som kan fortelle om Pajero fra 2001-2002 sånn ca med 3,2liter motor?
Vanlige feil; hva skal jeg kikke etter?
Delepriser?
Forbruk?
Posted 05 April 2016 - 16:49
Eller skal en heller kjøpe en Gen2 2,8; fikse det som må fikses og leve lykkelig videre??
Posted 05 May 2016 - 19:36
Ingen??
Posted 06 May 2016 - 09:21
Posted 06 May 2016 - 22:22
Posted 07 May 2016 - 07:53
2,5 er ikke aktuellt; vi er ute etter stor bil med 2 seter, automatgir og nok motor.
Så en 3,2 fr tidlig på 2000tallet med oppfulgt service osv skal normalt være et OK kjøp? Alternativt er en på nokså trygg grunn om en får tatt en skikkelig service inkludert den skinna?
Mye elektronikk-krøll?
Hvor ruster disse bilene?
Posted 07 May 2016 - 23:16
Har en 3,2 selv og har fått beskjed om at strammer til registerkjede skal skiftes på ca 90K.
Jeg fikk den skiftet på storservice da den var gått 180K.
Selve delen mener jeg kostet rundt 250 kr og et verksted skifter den på under en time.
Kjøpte min bil da den var gått 148K og den har no gått ca 204K.
Har aldri vert noe tull med motor, den har gått som en klokke.
Bilen min er plaget med rust i bakre hjulbuer og der kommer ofte rust på stolpen som skiller ruten i bakdørene.
Posted 08 May 2016 - 16:11
Høres jo ut som en OK motor dette da.
Så var det om det dukket en opp til passende pris uten de baksetene da!
Posted 09 May 2016 - 16:20
Når denne motoren var ny var det faktisk ingen serviceintervaller i det heletatt på denne skinna... Det resulterte i noen uheldige motorhavarier, men etter at det er kommet intervall på skifte er ikke det et problem lengre.
Posted 13 May 2016 - 20:50
Posted 04 June 2016 - 05:22
Pass på slitt dieselpumpe. Går bilen dårlig på tomgang og/eller stopper i kryss etc, snu ryggen til. Havner fort på 30-40.000,- å få denne skiftet på verksted.
Et problem som er gjenganger er rustne rør til tanken så det kommer vann og dritt i systemet. Sjekk der hvor slangene fra påfyllingen går gjennom ramma så får du en viss ide om ståa.
Ellers er det som nevnt strammer samt øvre glideskinne til registerkjedet en skal sjekke opp.
Svart matt er undervurdert som farge!!
- 1979 Ford Bronco -
- 2006 Pajero 3.2
Posted 23 June 2016 - 12:56
Første bil: 1976 Colt Galant SL 2000 hardtopp med 5 trinns gearkasse.
Andre Mitsubishier:
1984 Galant GLS
Ca 1980 L300 Uslitelig arbeidsbil. Men ikke så mye komfort å skryte av.. Denne gikk i mange år som murerbil etter jeg hadde den...
1987 Spacewagon GLX ble også murerbil...
Nå: 2003 Pajero GLS 3,2 DiD
Ønsker jeg meg en 2010 Pajero eller nyere med dieselvarmer..
Innimellom dette, div andre merker..