Gå til innhold



Foto

Lada Nivae skulle vært rødlistet, den er snart utryddet fra norsk fauna

niva`n utrydnings truet

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 intreserte

intreserte

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 25 June 2018 - 03:53

Lada Nivae skulle vært rødlistet

 

Jeg har bare sett en Lada Niva med skilter kjørende på veien i hele mitt liv,  Niva bestanden i norge har nådd et kritisk nivå

Bilen må betegnes som utryddnings truet art. Bilene observeres svært sjelden og bestanden stuper, forsetter utviklingen vil framtidige genrasjon måtte reise utenlands for å oppleve denne flotte bilen,

Så leser jeg med skrekk 15.000kr i knoks avgift på kassebiler med grønne skilter hvis man vraker bilen og kjøper en miljøvenlig bil i steden... Ser for meg at noen lar seg friste av tilbudet og mye fine biler blir vraket

 

Fra jeg var liten var det Niva jeg ville ha, når det en sjelden gang  dukket opp en Niva til salgs var det på andre siden av landet.

I fjor så jeg en niva annonse på fire ord, Niva 2121 selges 3000kr Jeg ringte og kjøpte den usett,

Vet ikke hva det er jeg har kjøpt , men driter i tilstanden på niva`n så lenge jeg får karrosoriet.

håper den ikke er for stygg og ødelagt, men hjul på bilen hadde ikke vært feil  og helst med motor også, 

Det eneste jeg vet om bilen sto skrevet i annonsen med fire ord: , Niva 2121 selges 3000kr

 

Niva`n var en 1996mod ble kjøpt hos forhandler i oslo i 2006  ble kjørt med prøveskilter til ryfylket og stått lagret i garasjen siden dagen. Jeg var heldig med dette kjøpet.

 

Sjamerende bil, jeg liker niva`n så godt at jeg bestemmer meg for at bilen skal kunne brukes til utstillings bil. Så når alle andre stiller med feite amrikanere og fannsy biler så skal jeg stille med niva`n

Kjører man lada så kan man like godt gjøre det med stil :)  Selvironi er viktig,

Jeg gjør dette fordi ingen andre gjør det, så enkelt !

 

Dere andre, har dere noen prosjekter på gang?

Kjekt hvis dere kan legge ut bilder av nivaene deres på denne siden  :)


Edited by intreserte, 25 June 2018 - 03:55.


#2 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 07 August 2018 - 22:11

Har holdt på med min Niva i 7 år, nå håper jeg en annen vil overta: https://www.finn.no/...5&fks=120512705