Gå til innhold



Foto

4X4 anbefaling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Porsche928

Porsche928

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 11 December 2017 - 20:57

Heisann, regner med at dette er «riktig» forum for det jeg lurer på.
Jeg skal kjøpe meg en røff arbeidsbil. Jeg ønsker i den forbindelse rådgivning synspunkter fra dere som kan dette med 4X4 og offroad.
Jeg skal bruke bilen mest lokalt - altså ikke mye langkjøring. Stor sett max 3-4 mil.
Den skal brukes bla på traktorvei i skogen i forbindelse med vedproduksjon. Den bør derfor være ok til å ta seg frem på snø og is - også med tilhenger.
Den vil også bli brukt ved utsetting og oppsett av båt (med båthenger)
Ellers generell kjøring etter vei med henger, eller taklast.

Er ute etter en bil som er solid, bra offroadegenskaper og som er mest mulig driftssikker.

Pris 30.000 - 100.000,- NOK

Synspunkter anyone?

Hilsen
Bjørn

Edited by Porsche928, 11 December 2017 - 21:52.


#2 Val

Val

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 12 December 2017 - 19:20

Hei!

 

Finnes sikkert like mange synspunkter som det finnes bilmerker xbiggrin.png.pagespeed.ic.yJVH25T4ne.png

 

Men skal du dra tunge ting så er det jo noen som faller utenom, og skal du kjøre litt offroad så er det en fordel at bilen ikke er så stor og tung.

 

Velger du en bil med 4 hjulstrekk og lavserie så blir du bortimot ustoppelig, feks når du skal dra opp en tung båt, eller kjøre offroad med henger.

 

Jeg har kjørt Jeep Cherokee i mange år og er veldig fornøyd. Her kan du få mye for pengene. 4l bensin rekke 6'er med ca 185 hester og lavserie til en rimelig penge.

 

Nissan Navara er også en tøff bil av denne typen, også med lavserie, men med 130 - 170 diselhester.

 

Ta en titt på finn.no

 

Lykke til!

 

:thumbsup:


Er den ikke i stykker? La oss skru den fra hverandre og finne ut hvorfor!

JRS