Har fått merkelig oppførsel på SUB'n. Har egentlig ikke gjort så mye spesiel tmed den.
Fikk lyst til Å Spraye kontakter med contact-cleaner:
Kontaktene til:
MAP-sensoren (svarte 4-kant som står på innsuget)
Tempføleren for lufta i innsugsmanifoilden (Står ved MAP)
Turbotrykk-sensoren/regulatoren (tror jeg, står bak på motoren på førersiden)
Har nettopp skiftet vakumpumpa, men etter testtur så kunne jeg ikke merke noe spesielt der....
Uten at det burde ha noe å si, så laget jeg meg en nippel til turbotrykksmåler som jeg kjøpte på Biltema (håper kvaliteten er ok). Byttet ut bakerte skruen på innsuget med en selvlaget....
Starter og går som normalt på tomgang, men når jeg gasser den litt (i fri/park) så henger den litt på gassen og fortsetter å ruse seg opp noen sekunder.
Tok en testtur, samme,,, når jeg dro på så bare fortsatte den å dra et par sek selv om jeg slapp gassen.
Når jeg skulle rygge den på plass så fikk jeg skikkelig overraskelse... Straks jeg satte den i R (revers) så ruste den seg ganske kraftig opp og smalt i revers-gear uten at rørte gassen. Ikke noe unormalt i forover-gear.
Ser ut for at det kommer en røyk-poff når den ruser seg.
Litt mystisk og en smule skremmende da bilen på en måte lever litt sitt eget liv.
Ingen feilkoder (har en simpelt feilkodeleser) eller motorlampe lyser.
Koblet fra batteriene nå for kanskje å "resette" et eler annet.
Noen som har erfart liknende crasy ?? Nærmer seg ferien og, kjekt å fått i stand den gamle doningen..