Gå til innhold



Foto

Dodge Ram 3.0 Ecodiesel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 09 April 2018 - 17:10

Hei!

 

Jeg er i markede for Dodge Ram med 3.0 Ecodiesel og det meste jeg har lest og hørt er jo særdeles lovende...men er det slik? 

 

Disse bilene med dieselmotor har jo vært på markede i noen år -  er det noen alvorlige feil som går igjen? Hvordan er den på service? Kostbart? 

 

Er det noen der ute med erfaring fra disse bilene?

 

 



#2 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 16 April 2018 - 08:29

Jaha...her var det mange tips...  :-)..vel vel har sjekket selv nå og vel.....det blir garantert ikke nyere Ram med Ecodiesel..!! I USA har en dunge av disse motorene havarert...enkelte er inne på sin motor nummer 3...!!

De får lite eller ingen hjelp fra produsent. Det er byttet turboer og motorblokker i stort tempo. 

 

På Youtube er det masse videoer av slike havarier og det virker som om at det er det samme som går igjen...nei og nei da blir det ikke en slik...hva velger jeg da?



#3 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 30 June 2018 - 20:22

Jeg tror ikke att denne motoren er dårlig, er ikke dette den samme/lignende som MB bruker i sine biler da?
Denne 3L motoren er jo velkjent .
Problemet er att folk chipper motorene til døde, ingen motor og drivverk tåler dette i lengden, la den være i orginal utførelse da vil den gjøre jobben i mange år.

Denne motoren er fornuftig i desse dager, rimelig i drift med godt moment. Så Dodge har en tidsriktig motorisering i denne bilen.


https://youtu.be/LhReREoJffU

Edited by wellcraft, 30 June 2018 - 21:06.