Gå til innhold



Foto

Omregistrering, dødsbo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 changnoi

changnoi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 23 March 2017 - 18:15

Hei, 

 

Var heldig i dag og kom over en liten tilhenger som jeg fikk for slik og ingen ting. 

 

Men... Mannen den står på er død, har søkt og fant ut att han gikk bort i 2012. Jeg kjøpte den av datter. 

 

Jeg fikk den som en "dele" tilhenger. Men hengeren er jo god som "gull" Ihvertfall fult brukbar. 

 

Problemet er.... Jeg fikk den om jeg hentet den og ikke mer mas om papir på den. Altså jeg trenger en skifteattest med underskrift og ei salgsmelding med hennes navn. 

Men som sagt, jeg fikk den for att jeg ikke skal spørre mer om det. hun ville bare ha den bort ifra garden. Ja, det er dumt. Men jeg tok sjansen å hentet hengeren og fikk den hjem.

 

Det jeg lurer på....  Kan jeg forfalske en omregistrering og tilbakeføre dato til før han gikk av med døden? Vil det gå igjennom? Å ja, jeg har ikke lyst til å gjøre meg kriminell for småpenger... 

Men det hadde vært så fint å fått den over i mitt navn. Det er jo en helt brukbar tilhenger til mitt bruk.. 

 

Tusen takk for innspill :) 

 

Ha en fin dag! 

 

Mvh

"glad" tilhenger eier  



#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 23 March 2017 - 20:41

Ikke gjør deg kriminell for småpenger. Enten ber du henne om en signatur eller så har du fått deg en delehenger.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 March 2017 - 11:24

At du i det hele tatt vurderer en forfalskning og profilerer det her på offroad.no sier vel sitt. Kan vel ikke akkurat si du legger inn den beste CV i ditt første innlegg opp mot evt kjøp/ salg her på forumet. Forøvrig så er dette ikke noe offroad.no støtter. Jeg lar fortsatt tråden stå åpen og ser den an. 

 

Det finnes muligheter. Du kan dra til biltilsynet å fortelle at du har kjøpt en henger som viser seg at vedkommende som eide den er død. Det kan være nok at de ser det i sine egne systemer. Jeg har selv omregistrert biler hvor selger/ kjøper ikke har signert på salgsmelding. Start hos biltilsynet, hør hva de forlanger av dokumentasjon. 


Edited by Chevy-LPG, 24 March 2017 - 11:24.