Gå til innhold



Foto

Problem med dieselfylling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Tominge

Tominge

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 05 May 2020 - 22:12

Hei folkens.

Det dukket opp en nytt problem med 6,2`n idag. Jeg har bare fylt diesel på den med kanne (da den ikke har skilter) idag skulle jeg ha på en del, MEN etter å tømt på første kanna virket det som den var full, kom diesel opp til toppen. tok en god stund før jeg kunne fylle på en liten skvett igjen, holdt på sånn 4 ganger før jeg ga opp. 

nesten som det er vakuum i tanken???? Sjekket lufting slangen og rør, alt ok.(som på bilde)  Noen som har noen råd?  :-)  

Attached Thumbnails

  • InkedFillerneck_LI.jpg


#2 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 09 May 2020 - 08:49

Övertryck tänker du säkert. Vacum så hade du inte haft problem med fyllning.
Om du inte har haft nere tanken så kan du inte veta att avluftningen till tanken fungerar då den sitter i fuelsender unit på toppen av tanken. https://www.rockauto...301498&jsn=2264

Den största av anslutningarna är till avluftning.

 

Ta av slangen till avluftning på tankröret och blås eller sug o se att denna är öppen och inte klämd eller tät av annan grund. Så kanske du slipper släppa tanken.

 

//M



#3 Tominge

Tominge

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 10 May 2020 - 16:45

Har løsnet slangen, det kom diesel ut av den, men den går til en Y kobling der den ene er plombert og den andre går til en slange som bare henger der som også er plombert  :huh: 

Skal prøve å blåse/suge en dag å se  :thumbsup:  



#4 Tominge

Tominge

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 23 May 2020 - 14:01

Snakk om merkelig oppsett, dem har latt lufteslangen gå til en Y kobling og rett i tanken igjen. Fjernet å ny slange, så nå går det å fylle igjen. God helg folkens 😊

#5 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 24 May 2020 - 15:01

Ja da oppsett nr 357 eller 402 de vet man aldrig när man tar hand om bil med mer än 5 ägare o alla hade en ide ....

 

Gott att du fick ordnat de på ett enklare vis än att släppa tanken.

 

God helg ja!!

 

/M