Er det noen enkel måte å finne ut om en radiator vifte periodevis fusker på en Tahoe 2002 modell?
Går i allefall rundt hver gang jeg har oppe panser.
Regner med dette er en mekanisk slure kobling?
Ser ut til å være noe varmt under panser - men temperatur måler viser egentlig ikke noe spesielt høye verdier. Rundt 90 grader.

2 replies to this topic
#1
Posted 13 May 2020 - 20:21
#2
Posted 13 May 2020 - 21:52
En vifte med clutch henger alltid litt med selv med kald motor, så du vil se at den spinner rundt uansett. Det er bedre å sjekke den med motoren stoppet. Ved skikkelig varm motor vil du kjenne at vifta er tung å bevege for hånd, ved kald motor skal det være mindre motstand.
"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."
#3
Posted 03 August 2020 - 21:16
Fikk byttet slure koblingen på vifta. Temperaturen ble mere normal på motoren etterpå.
- Jonta likes this
Also tagged with one or more of these keywords: tahoe, varm motor
Biltyper →
Chevrolet & GMC →
Vippe plate skilt bak Tahoe 2002Started by Arngor , 26 May 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Biltyper →
Chevrolet & GMC →
Vippe plate skilt bak Tahoe 2002Started by Arngor , 26 May 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Biltyper →
Chevrolet & GMC →
Radiator vifteStarted by Arngor , 13 May 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Biltyper →
Chevrolet & GMC →
Dekk dimensjonStarted by Jon , 13 Sep 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Biltyper →
Chevrolet & GMC →
6.5 TD stoppet plutselig og fødepumpe som tikker rartStarted by Rangler , 29 May 2016 ![]() |
|
![]()
|