Gå til innhold



Foto

3,2liter Pajero


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 April 2016 - 16:45

NOen som kan fortelle om Pajero fra 2001-2002 sånn ca med 3,2liter motor?

Vanlige feil; hva skal jeg kikke etter?

Delepriser? 

Forbruk?

 

 


Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#2 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 April 2016 - 16:49

Eller skal en heller kjøpe en Gen2 2,8; fikse det som må fikses og leve lykkelig videre??


Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#3 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 May 2016 - 19:36

Ingen??


Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#4 OleH

OleH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 06 May 2016 - 09:21

3,2 motoren skal væ litt trøbblete etter hva jeg har hørt, så hvis man er på jakt etter gen 3, så skulle man satse på 2,5 motoren ;)

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 06 May 2016 - 22:22

Neineinei, 3,2 er flotte motorer... De som plages har ikke byttet strammeskinna på registerkjedet, ellers er det sprukne topper på 2,5 som er gjengangeren....


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 07 May 2016 - 07:53

2,5 er ikke aktuellt; vi er ute etter stor bil med 2 seter, automatgir og nok motor.

 

Så en 3,2 fr tidlig på 2000tallet med oppfulgt service osv skal normalt være et OK kjøp? Alternativt er en på nokså trygg grunn om en får tatt en skikkelig service inkludert den skinna?

Mye elektronikk-krøll? 

Hvor ruster disse bilene?


Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#7 hit

hit

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 07 May 2016 - 23:16

Har en 3,2 selv og har fått beskjed om at strammer til registerkjede skal skiftes på ca 90K.

Jeg fikk den skiftet på storservice da den var gått 180K.

Selve delen mener jeg kostet rundt 250 kr og et verksted skifter den på under en time.

Kjøpte min bil da den var gått 148K og den har no gått ca 204K.

Har aldri vert noe tull med motor, den har gått som en klokke.

 

Bilen min er plaget med rust i bakre hjulbuer og der kommer ofte rust på stolpen som skiller ruten i bakdørene.



#8 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 08 May 2016 - 16:11

Høres jo ut som en OK motor dette da.

 

Så var det om det dukket en opp til passende pris  uten de baksetene da!


Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#9 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 May 2016 - 16:20

Når denne motoren var ny var det faktisk ingen serviceintervaller i det heletatt på denne skinna... Det resulterte i noen uheldige motorhavarier, men etter at det er kommet intervall på skifte er ikke det et problem lengre. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#10 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 13 May 2016 - 20:50

Det skal visst ha vært gjort forbedringer på selve skinna også i løpet av 2002.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#11 oepeter

oepeter

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 04 June 2016 - 05:22

Pass på slitt dieselpumpe. Går bilen dårlig på tomgang og/eller stopper i kryss etc, snu ryggen til. Havner fort på 30-40.000,- å få denne skiftet på verksted. 

 

Et problem som er gjenganger er rustne rør til tanken så det kommer vann og dritt i systemet. Sjekk der hvor slangene fra påfyllingen går gjennom ramma så får du en viss ide om ståa.

 

Ellers er det som nevnt strammer samt øvre glideskinne til registerkjedet en skal sjekke opp.  


Svart matt er undervurdert som farge!!

- 1979 Ford Bronco -
- 2006 Pajero 3.2


#12 enjarl

enjarl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 23 June 2016 - 12:56

Det er vel de rustne rørene som er årsak til problemer med dieselpumpen/innsprøyting..?

Første bil: 1976 Colt Galant SL 2000 hardtopp med 5 trinns gearkasse.
Andre Mitsubishier:
1984 Galant GLS
Ca 1980 L300 Uslitelig arbeidsbil. Men ikke så mye komfort å skryte av.. Denne gikk i mange år som murerbil etter jeg hadde den...
1987 Spacewagon GLX ble også murerbil...
Nå: 2003 Pajero GLS 3,2 DiD
Ønsker jeg meg en 2010 Pajero eller nyere med dieselvarmer..
Innimellom dette, div andre merker..